• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Panda79

Har funderat på att köpa bugaboo bee3, nån som vet hur den är att köra?är den typ som en resevagn att köra?

• bourgeoisie

Hej, jag skulle behöva lite experthjälp med ett huvudbry.. För några dagar sedan såg jag en Bugaboo Buffalo (tror jag, hjulen hade lite vitt på sig iaf) med en liggdel som liksom var tippad/lutad. Bebisen låg med alltså med huvudet högre än benen. Har inte sett någon vagn där liggdelen varit lutad på det sättet tidigare och jag har inte hittat något när jag googlat. Vi har själva precis bytt från liggdel till sittdel på vår Cameleon3 eftersom sonen (ca 4 mån) vill upp och se sig omkring när han är vaken. 

Undrar nu om det var dumt att byta, om det istället skulle gå att "tippa" liggdelen på samma sätt på en Cam3? Testade aldrig att vinkla liggdelen för jag tog föregivet att det inte gick Skäms Jag tyckte det var väldigt krångligt att byta mellan delarna så jag skulle vilja veta om det går innan jag tar mig för det projektet igen.

• livet från ljusa sidan
    bourgeoisie skrev 2015-02-05 21:45:30 följande:

Hej, jag skulle behöva lite experthjälp med ett huvudbry.. För några dagar sedan såg jag en Bugaboo Buffalo (tror jag, hjulen hade lite vitt på sig iaf) med en liggdel som liksom var tippad/lutad. Bebisen låg med alltså med huvudet högre än benen. Har inte sett någon vagn där liggdelen varit lutad på det sättet tidigare och jag har inte hittat något när jag googlat. Vi har själva precis bytt från liggdel till sittdel på vår Cameleon3 eftersom sonen (ca 4 mån) vill upp och se sig omkring när han är vaken. 

Undrar nu om det var dumt att byta, om det istället skulle gå att "tippa" liggdelen på samma sätt på en Cam3? Testade aldrig att vinkla liggdelen för jag tog föregivet att det inte gick Skäms Jag tyckte det var väldigt krångligt att byta mellan delarna så jag skulle vilja veta om det går innan jag tar mig för det projektet igen.

Det är ju samma ram som sittdelen så det gick iaf när jag hade min CAM för 4år sedan :)
  • bullenochgrisen

Hur smidig är en donkey mono att åka buss med ( Sthlm, dock ej så mycket innerstaden)

Vi väntar vårat första barn, vi är väldigt sugna på en donkey mono dels för förvaringen och den långa suffletten. Förvaringen är ganska högt prioriterad då det kommer bli jag och bebis som kommer få handla om dagarna och ett blöjpaket tar ju i princip upp all plats i vanliga fall.

Emmajunga har ju en smidig sidokorg man kan haka fast vid sidan av vagnen men bugaboon känns ändå som vårat förstahandsval då den faktist inte är så mycket bredare än Emmaljunga. Sen kanske man väljer att byta till en lättare vagn typ brio spin när barnet är mellan 2 - 3 år ändå.

• lucylight

Dum fråga kanske, men går buffalons chassi in i framsätet på en bil tro? På bild & video ser chassit skapligt "litet" ut, så känns som det borde va möjligt :)

• Stokke

Nu ska vi beställa en vagn. Kommer bli en Bugabo Buffalo. Med silver chassi och blå sufflett.

Måste man ha på locket på liggdelen?

Tänker att endast ha en tunnare filt i vagnen i sommar.

Har ni någon extra madrass i vagnen?

• Mia86gbg

Någon som vet hur jag får tag på en Bugaboo Runner? Släpps inte förrän till hösten här i Europa!

• Mia86gbg

[quote=74873912][quote-nick]lucylight skrev 2015-02-17 18:23:56 följande:[/quote-nick]

Dum fråga kanske, men går buffalons chassi in i framsätet på en bil tro? På bild & video ser chassit skapligt "litet" ut, så känns som det borde va möjligt :)

[/

Vi får in det i framsätet på vår V50!

• livet från ljusa sidan
    Stokke skrev 2015-02-17 20:11:28 följande:

Nu ska vi beställa en vagn. Kommer bli en Bugabo Buffalo. Med silver chassi och blå sufflett.

Måste man ha på locket på liggdelen?

Tänker att endast ha en tunnare filt i vagnen i sommar.

Har ni någon extra madrass i vagnen?

Det står att bugaboo starkt avråder från att ha en extra madrass i liggdelen.. Och locket gör man ju såklart som man själv vill! Det är ju bara en dragkedja man fäster locket med :)