• babyboom86

20-25 årsåldern, första barnet vol.7

Här är vi goa, glada tjejer från hela landet mellan 20-25år, nu har vi alla fått våra små underverk!

Vi har följt varandra ett bra tag nu och här fortstter vi följa våra barns utveckling,

vissa väntar syskon, andra planerar. Här diskuterar vi allt som vi känner för!

Välkomna tjejer!

• Svar på tråden 20-25 årsåldern, första barnet vol.7
  • babyboom86
    alem skrev 2010-04-20 19:47:35 följande:
    fy fan vad jag bara vill stryka den här dagen ur historien!!!Vaknar av att det är fullt med blod i sängen och har kramp i magen och det bara forsar ut blod..får åka in och kolla upp det och det visar sig att det är ett missfall hinner lagom komma hem med de tråkiga nyheterna så ringer telefonen, då är det sjukhuset hemma i bollnäs som ringer och berättar att mamma är inlagd på obestämd tid och har en stor blödning som de har svårt att lokalisera och hon kommer att få blodtransfusioner i kväll och i morgon varför ska jag aldrig få ha nån tur här i livet!!!!!
    NEEEEEEEEEJ! Tårarna rinner ner för mina kinder när jag läser ditt inlägg, fyfan vilken jävla otur du har!!!!!! =( kan inte föreställa mig hur du känner just nu!
    Vet du vad de är för typ av blödning din mamma råkat ut för? Är hon frisk annars?
    Så himla tråkigt med missfall....har inte du haft nog med sånna nu!!!!!!!!!!!!
    Massa massa styrkekramar till dig!!
  • alem
    http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/?view-id=28732

rösta är ni gulliga

Baby: ja inget går vår väg just nu... det är lite bättre med mamma nu, hon har fått ca 3½ liter med blod nu och har bättre värden nu men de vet fortfarande inte vad som är fel eller varför blodvärdet är så lågt.
    Hon ska göra gastroskopi i morgon för att se om det är något i magen eller något
    (¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
  • babyboom86

Hallå i tråden??
    Har ni tagit semester?! ;) Hur mår ni och era småttingar, lr de är ju inte så små längre faktiskt.
    Här har vi varit rätt risiga några dgr men mår mkt bättre nu så julia får gå på dagis imorn. Magen växer som bara den , snart har jag en redig badboll,hehe.
    Alem- läste på din blogg om storkovan din karl hade vunnit, stort grattis! Hur är det med din mamma, har läkarn hittat de som va fel?

Kramar till er alla!!

• alem

Vi har återhämtat oss här hemma vi, kroppen tog lite väl med stryk vid mf men nu har jag äntligen slutat blöda och vi kan börja gå tillbaka till livet igen.
    Tack och bock!
    Vi ska iväg och shoppa lite i helgen
    Äntligen få ordning på Aylas rum lite mera, så ska vi försöka fixa så jag får körkort under detta året förhoppningsvis.
    Allt blir så mycket lättare då med jobbsökandet, och att jag och Ayla kan åka iväg om vi vill och inte behöva bli skjutsade precis överallt...

Mamma fick komma hem efter lite drygt en vecka, hon har nån kraftig infektion längst med hela matstrupen och ner i magsäcken. Hon har varit sjukskriven ett tag nu men tror hon börjar jobba på måndag nu igen.

Hur går det med magen då?

• babyboom86

Skönt å höra att det är bättre, men fy vilken infektion!! Hur får man den??
    Hur ska ni göra med syskonverkstaden, va denna "planerad" lr kör ni mer på händer de så händer det? Har hört att man lättare blir gravid efter ett mf men kanske inte stämmer.
    Jo med magen är det bara fint, växer så de knakar känns de som ibland, är ju nu bebin ska fördubbla sig i stl och det märks verkligen. Annars är jag ju sjukskriven 50% pga min höga puls, vet inte om ni läser min blogg, åså pluggar jag 50% på distans så jag är hemma, så skönt. Nu tar kursen slut sista maj så sen kommer jag bli 100% sjuksriven till förlossningen, känns jättebra att bara kunna ta det lugnt och spendera massa tid med julia när hon inte går på dagis. Sen så smått börja förbereda sig på förlossningen, har lite å fundera på där och bestämma. Å att vi snart kommer ha en till familjemedlem, helt sjukt, kan fortfarande inte fatta det! hahaha

• Fiyali
    babyboom86 skrev 2010-05-06 09:32:03 följande:
    Skönt å höra att det är bättre, men fy vilken infektion!! Hur får man den?? Hur ska ni göra med syskonverkstaden, va denna "planerad" lr kör ni mer på händer de så händer det? Har hört att man lättare blir gravid efter ett mf men kanske inte stämmer. Jo med magen är det bara fint, växer så de knakar känns de som ibland, är ju nu bebin ska fördubbla sig i stl och det märks verkligen. Annars är jag ju sjukskriven 50% pga min höga puls, vet inte om ni läser min blogg, åså pluggar jag 50% på distans så jag är hemma, så skönt. Nu tar kursen slut sista maj så sen kommer jag bli 100% sjuksriven till förlossningen, känns jättebra att bara kunna ta det lugnt och spendera massa tid med julia när hon inte går på dagis. Sen så smått börja förbereda sig på förlossningen, har lite å fundera på där och bestämma. Å att vi snart kommer ha en till familjemedlem, helt sjukt, kan fortfarande inte fatta det! hahaha
    Jag har också hört det där med att chanserna ökar efter ett missfall.
    Tror det har att göra med en del hormoner i kroppen som förändrar "slemmet" där nere, så spermier lättare överlever bland annat :P
    Själv har jag jätte tur, fick ett utomkvedshavandeskap när vi försökte bli gravida med nr 2, sen gick jag där och väntade som ett fån på att mensen skulle koma igång, men inte, blev gravid direkt igen efter x:et :)
    ...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
  • alem
    baby: vi tar det som det kommer, just nu så behöver kroppen och sinnet bearbeta allt som har hänt senaste tiden. Sen kämpar jag med vikten fortfarande så vore skönt att få klart den innan nästa igentligen så vi får helt enkelt se hur det blir och när det blir

Visst längtar man men jag har ingen brådska så
    Som det känns nu så får jag gärna koll på viken, får ett jobb och hinner jobba lite innan det blir dags för en till men eftersom vi har så svårt för att få barn så fortsätter vi köra utan skydd och tar det hela som det kommer

Ingen aning om hur hon fått den infektionen men huvudsaken är att hon är bättre och att det inte satt några bestående men förhoppningsvis.
  • smultronrt

Alem: Urs vad hämskt med mf. Men du får se det posetiv i sitvationen. Att det hände tidigt i graviditeten. viste du om att du var gravid?  eller har jag missat något i tråden?

Jag fick för mig glada nyheter idag. Överläkaren som jag anmälde för att hon inte sätt Robins fel på ultraljudet jobbar inte kvar på Motala lasaret. :D. Jag vill tro på att det är pga att hon behandlade mig fel. I vilket fall som hälst så är jag glad att hon inte kan göra om misstaget med någon annan.

En annan glad nyhet är att jag blivit tillsammans med mitt ex igen (inte Robins pappa) Jag är överlycklig för jag älskar honom verkligen. Sen så ska jag börja arbetsträna den 31 maj. ska bli skönt att få komma ut och göra något igen. allting börjar gå åt rätt håll nu. Det ända som fattas är en liten plutt.

Kramar till er alla

saknar min dotter 25/3 - 28/3 09
  • alem

Skulle ni kunna hjälpa mig med en sak?

Jag har en kompis som håller på med ett arbetsprov och hon har marknadsundersökningen kvar, så jag satt hela kvällen igår och hjälpte henne med att fixa ihop en enkät online.

Den gäller mammakläder och alla svar är jätte viktiga!
    Så om ni har 2minuter över så får ni gärna klicka på länken och fylla i enkäten, alla svaren är helt anonyma och man behöver inte regga sig eller liknande utan det är bara att svara och skicka in.

http://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dDZnaVAzN1JQWVFuOHBKMkRpNzRtOEE6MQ

Svar på tråden 20-25 årsåldern, första barnet vol.7