• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Jimps

Tack vad bra då ska jag nog satsa på en sån sufflett oxå.

Hampus 080718 & Lova 091111
  • barfota86

Vi har en äldre Cameleon + och ska köpa nytt chassi då det börjar bli krangligt.

Jag är sugen på Cameleon 3 chassit istället, men är det ngn som vet om Cam 3 chassit fungerar med ramen från Cameleon + ???

Och hur är det med hjulen? Behöver ändå nya framhjul så det gör inte ngt om hjulen skiljer mellan modellerna...

• saal
    barfota86 skrev 2014-09-23 17:03:31 följande:

Vi har en äldre Cameleon + och ska köpa nytt chassi då det börjar bli krangligt.

Jag är sugen på Cameleon 3 chassit istället, men är det ngn som vet om Cam 3 chassit fungerar med ramen från Cameleon + ???

Och hur är det med hjulen? Behöver ändå nya framhjul så det gör inte ngt om hjulen skiljer mellan modellerna...

Du måste då byta ut även framhjulen som du kanske redan misstänkt. Fästena till den nya cam modellen ser nämligen annorlunda ut (har inte den där pinnen som går igenom chassit). Så har du vinterhjulen så måste du byta även de om du byter chassi.   
  • barfota86

Tack för svar! Men fungerar självaste sittdelsramen som jag har från Bugaboo +? Och vet du hur det är med bakhjulen? Funkar de från Vam + på cam 3?

saal skrev 2014-09-23 20:35:29 följande:

Du måste då byta ut även framhjulen som du kanske redan misstänkt. Fästena till den nya cam modellen ser nämligen annorlunda ut (har inte den där pinnen som går igenom chassit). Så har du vinterhjulen så måste du byta även de om du byter chassi.   

• Apotheosis
    barfota86 skrev 2014-09-23 17:03:31 följande:

Hej! Ramen passar utan problem. Likaså gör tillbehör så som bilstolsadapters. Däremot behöver du cam3-hjul på Cam3-chassit. Framhjul OCH bakhjul.
  • Krusenberg

Jag har en buffalo som jag precis bytt till sittdelen på. När jag har den i fullt liggläge tycker jag att den lutar mer än plant läge. Ska det vara så?

Ledsen om frågan kommit tidigare och jag upprepar den.

• Elmiina

Ja dom gör de. Vagnen saknar "stötdämpare" och därför är delarna lite lösa och därav lutar de lite

• saal

Kan man köra en bee+ sufflett (ej den nya förlängda) i tvättmaskinen? Tänker på den "hårda pinnen" så den inte knäcks eller att suffletten på något annat sätt blir oformlig.  

• Krusenberg
    Elmiina skrev 2014-10-27 15:47:24 följande:

Ja dom gör de. Vagnen saknar "stötdämpare" och därför är delarna lite lösa och därav lutar de lite

Så det är ingen fara att den gör det ur hållfasthetsynpunkt?
  • Elmiina

Det tror jag inte. Den ska dock inte luta mer än en 5cm (eller var de en 5 krona?) då ska den reklameras