• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Krusenberg
    Elmiina skrev 2014-10-28 10:38:09 följande:

Det tror jag inte. Den ska dock inte luta mer än en 5cm (eller var de en 5 krona?) då ska den reklameras

Är det information från Bugaboo?
  • Downy

Hejsan, vet någon vad skillnaden är på Cameron och Cameron + och när Cameron + började göras? Jag tänkte köpa i andra hand och fundera på om det är någon större skillnad på modellerna?

Tack på förhand :)

• Apotheosis
    winnethepooh skrev 2014-10-30 22:46:36 följande:

Hej, upp till vilken längd kan ett barn sitta bekvämt i en Bugaboo Donkey Duo?

Hej, det ar jattesvart att saga da barn har olika proportioner. Vissa har langre ben och andra langre overkropp. Jag tror det enda sattet att fa svar ar att aka in till butik och lata barnet provsitta.

Upp till ca 2 ar kan de flesta barn sitta i donkeyns sits, sedan kommer vissa 2aringar att vara for stora och andra att ha gott om plats kvar, aven om de ar lika langa beroende pa om de har langa ben eller lang overkropp osv. och hur mycket plats man behover for att sitta bekvamt.

Donkey har ganska sma sitsar. Det ar samma sitsar pa Duo, Mono och Twin, sa du behover inte hitta en Duo att provsitta utan vilken Donkey som helst fungerar. Om du vill ha lite mer plats gar det att satta Buffalos sittdelstyg pa Donkeyns sittdelsram. Den sitter inte riktigt lika snyggt men det blir mer gott om plats. Den nyare modellen av Donkey skall ha ramen nagot hogre, vilket lar vara en fordel om man satter ett storre sittdelstyg pa ramen.

• Elmiina

Donkeyns sittdel är sjukt liten. Älskar min donkey men kommer nog byta efter dottern fyllt typ 2år. På Facebook gruppen så ser man bilder där 3-4åringar sitter som tighta små kråkor i sittdelen men mammorna hävdar att vagnen är så perfekt. Ser oskönt ut. Min 1åring har typ bara 1dm upp till suffletten.

• Mariposas

En fråga till er bugabooexperter. Skulle vilja köpa en begagnad. Har förstått att det finns nån ny längre suflett att köpa till cameleont. Min fråga är passar denna bara till cameleont 3 eller till den vanliga cameleont oxå?

• Apotheosis

Den passar alla Bugaboo Cameleon. :)

Mariposas skrev 2014-11-16 11:57:43 följande:

En fråga till er bugabooexperter. Skulle vilja köpa en begagnad. Har förstått att det finns nån ny längre suflett att köpa till cameleont. Min fråga är passar denna bara till cameleont 3 eller till den vanliga cameleont oxå?

• Mariposas
    Apotheosis skrev 2014-11-24 00:09:32 följande:

Den passar alla Bugaboo Cameleon. :)

Tack för svaret :)