• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • saal
    kijah skrev 2014-08-03 09:49:21 följande:

Går inte o lägga till bild? Men det är två platta stavar ca 2,5 dm långa det står rev2-2 på!

kan de vara de "pinnar" du ska stoppa in i liggdelen så att kanterna inte faller ner om du skulle ta av liggdelen och ställa den på golvet.
  • Beba14
    kijah skrev 2014-08-03 09:49:21 följande:

Går inte o lägga till bild? Men det är två platta stavar ca 2,5 dm långa det står rev2-2 på!

Hör till liggdelen, ska finnas 2 st!
  • Hejåhå

Beba14: har ingen egen erfarenhet, men jag vet att man kan köpa bromsvajer på biltema och ganska enkelt laga den själv.
    Sök Barnevognverksted bugaboo på youtube och du får upp en del filmer hur man kan meka.

• Jimps

Hej

Är det någon som vet om man kan köpa suffletten som man kan dra ut extra till en äldre bugaboo cam och vad detta kostar i så fall? Vi hade en cam till vårt första barn och är sugna på att köpa en nu till vårt tredje barn. Vi är inne på att köpa en begagnad cam men jag vill ha suffletten som man kan dra ut extra. 

Hampus 080718 & Lova 091111
  • Hejåhå

Vet fler som syr den modellen (CAM 3) på sufflett till äldre cameleon och cameleon plus. Kolla mammapåvift, hon borde ha.

• Leiben

Hej experter!

Behöver köpa en ny bygel, sufflett och ståbräda till min Cameleon som är ca 5 år gammal. Hur gör man det billigast? Butik eller beställa?

Hittar bara kombinationer sufflett och lock.

Tack på förhand!

• Naaw
    Leiben skrev 2014-09-13 12:51:36 följande:

Hej experter!

Behöver köpa en ny bygel, sufflett och ståbräda till min Cameleon som är ca 5 år gammal. Hur gör man det billigast? Butik eller beställa?

Hittar bara kombinationer sufflett och lock.

Tack på förhand!

Kolla på Tradera!
  • Apotheosis

Hej! Det finns flera köp och säljgrupper för Bugaboo på Facebook där du kan fynda delar och tillbehör och ibland vagnar. Kolla in "Bugaboo Köp och sälj Sverige", "Älskade Bugaboo!", "Vi som bygger buggor" och "Barnvagnar!"

Köp bygeln ny från butik för att vara säker på att du inte får den återkallade bygeln som inte är säker att bära i. Se till att inte köpa den nya bygeln då den inte passar äldre modeller. Den gamla bygeln säljs fortfarande.

• Apotheosis

Japp den passar!

Jimps skrev 2014-09-09 19:12:21 följande:

Hej

Är det någon som vet om man kan köpa suffletten som man kan dra ut extra till en äldre bugaboo cam och vad detta kostar i så fall? Vi hade en cam till vårt första barn och är sugna på att köpa en nu till vårt tredje barn. Vi är inne på att köpa en begagnad cam men jag vill ha suffletten som man kan dra ut extra.