-
Absolut! Jag tycker ofta det är för mkt krusiduller på modellerna man hittar i mönstertidningar. Alltid ska det vara nått. Jag gillar rena mönster, och det där "nattlinnet" är ju jättebra att ha som bas. Så kan man bara ändra längd på det eller korta av ärmarna om man vill.Fiffa5 skrev 2011-01-08 21:17:35 följande:Tack, jag har faktiskt precis sytt en velourklänning mha det mönstret. Kanske ska testa det till vanlig jersey också då! Enkelt för jag har ju redan ritat av mönstret
-
Håller med. Tyvärr är det bara Familjeliv som får tjäna pengar. Så fort någon annan gör ngt som kaaaanske kan resultera i att man tjänar en slant är FL framme med pekpinnen och spärrar glatt alla de kan. Så fruktansvärt löjligt, men men, inte mkt man kan göra åt det så länge man väljer att hänga här ändå.Pejgan skrev 2011-01-09 10:25:54 följande:Såg att det varit diskussioner i bloggar etc. Jag råder er starkt att undvika att länka till något som kan tänkas ha vinstsyfte. Säljer ni tyg, illustrationer, syr på beställning/säljer eller något annat så lägg inte ut länken här. Inlägg som kan tolkas som marknadsföring (tex undersökningar om vilka tyger man ska trycka upp, vad man ska ta in i sitt sortiment etc) plockas troligen bort och räknas det rakt ut som reklam så kan ni bli spärrade. Så snälla låt bli det, jag vill ha kvar tråden som jag hängt i i evigheter.
-
Om man ska sy på en applikation i fuskläder, finns det någon risk i att använda den vanliga nålen eller måste man investera i jeansnål?
-
Ingen som vet?Ogabinne skrev 2011-01-09 22:52:25 följande:Om man ska sy på en applikation i fuskläder, finns det någon risk i att använda den vanliga nålen eller måste man investera i jeansnål?
-
Oj, finns det en skinnål? Det visste inte jag. Tänkte på jeansnål jag. Tror du det händer något om man använder sin vanliga nål i maskinen?Du och Jag ver2 skrev 2011-01-10 10:26:19 följande:hm, kommer inte ihåg vad jag haft - skulle gissa på att jag använde skinnål!
-
Jag sitter och väntar på att mitt SoS paket ska landa någon gång. Enligt postens hemsida skickades brevavin ut tidigt i morse så paketet borde väl komma fram i eftermiddag? Jag vet, otålig till tusen.
-
Tack!Du och Jag ver2 skrev 2011-01-10 16:18:20 följande:japp, det finns det! Det beror ju lite på hur tjockt fuskskinnet är - finns ju olika tjocklekar. Testa med en 90 el 100 nål! El har du en jeansnål så ta den om den är grövre! Du känner ju om det blir för tungt för maskinen - det ska gå lätt att ha igenom nålen.
Jag var precis och hämtade ut tyget. Det var mycket tunnare än jag trott och stretchigt så då kanske det räcker med min vanliga nål. Jag får prova. -
Är det någon som kan hjälpa mig förstå innan jag blir tokig varför jag inte kan sy med sicksack på min fuskskinnapplikation?? Det stygnet som kommer precis utanför kanten funkar som det ska medans det stygnet som syr genom skinnet inte fäster! Det blir en ful raksöm utanför skinnet och ingenting mer än tomma hål på skinnet! Inte nog med det matar den inte skinnet så jag får själv dra.
-
Tack. Det var det jag misstänkte... har tyvärr inga andra nålar så jag fick sy med raksöm ist vilket också ger hoppstygn ibland men inte mer än uthärdligt.yrväder skrev 2011-01-10 19:21:32 följande:Förmodligen blir det hoppstygn pga fel sorts nål. Jag har fått sådär nån gång när jag råkat sy i jeans med trikånålarna.
-
Kan någon säga rabattkoden till MT?
Frida: Jag använder också helst interlock, eller muddväv.