• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • saal
    ajnas skrev 2014-05-07 12:11:07 följande:
    Nej det är den äldre modellen jag har. Vad tror du?
    Den modellen av väska du har är väll äldre än buffalon så de har väll inte tagit hänsyn till den modellen när de konstrurerade väskan kan jag tänka mig. Däremot passar väll din väska donkyn och då tycker jag att även buffalon borde gå ner (men man får nog packa den i två delar och räkna med att ta av hjulen enligt instruktion) men lämnar inga garantier ;) 

Hade själv en transportväska av den tidigare modellen utan hjul till min bugga som när jag sålde på blocket fick frågan av många spekulanter om den passade buffalo och donky. Försökte då googla svaret på den frågan men det var inte det lättaste. Slutade med att jag svarade spekulanter att de fick gärna ta med sin vagn och testa att packa ner den i väskan före ev köp. Nu kom ingen och provade och slutgiltiga köpare rullade en CAM så fick aldrig veta dock.
  • ajnas
    saal skrev 2014-05-07 13:35:02 följande:
    Den modellen av väska du har är väll äldre än buffalon så de har väll inte tagit hänsyn till den modellen när de konstrurerade väskan kan jag tänka mig. Däremot passar väll din väska donkyn och då tycker jag att även buffalon borde gå ner (men man får nog packa den i två delar och räkna med att ta av hjulen enligt instruktion) men lämnar inga garantier ;) 

Hade själv en transportväska av den tidigare modellen utan hjul till min bugga som när jag sålde på blocket fick frågan av många spekulanter om den passade buffalo och donky. Försökte då googla svaret på den frågan men det var inte det lättaste. Slutade med att jag svarade spekulanter att de fick gärna ta med sin vagn och testa att packa ner den i väskan före ev köp. Nu kom ingen och provade och slutgiltiga köpare rullade en CAM så fick aldrig veta dock.
    Tack för ditt svar! Det är exakt där jag befinner mig, ska sälja min och någon med en Buffalo är intresserad. Hon bor dock inte här i stan och kan inte testa. :/ Men jag tycker den borde passa, den ser ju ut att vara hyggligt lik cameleon? Har mailat Bugaboo, får se om jag får nåt svar :)
  • saal
    ajnas skrev 2014-05-07 15:13:57 följande:
    Tack för ditt svar! Det är exakt där jag befinner mig, ska sälja min och någon med en Buffalo är intresserad. Hon bor dock inte här i stan och kan inte testa. :/ Men jag tycker den borde passa, den ser ju ut att vara hyggligt lik cameleon? Har mailat Bugaboo, får se om jag får nåt svar :)
    Om du får ett svar så får du gärna skriva hur det ligger till för är allt lite nyfiken även om jag just nu är väsklös. 
  • ajnas

Fick svar från Bugaboo angående väskan och Buffalo. Inte jättegivande svar, men ändock ett svar. :)

"Eftersom att väskan producerades innan Bugaboo Buffalo kom ut på marknaden så är den inte designad för att passa.

Du kan självklart prova men vi kan inte rekommendera att använda dom tillsammans om det skulle orsaka en skada.

Den nya Bugaboo comfort transport bag är designad för att passa Bugaboo Buffalo."

• Vokrona

Hej!

Tänkte kolla med er om någon har en breezy sun canope? Tycker ni den är värd pengarna? Om man är ute och går och får solen från sidan, skuggar även nätet då eller får barnet solen i ögonen i alla fall?

• Vokrona

Då har jag lite svårt att förstå syftet. Då är den ju bara bra när vagnen står still och man kan placera den i den riktning som passar med solen.
    Hur använder ni andra som har breezy sun canope den?

• Hejåhå

Sydd sufflett, varukorg och bumperbar. Dekorplast från Bauhaus och Demin 007 liggdel.

Gamla buggan anno 2007 är värdig att rullas många mil till.

• swallin

Hej, måste fråga något som andra säkert redan frågat 100 ggr :p åkpåse till donkeyns sittdel? har ni några bra tips förutom Bugaboos egna. Behöver inte va varmaste modellen. Tack på förhand :)