madde10 skrev 2010-12-29 21:28:39 följande:
Jag fick för kort muddväv av MT när jag beställde, det var 150 cm istället för 180 cm (har pratat om det lite tidigare) men tyvärr så klagade jag inte. Borde ha gjort det, 30 cm är ju jättemycket! Och om fler är missnöjda kanske man tänker till innan man beställer nästa gång. det är synd för dom har fina tyger.
Samma här som sagt. 180 cm enl hemsidan, 150 cm när det kom fram.
Jag har även jag fått snedklippta tyger vilket är väldigt drygt när man som jag oftast viker tyget dubbelt innan utklippnad. Då får man ingen rak kant att gå efter varken uppe eller nere. Däremot ska de ha cred för leveranstiden som blivit otroligt bra. Några dagar på sin höjd de senaste gångerna jag handlat.
Annat är det hos JNY. (Jag vet, man kan tro jag jobbar där men har man en favorit så har man.
) Sist började jag fundera... tog jag en meter fast jag bara skulle ha en halvmeter...? Nej, jag hade gjort rätt, och tyget var säkert 70 cm långt.
Stoff och stil har gjort likadant. Beställer man en halvmeter får man 60-70 cm. Jofotex likaså. Likaså i lokala tygbutiken här hemma mäter de upp önskad längd, sen drar de en dm till och klipper därefter. Man ska inte betala för en halvmeter och få 10 cm mindre.