• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Elmiina

Hej! Vi vill köpa en donkey duo då vi väntar ett syskon till våran 6månaders. Jag vet inte så mycket om vagnen förutom att den är snygg haha. Men var har ni köpt era någonstans? Var kan man hitta dom billigast nya tro?

Jag är lite sugen på all black. Nån som vet om det kanske kommer ut nya färger till senast oktober typ?

• littlemisssunshine08
    FruFA79 skrev 2014-02-23 14:42:42 följande:
    När liggdelen är på så sätter man Organizern på handtaget. Snyggt & sitter bra så också! Olika fästen följer med Organizern, så man har en hel rad olika möjligheter.
    jag har fäst den på liggdelen! däremot är jag inte helt nöjd med facken, hadfe velat kunna ha blöjor etc i, men det var den på tok för liten för.. får väl trycka ner annat viktigt:)
  • Happy14
    Apotheosis skrev 2014-02-24 14:40:08 följande:

Jag tror du gör rätt val. bee och gecko är ganska små vagnar, buffalon är ju större.

Jag älskar min Cam3. Om du gillade din Gecko är Cam3 ganska lik, men lite större, med teleskophandtag och med bygel. Jag struntar fullständigt i bygeln, men det är i fästet för bygeln du fäster snacktrayen och DEN är toppen när barnet blir lite äldre, speciellt mugghållardelen. Min son är jättestolt över att ha en egen mugghållare som han kan nå. Jag har rest mycket med min Gecko, min Cam och min Cam3 och de är toppen att resa med, tar inte så stor plats men är ändå en riktig vagn och inte en paraplysulky.

Det sköna med Cam3 jämfört med Gecko är att det är MYCKET lättare att hitta begagnade tillbehör, beställa suffletter som någon syr upp och så vidare. Vill man bara ha originaltillbehör och nytt har det ju ändå släppts mycket mer roliga tillbehör till Cam än det någonsin gjorde till Gecko. Snart kommer dessutom de nya, långa suffletterna till Cam3! Åh, vad jag längtar! Jag skall köpa den blå solsuffletten.

• Fröken Frågvis
    Apotheosis skrev 2014-02-24 14:40:08 följande:

Snart kommer dessutom de nya, långa suffletterna till Cam3! Åh, vad jag längtar! Jag skall köpa den blå solsuffletten.

Vet du om de suffletterna också kommer passa "vanliga" Cameleon? (Min är från 2010)
  • FruFA79
    littlemisssunshine08 skrev 2014-02-25 23:35:18 följande:
    jag har fäst den på liggdelen! däremot är jag inte helt nöjd med facken, hadfe velat kunna ha blöjor etc i, men det var den på tok för liten för.. får väl trycka ner annat viktigt:)

Ja, den är ju för liten för att få plats med allt till bebisen. Så jag tänkte komplettera med Skip Hop skötväska.
  • Apotheosis
    Fröken Frågvis skrev 2014-02-28 18:08:04 följande:
    Vet du om de suffletterna också kommer passa "vanliga" Cameleon? (Min är från 2010)
    Ja, de kommer att passa. Men om du vill ha de långa suffletterna måste dina sufflettspännen gå att dra fram ett extra snäpp. En del av de gamla går inte att dra fram längre och då passar inte de suffletterna medan andra av de gamla fungerar utmärkt. Om dina sufflettspännen inte går att dra ett extra snäpp kan du lösa det genom att köpa nya sufflettspännen. Sufflettspännen för Cameleon3 passar på Cameleon och Cameleon+ och du behöver inte byta bågarna utan bara spännena.
  • Apotheosis
    Elmiina skrev 2014-02-25 20:30:21 följande:
    Hej! Vi vill köpa en donkey duo då vi väntar ett syskon till våran 6månaders. Jag vet inte så mycket om vagnen förutom att den är snygg haha. Men var har ni köpt era någonstans? Var kan man hitta dom billigast nya tro?

Jag är lite sugen på all black. Nån som vet om det kanske kommer ut nya färger till senast oktober typ?
    Det kommer ut nya färger i typ april. Då skall man också kunna välja svart chassi utan att beställa All Black, det vill säga man kan välja ett svart chassi men ändå ha färg på topsetet. Billigast blir det om du köper utomlands, genom att beställa från holland eller genom att köpa vagnen när du är utomlands.
  • Fröken Frågvis
    Apotheosis skrev 2014-03-01 17:44:18 följande:
    Ja, de kommer att passa. Men om du vill ha de långa suffletterna måste dina sufflettspännen gå att dra fram ett extra snäpp. En del av de gamla går inte att dra fram längre och då passar inte de suffletterna medan andra av de gamla fungerar utmärkt. Om dina sufflettspännen inte går att dra ett extra snäpp kan du lösa det genom att köpa nya sufflettspännen. Sufflettspännen för Cameleon3 passar på Cameleon och Cameleon+ och du behöver inte byta bågarna utan bara spännena.
    Perfekt! Tack för svar
  • KiLo

Jag funderar på att köpa en begagnad bugaboo! Har en Emmaljunga idag som varken jag eller vår dotter tycker om. Hur är det att köpa en från 2010? Ska köpa den eller ska man titta efter en nyare? Vad ska man titta efter när man testkör den?