Inlägg från: Ogabinne |Visa alla inlägg
  • Ogabinne

Sytråden spinner vidare - lila tråd

Koocachoo skrev 2011-01-08 17:44:02 följande:
    Liten fråga.....vet inte om jag ska göra en omröstning på min blogg kanske, men slänger ut frågan här först i alla fall.....

VAD är det ni saknar när det gäller tyger och tillbehör när det gäller att sy barnkläder?? Enfärgat, randigt, knappar....osv....
    Nu när sommaren närmar sig är det jag önskar mest mönstrad frotte!
  • Ogabinne
    Koocachoo skrev 2011-01-08 18:29:11 följande:
    Är det någon som kommer på vad frotté heter på engelska? Står tokstilla.....ska höra med min leverantör nämligen om hon trycker i frotté....
    terry eller terrycloth
  • Ogabinne
    ak74 skrev 2011-01-08 19:48:51 följande:
    Jag har lyckats fibbla runt alla bokst'ver p[ tangentbordet och vet inte hur jag ska r'tta till det. Blir tokig!!

Det finns i alla fall lite nytt i bloggen... 
    Det ser ut som att du lyckats ställa in det på engelska. Kolla längst ner på sidan till höger, innan klockan och alla små ikoner där. Kolla så det står SV där. Annars kan du trycka på den och ändra till SV.
  • Ogabinne
    plura skrev 2011-01-08 20:22:51 följande:
    Förutom vår knastroll då så tycker jag att den här tjejen gör fina mönster -som det 70-tals barn jag är
     pikkukiiski.blogspot.com/
    Åh men herre gud jag tror jag dog och kom till himlen!!!
  • Ogabinne
    plura skrev 2011-01-08 20:37:29 följande:
    Ja fiiiint, men hur låter egentligen en giraff?
    Det där är ju jättejobbigt, när man ska låta som djuren på tröjan eller i böcker för den delen och så får man hitta på ett läte Tungan ute
    Haha! Giraffer låter normalt inte alls över huvud taget. Blir dom riktigt rädda kan de i panik få ut ett läte som låter ungefär som ett får men utan skorret, men det är riktigt sällan de gör det. Giraffer är tysta djur.
  • Ogabinne
    Pumpalicious skrev 2011-01-08 20:39:11 följande:
    Den här gillade jag med 1.bp.blogspot.com/_y5CM9_z2QU0/TI0Ux4OGHGI/AA...
    Någon måste ju ta tag i att trycka hennes mönster till tyg, nu bums!
    Eller hur!! På studs!! Ack så fattig jag skulle bli! Men jag skulle iaf vara pank och lycklig!
  • Ogabinne
    plura skrev 2011-01-08 20:50:31 följande:
    Hmm tänkte lyssna på giraffe sounds på youtube och så funkar inte ljudet på datorn -såå besviken
    Ett bää eller mää?

Sorry för ot, men det här är viktiga saker i vår familj
    Mer ett eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.
  • Ogabinne
    Fiffa5 skrev 2011-01-08 20:56:41 följande:
    Jag vill sy en trikåklänning i strl 104. Helst ganska enkel i utförandet. Ngn som kan tipsa om ett fint Ottobre-mönster? Lång eller kort ärm spelar ingen roll.
    Nr 6/2009 har ett mönster på ett vanligt bas-nattlinne man lätt kan använda till klänning!
  • Ogabinne
    plura skrev 2011-01-08 21:03:19 följande:
    Hihi tror att jag ska eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeea mig iväg och lägga dottern nu.
    Hoppas kunna sy lite ikväll
    Ska ställa mitt "tröskverk" till maskin på en filt tror jag då borde den väl inte låta riktigt lika illa.
    Eeeeeeeeeeeeeeeeeee Eeeeeeeeeeeeeeeee Plura!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd