Inlägg från: lilla snöflingan |Visa alla inlägg
  • lilla snöflingan

Emmaljunga tråd, Vol 5

Fröken Småland skrev 2010-09-30 18:24:32 följande:
    Hörrni, ingen som vet råd? *lägger huvudet på sned och ser söt ut*
    När de första bilderna på spidern kom så såg den ut såhär: blog.prammuseum.com/wp-content/emmajunga-spider-3001.png

När den väl kom ut i butik såg den dock ut såhär (även i 2010 års modell): lh6.ggpht.com/_xW8baGJMeTo/TBN0Moy0-OI/AAAAAAAAAQQ/M8WtZla0eGk/Emmaljunga%20Spider_thumb%5B1%5D.jpg?imgmax=800

Den översta designen har alltså aldrig funnits till salu, utan det är den andra bilden som är 2010 års modell av spider och den fanns i candy pink.
  • lilla snöflingan
    TinkyWinky skrev 2010-10-01 21:02:39 följande:
    såå irriterande, har fått min vagn såld men ej hittat den vagn ja vill ha, har mejlat på en nitro i den färg jag vill ha på blocket men får inge svar :/ O inge tele nr finns ute heller..
    gaah, blir ju av med min på onsdag så måste ju hitta en, o vill ju inte bara köpa för att ja måste ha en, nu ska ja banne mig hitta rätt färg En pro forest :)) så nu är annonser utsatta på både blocket o fl :) Hoppas ngn vill sälja ;)
    Du vill inte köpa en ny då? Den finns i lager hos emmaljunga...
  • lilla snöflingan
    CoolJen skrev 2010-10-12 09:06:29 följande:
    Tack för alla svaren om mjuklift i citykorg.
    En quadro i citykorgen har jag inte tänkt men tänkte om det går med någon annan(billigare) variant.

Ni som har/haft citykorg, tror ni det blir för trångt för bebisen med en mjuklift/åkpåse med handtag i? och kan det se estetiskt bra ut?

Denna mjukliften www.babyproffsen.se/produkt/visa/63:BabyTravel_Mjuklift ser ut att passa väldigt bra i citykorgen. Jag tror att den kostar 300-400 kronor. Det är bebytrvels billiga variant.
  • lilla snöflingan
    FoxxyFatAss skrev 2010-10-13 19:34:23 följande:
    hur gör man då?
    tacksam för tips!:)
    www.familjeliv.se/Annonser/annonsera.php
    TheMother skrev 2010-10-13 18:16:26 följande:
    Hej!

Tänkte om jag kunde få bolla lite funderingar med er. Är nämligen så att vi väntar barn nr2 i april och jag är väldigt sugen på då vilja kunna ta in barnet när det sover, utan att behöva ta med hela vagnen in. Har en CC från typ 06 el 07 och till den en city korg. Korgen saknar dessvärre bärhandtag plus att den inte går att ställa på golvet så jag måste komma på en lösning.
    Frågan är då hur jag ska göra... Någon helt ny vagn blir det inte, men frågan är om vi ska köpa iaf en ny city korg, för det går tydligen att bära de nya samt ställa dem på golv? Har för mig jag fått hära att de bara väge 1.5 kg, kan det stämma?
    Eller vad kostar det att köpa en hårdlift att placera i city korgen? Är det ens möjligt? Någon som vet vad de väger samt innermått?

Quadrolift känns det som att jag iaf hoppar över, då de tycks väga mer än city korgen (?) och det känns lite väl onödigt med en tjockare lift när det snart är sommar, bara ett par månader efter att bebisen är född. Känns som att ju mer utrymme i vagnen bebisen kan få är bäst, eftersom det antagligen blir varmt i sommar. Så det kan lufta så mycket som möjligt tänker jag alltså.
    Citykorgen väger 4,2 kg. 0,3 kg mer än vad den gjorde 06. Quadroliften väger 3,1 kg, men det skiljer ungefär 5 kg på vikten mellan sittdel+quadrolift eller bara citykorg.
  • lilla snöflingan

I emmaljungas katalog står: "vi lanserar i år en sportig linje med namnet "Polar Performance". Den utmärker sig genom sportig design med rejäla blixtlås och den levereras på flera vagntyper med lackat chassi i matchande färg." Det är helt enkelt en annan design...

De skriver också att alla emmaljungas vagnar är byggda för att klara kyla och hårda förhållanden med bland annat thermobase, protex och vindtäta fotsackar.

• lilla snöflingan
    Mymemlan skrev 2010-10-27 09:54:23 följande:
    Det är bara dom som finns där jag bor, därav anledningen. Sen vill jag gärna ha en vagn som inte kostar så mkt för det är mer en slit och släng vagn som jag inte behöver vara så himla rädd om. Jag bor i Luleå i norrbotten så utbudet är inte så stort om man säger så. :) Sen gillar jag att pyssla med lite olika saker, som en utmaning!
    www.blocket.se/lulea/Emmaljunga_Scooter___Sulky_fran_Babyproffsen_30146680.htm&w=1
  • lilla snöflingan
    eec82 skrev 2010-10-29 18:53:44 följande:
    är bara Babysafe + SHR som passar. Ny är den men ska vara den med knappen annars funkar inte fästerna. Vilket med står under adaptern.
    Har jag skrivit att någon annan passar? SHR är den med knappen. Alltså borde alla Britax Baby safe SHR passa.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5