babyboom86 skrev 2010-05-06 09:32:03 följande:
Skönt å höra att det är bättre, men fy vilken infektion!! Hur får man den?? Hur ska ni göra med syskonverkstaden, va denna "planerad" lr kör ni mer på händer de så händer det? Har hört att man lättare blir gravid efter ett mf men kanske inte stämmer. Jo med magen är det bara fint, växer så de knakar känns de som ibland, är ju nu bebin ska fördubbla sig i stl och det märks verkligen. Annars är jag ju sjukskriven 50% pga min höga puls, vet inte om ni läser min blogg, åså pluggar jag 50% på distans så jag är hemma, så skönt. Nu tar kursen slut sista maj så sen kommer jag bli 100% sjuksriven till förlossningen, känns jättebra att bara kunna ta det lugnt och spendera massa tid med julia när hon inte går på dagis. Sen så smått börja förbereda sig på förlossningen, har lite å fundera på där och bestämma. Å att vi snart kommer ha en till familjemedlem, helt sjukt, kan fortfarande inte fatta det! hahaha
Jag har också hört det där med att chanserna ökar efter ett missfall.
Tror det har att göra med en del hormoner i kroppen som förändrar "slemmet" där nere, så spermier lättare överlever bland annat :P
Själv har jag jätte tur, fick ett utomkvedshavandeskap när vi försökte bli gravida med nr 2, sen gick jag där och väntade som ett fån på att mensen skulle koma igång, men inte, blev gravid direkt igen efter x:et :)