Inlägg från: lilla snöflingan |Visa alla inlägg
  • lilla snöflingan

Emmaljunga tråd, Vol 5

Igår var vi på mässa och där fanns en barnvagnsaffär som ställde ut. De hade inne alla nya 2011-färger som jag var intresserad av Det är jättebra för jag vet att den enda barnvagnsaffär som finns här bara tar in en vagn av varje. Jag tyckte charleston var jättefin, men vi vill inte ha vitt tyg för det är inte så praktiskt. Däremot ser inte det bruna tyget ut som det går på bilderna. i verkligenheten är det som små hål i det, typ som mesh nästan, det är inte alls sådär glansigt som det ser ut. Sådant tyg är det även på pro coffee, det var mer kontraster än vad det ser ut som på bilden. Men den var ändå lite för tråkig för oss. Grey flowers och silver stitch var fina, men lite för gråa för min smak, de ser ut som på bilderna. Jeans black var inte blank överhuvudtaget utan som vanlig svart denim. Den var väldigt mörk, nästan mörkare än svart. Vi bestämde oss för att det blir en pro forest om plutten vill stanna kvar i magen till april   En nitro ska vi ha och ett crosswaychassi, helst från -04:a att byta med.

• lilla snöflingan
    Uliise skrev 2010-08-13 12:13:24 följande:
    Åh stort grattis! Glad Jag fick ju aprilbebis i år så ifjol var jag alldeles nygravid vid den här tidpunkten också, och nu åker min dotter Majken omkring i en CC med City korg i just Pro forest Flört Älskar den färgen. Fast hade jag köpt vagn nu hade jag velat ha charleston, den absolut snyggaste i min mening. Fast jag kanske också blir besviken på den, har inte sett den "på riktigt".

Får man fråga varför du vill ha just ett 04-chassi att byta med?
    Tack! Jag blev inte besviken på charleston, tyckte den var jättesnygg! Det är bara det att den är vit... jag hade gärna velat ha den som citykorg, men vi har bestämt att vi ska köpa en begagnad citykorg (blir så mycket billigare)

Jag visste att någon skulle fråga det Den har lufthjul och stålvarukorg, är ändå lätt och liten, och väldigt billig! (-05:an har punkteringsfria hjul) Skulle kunna tänka mig ett sport chassi också, men det är dyrare och lite större och lite tyngre...
    Här är en 04:a www.blocket.se/varmland/Barnvagn_28693043.htm&w=3
    och en 05:a www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_crossway__05__vandbar__mkt_fin_28254281.htm&w=3
  • lilla snöflingan
    lilla snöflingan skrev 2010-08-13 12:30:16 följande:
      Skulle kunna tänka mig ett sport chassi också, men det är dyrare och lite större och lite tyngre...
    Menade classic chassi.... sportchassit är alldeles för tungt och stort.
  • lilla snöflingan
    annakohler skrev 2010-08-13 12:48:19 följande:
    den ifrån 2005 var betydligt finare
    Ja fast det enda som skiljer är hjulen, och att 05:an har tygsidor på varukorgen, annars är de exakt likadana. Att 04:an är solblekt bryr jag mig inte om eftersom jag inte ska använda den sittdelen. Men jag ska inte köpa någon av dem, vagnköp blir inte aktuellt förrän om 3 månader kanske.
    Uliise skrev 2010-08-13 12:52:29 följande:
    lilla snöflingan skrev 2010-08-13 12:30:59 följande:
    Menade classic chassi.... sportchassit är alldeles för tungt och stort.
    Förstod det

Åhh, just det - den kom ju med lufthjul. Att den dessutom hade stålkorg visste jag inte. Kanske man skulle köpa ett sådant chassi. För som jag sa, jag gillar inte de punkteringsfria, sedan är stålkorg alltid bättre också.

Vi köpte också beg. city korg, den används ju så lite så att få en i princip ny för halva priset är ju oslagbart! Har tänkt sälja våran när majken blir för stor i vinter, den är fortfarande superfin. Faktiskt köpte vi våran city korg i just Kil (första annonsen du länkade till var i Kil Flört)
    05:an hade också stålkorg, fast med tygsidor, men inte lufthjul då. Ja, hoppas vi hittar någon fin färg bara Jsut nu är jag sjukt sugen på denna www.blocket.se/kiruna/Emmaljunga_citykorg_28152818.htm&w=1&last=1 Men vi ska som sagt inte köpa någon nu.
  • lilla snöflingan
    Uliise skrev 2010-08-13 13:38:08 följande:
    Ja city korgen i bright blue är jätteläcker, såg en sådan IRL för inte så länge sedan. Alltid roligare att se färgerna på riktigt. Såg en city korg i pro lime på stan för inte heller så länge sedan, och WOW säger jag bara. Den var superläcker! Internetbilderna ger inte så mycket tyvärr...

Jag vet hur det är att sitta och kolla på blocket "tidigt", så lockande. Men tiden går fort!
    Ja, den, cobalt blue och pro lime är typ mina två favoritfärger Har också sett en pro lime live en gång, den var snygg! Fast jag har haft koll på blocket i två-tre år nu Men det är klart att det suger lite extra i köptarmen när man vet att det ligger en plutt i magen.
    Laire skrev 2010-08-13 13:40:50 följande:
    Åh det där är en av min favoritfärger hos EL! Syd att man inte bor i Kiruna (eller ska ha barn de närmaste åren ), utan frakt hade det nästan varit så att man kunde berättiga ett köp...
    Jag bor ju faktiskt "bara" 35 mil från kiruna, men det är ju ändå rätt långt att åka för att köpa en citykorg
  • lilla snöflingan
    Zelmilainen skrev 2010-08-17 10:50:58 följande:
    är förvånad över att nån tog 4990 över huvud taget eftersom det är priset på de flesta 2010. i de flesta butiker vad jag vet tar de antingen 5200 eller 5700.
    Bergs i Lycksele tar 4600 för både nitro, city cross och cerox. De har väldigt bra priser på alla emmaljungagrejer. Classic sport kostar tex. 3900. Man kan göra riktiga klipp i Lycksele Har också för mig att någon annan skrivit att Nids4Kids i Göteborg har liknande priser.
  • lilla snöflingan
    babyfia skrev 2010-08-19 19:36:22 följande:

Nu har jag fått vår Scooter såld så nu ska en ny till sonen inhandlas. Finns det någon som säljer de gamla fortfarande, eller är det enbart 2.0 om gäller nu? Har nämligen en ståbräda som passar den gamla modellen, och vet egentligen inte vad som blivit bättre med den nya förutom varukorgen som är större och stänkskydden? Vilken är bäst, tycker ni?

Ska du ha en ny så får du nog väldigt svårt att hitta en "gammal" eftersom den slutade säljas för mer än ett år sedan. Men det finns ju många begagnade sådana. Varför sålde du den gamla då om du tyckte den var bättre?
  • lilla snöflingan
    Zelmilainen skrev 2010-08-21 11:59:43 följande:
    den är ju perfekt om man har ett nitrochassi och vill ha ett cc chassi att byta med.
    Jaja, det är jättebra för köparen, men säljarna förlorar ju typ 2000 på den där affären, varför lägga ut den så billigt?
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5