Inlägg från: lilla snöflingan |Visa alla inlägg
  • lilla snöflingan

Emmaljunga tråd, Vol 5

Alis volat propriis skrev 2010-07-14 10:47:46 följande:
    Hej! en nybliven emmaljunga-ägare här. har precis köpt en svart twin nitro 2010 till min 1-åring o bebben som kommer om två mån. har försökt googla på bilder men upp kommer bara standardbilder på vagnen. ja skulle vilja se vad folk har för tillbehör till den. alla färger på åkpåsar/skötväskor finns inte ens i katalogen

nån som har en TWI NITRO och har bilder på den?

en annan sak jag undrar över är att varför fnns det så få emmaljungaprylar att köpa på blocket (järmfört med teutonia, brio)?
    Finns flera stycken ute på blocket som du kan titta på.
  • lilla snöflingan
    livsmedel skrev 2010-07-14 11:45:03 följande:
    Har haft ute min monidal på blocket sen i lördags kväll och ingen har hört av sig!
    Tror ni 5700 är för mycket för en mondial creme leatherette -10 med exclusive skötväska i samma färg?
    Det är ju typ 3000 billigare än vid inköp.
    Vad kostade vagnen ny? Tyvärr har köp barnvagn den för 6700, så du kanske måste sänka lite till? www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl&artgrp=208&artnr=1100517090&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std Eller vänta lite till, jag tror att det kan ta ett tag att sälja vagnar, speciellt i juli, du har väl inte bråttom att sälja den egentligen?
  • lilla snöflingan
    Uliise skrev 2010-07-15 14:28:52 följande:
    En fråga: kan man byta däck från punkteringsfria till luftfyllda på en CC? Önsketänkande...
    Nej, inte emmaljungs lufthjul i alla fall. Jag har sett någon med brios lufthjul (gamla modellen) så det kanske funkar...
  • lilla snöflingan
    stor grön drake skrev 2010-07-25 17:51:46 följande:
    så nitro/cc har samma sittdel som edge/mondial? Nå, den på bilden såg lite förvuxen ut iallafall... kanske var taskig vinkel eller nått.
    Det var en edgeliggdel som satt på ett city cross-chassi i den blocketannonsen. Det var därför det såg förvuxet ut, eftersom liggdelen är större än citykorgen, men sittdelarna är lika stora.
  • lilla snöflingan
    stor grön drake skrev 2010-07-25 19:23:34 följande:
    Kan jag minnas så fel... Om ni säger det så är det säkert så, tycker bara att jag minns mig fundera hur i hela friden de hade hamnat med en edge sittdel på CC chassit, eftersom det kommer ju en sittdel med CC... Nå, dåså, då var det ur världen
    Jag har bilden från annonsen sparad på min dator (roligt att ha ) men det ingick även sittdel. Men på den bilden jag har står sittdelen bredvid och liggdelen sitter på chassit.
  • lilla snöflingan
    Madebyday skrev 2010-07-28 16:25:42 följande:
    Vet att frågan varit uppe förut, men hittar inte det inlägget...
    Är det någon som vet, vilket år som EL började med click-on/click-off fastsättningen av sitt- och liggdelarna?
    Tänkte köpa 2 olika chassin, varav ett begagnat och då jag har en CityKorg med denna typ att fastsättning vill jag att den ska passa på båda chassina.
    Tacksam för hjälp!
    Det beror på vilken modell det är. Crossway (föregångaren till city cross) kom 2004 och den hade easy-fix fästen redan då. Till Edge och Classic kom easy-fix fästet till årsmodell 2005.
  • lilla snöflingan
    Madebyday skrev 2010-07-28 19:00:29 följande:
    lilla snöflingan skrev 2010-07-28 18:49:33 följande:
    Det beror på vilken modell det är. Crossway (föregångaren till city cross) kom 2004 och den hade easy-fix fästen redan då. Till Edge och Classic kom easy-fix fästet till årsmodell 2005.
    Okej, så om jag köper en beggad CityCross så borde min CityKorg passa?
    Absolut, den ska passa på alla city cross modeller!
  • lilla snöflingan
    Uliise skrev 2010-07-28 19:12:18 följande:
    CC'n väger 8,7 kilo, Ceroxen väger 15,2 kilo med chassi + hjul enligt emmaljunga.se
    Dessutom är Ceroxen stelare och allmänt bökigare att köra, inte alls lika "mjuk" som CC'n.

Förstår egentligen inte fördelen med Cerox-chassit, någon som vet vad det är bra till? Terräng?
    Det stämmer inte, city crossen väger 14,6 inklusive sittdel (och sittdelen är medräknad på ceroxs vikt). Så det skiljer 0,6 kg. Men det är många som tycker att city crossen är mycket lättare och smidigare att köra än ceroxen så då måste det väl vara så. Fördelen med cerox är väl att den har vändbart handtag och blir lite lägre hopfälld.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5