Inlägg från: lilla snöflingan |Visa alla inlägg
  • lilla snöflingan

Emmaljunga tråd, Vol 5

t0va skrev 2011-06-15 19:00:27 följande:
    sen i verkligheten är väl spin i samma storlek och vikt som scootern? Jag lckas inte få brios hemsida att fungera nu. 
    Nja.
    Scooter: 12 kg, 88x53x52
    Spin: 11,7 kg, 89x54x35 (alltså mycket lägre än scootern)
    Race: 11 kg, 90x53x36 (också mycket lägre)

Personligen tycker jag att Brios sulkys är snyggare än Emmaljungas (men det vågar man väl inte säga här). Emmaljungas är så plåttriga, speciellt PP och de andra färgerna är så tråkiga...

Roligt med de nya färgerna! Tycker att det var tråkigt med så mycket mörkt, de rutiga verkar speciella... och PP har jag aldrig riktigt tyckt om. Tackar vet jag -07-08, då kunde emmaljunga göra snygga vagnar
    T född april 2011 - barnvagnsblogg.blogspot.com
  • lilla snöflingan

Idag var vi på Barnens hus och till min förvåning hade de "redan" fått in emmaljunga 2012! De hade till och med tagit in en nitro (förut har de inte haft några vagnar med svängbara hjul), men ingen scooter s. PP black/lime var riktigt snygg (fast jag tycker fortfarande inte om PP-märket). Den hade får i sufflettyget förresten. Grey carbonite var häftig. Rutorna såg typ tredimensionella ut. (Förlåt om jag upprepar något som sagts förut, jag har inte läst tråden så noga.)

Vi funderar lite på hur vi ska göra med vagn, vi har fått en liten som inte vill sova i vagnen och trivs bättre med att bli buren, så vi bär väldigt mycket. Vi har funderat på att sälja vagnen (City cross med citykorg) och i sådant fall köpa en billig nitro eller liknande om vi känner behovet av vagn. Vi kommer troligtvis flytta från norrland till södra sverige (till storstad eller större samhälle) så det känns inte som att vi har behov av de fasta hjulen. Dessutom väljer vi nog hellre att bära om vi ska ut i skogen eller om det kommit nysnö. Samtidigt tycker jag väldigt mycket om vår vagn och jag kanske har lite för höga krav på att det ska vara snygg färg och bra skick osv. för att försöka hitta en billig begagnad vagn. Så kanske behåller vi city crossen under vintern och kompletterar med en brio spin eller scooter s till våren när hon blir ett år ungefär. Vad tycker ni verkar smartast/bäst? Vi ska i alla fall sälja city korgen så fort hon slutat använda den, det är vi överrens om

• lilla snöflingan
    Eddam skrev 2011-08-13 08:12:14 följande:
    Kan ju vara bra om man postar länken.. hahaha

www.tradera.com/Emmaljunga-Barnvagn-04-auktio...
    Det där är en crossway, en -05:a (föregångaren till city cross). Det var crossway som var först ut med easyfix-fästen 2004 (04:an har lufthjul och inga tygsidor på varukorgen ). Alla andra vagnar fick de nya fästena 2005.

Wingtear behöver plugga lite crossway-kunskap märker jag
  • lilla snöflingan
    stor grön drake skrev 2011-08-13 11:14:40 följande:
    nej, och inte -11 eller -12 heller
    Jag skulle ju kunna ta upp katalogen och titta, men jag är nästan 100% säker på att det var 2009.
    Japp, nu har jag kollat, 2009 fanns lime-färgerna (pro lime, speed lime och lime check )
  • lilla snöflingan
    JwJw skrev 2011-08-13 11:25:11 följande:
    Tack så mycket =) sprang på en nitro fast dom säger att det är en 2011 och dom har kvitto på att den är köpt då ;D så är väl ett visnings ex då kanske
    Det är det säkert, jag har en city cross i bright blue (08) köpt december 2010
  • lilla snöflingan

Är det någon som vill byta chassi med mig? Jag har ett väldigt sparsamt använt city cross chassi och skulle gärna vilja ha ett nitro- eller ozonechassi Jag bor i Luleå men ska flytta till Göteborg (och ska till göteborg nästa vecka, men då vet jag inte riktigt hur vi skulle få med oss vagnen). Någon som vill ha en vagn bättre lämpad för vintern kanske?

(Detta borde väl inte räknas som köp & sälj? Jag vill ju bara BYTA.)

• lilla snöflingan
    myran82 skrev 2011-09-05 20:32:33 följande:
    En fråga bara.

Är det inte så att citycross kom 2005, samtidigt som easyfix-fästena? Innan hette den crossway?
    Crossway fanns -04-05 och hade easyfixfästen hela tiden. -06 bytte den namn till city cross.
  • lilla snöflingan
    Uliise skrev 2011-09-05 22:16:17 följande:
    Härligt! Kommer du att kombinera med CC eller hur blir det? Du får uppdatera bloggen förresten, miss it!
    Om vi köper den kommer vi att sälja city crossen tillsammans med den nya sittdelen. Vi vill ha kvar den färg vi har. Vi ska sälja city korgen också. Jag vet att jag borde uppdatera bloggen. Nu håller vi på att flytta så vi håller på att visa lägenheten och sälja en massa saker på blocket och loppisar så nu har jag ännu mindre tid Hoppas att Brio lanserar sin nya kollektion snart, då blir det uppdatering, det lovar jag!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5