• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Hejåhå

Kolla att du kan fälla ihop vagnen utan problem, att bromsen fungerar, skicket på framdäcken, fråga om de haft punka på bakdäcken, kolla att runda knapparna klickar in och ut så att man kan tilta sittdelen, kolla att handtaget inte kasar när det är i låst läge.
    Kolla efter ev mögel på tyget, det brukar samlas fukt på sittdelen där rygg/rumpa möts och även varukorgen och liggdelen.
    Suflett, repor på chassi är mindre viktigt. Chassi kan du alltid dekorplasta och suflett byta (iof även sitt-eller liggdel om det är mögel).
    Egentligen går allt fixa till om det skulle visa sig vara något fel på det, men är det fel på låsmekanismen i navet, dvs svårt att fälla den, så är det lite krångligare att laga.
    Nu låter det som att det jämnt är en jäkla massa fel på chassit, men så är det ju naturligtvis inte! ð???

• KiLo

Fick veta att chassit är helt nytt! Tack för tipsen på vad jag ska titta efter ????

• Fröken Frågvis
    KiLo skrev 2014-03-09 15:50:29 följande:
    Fick veta att chassit är helt nytt! Tack för tipsen på vad jag ska titta efter ????

Jag har själv en Cameleon från 2010. Den har rullat väldigt långt men är fortfarande i toppskick. Lite repor på chassit och liiite rostfläckar på hjulbultarna men annars är allt fortfarande som nytt. Framhjulen är utbytta en gång men jag har även bytt däcken på min mountain buggy så det kommer man nog inte ifrån. Jag har själv valt att behålla min cameleon till barn nr 2 som väntas om ett par veckor. Räknar alltså med att den kommer rulla fint och säkert i många mil till tycker absolut du kan köpa en 10:a om den är välskött! Borde kunna gå att få till ett bra pris.
  • Elmiina

Om jag köper en donkey duo all black på blocket, kan jag köpa till dom nya suffletterna som kommer ut i april då? Blir inte vagnen precis som om jag skulle ha köpt den från butik från och med april då? Eftersom att man från och med då kan mitcha och matcha som man vill och jag vill ha just svart chassi med de nya rosa suffletterna.

• Apotheosis
    Elmiina skrev 2014-03-12 07:04:40 följande:
    Om jag köper en donkey duo all black på blocket, kan jag köpa till dom nya suffletterna som kommer ut i april då? Blir inte vagnen precis som om jag skulle ha köpt den från butik från och med april då? Eftersom att man från och med då kan mitcha och matcha som man vill och jag vill ha just svart chassi med de nya rosa suffletterna.

Det blir samma sak.

Tänk på att det finns två olika chassin till Donkey så om du köper begagnat så se till att du får det nya som tar mindre plats ihopfällt. Tänk också på att du inte får garanti när du köper begagnat och att säljare på blocket inte alltid är ärliga.

• Elmiina

Jaha!! Det med nya chassit hade jag ingen aning om, bra att du sa det! På blocket kan man få vagnen för ca 8000kr vilket är billigare än 16.000kr ny. Man kan tydligen beställa från utomlands men vet inte hur eller från vem man beställer då.

• Apotheosis

14800 verkar den kosta här: www.bigbaby.se/index.php&view=product&pid=602&cid=28&Itemid=0&utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Man kan beställa från holland:

www.babyhuyswebshop.nl/

babycare.nl/

www.babyplus.nl/

www.moedersmooiste.eu/

Jag har själv aldrig beställt från Holland eftersom jag inte bor i Europa och garanterar därför inte att sidorna fungerar. Men ca 8000 blir ju svårt att komma ned i även om man beställer utomlands.

• Elmiina

Fick det här svaret utav ena hemsidan. "The Bugaboo Donkey exists of 1 seat, a carrycot, the chassis with wheels, a shopping basket underneath the stroller, a side shopping basket, fabric set and raincover. With the extensionset you can turn it into a Duo stroller. The extension set consists of an extra seat and extra raincover and suncanopy. We will ship our orders with DPD.com or UPS.com so that we have a tracking number for you to follow your order."

Låter det som att det skulle vara detsamma som att köpa vagnen hemma i Sverige i tex babyproffsen? Fattas något? Vad menas med exstension kit? Låter ju som att det är en mono som man köpt till ett extra kit bara och inte en duo. Eller har jag fel?