Inlägg från: lilla snöflingan |Visa alla inlägg
  • lilla snöflingan

Emmaljunga tråd, Vol 5

MammaTillFelicia skrev 2010-06-07 19:35:32 följande:
    ursäkta om jag är tjatig, men frågar igen; passar fästena på ligg-7sittdelen en 06:as edge på ett äldre chassi? visst byttes fästena typ 05/06 till nån enklare variant? men det kanske går ändå?
    05:orna och tidigare har inte easy fix-fästen men 06:orna och framåt har det. De går inte att kombindera. Du ser på bilder på vagnarna vilken sorts fästen det är. Easy fix fästena har stora svarta plastbitar på sidorna (som här) och de gamla är bara som metallpinnar (så här).
  • lilla snöflingan
    jellona0507 skrev 2010-06-08 11:50:11 följande:
    Jag funderade på det. Även om nitron är smidig, så blir den nog väldigt osmidig på de vägarna. Undrar om man kan köpa till lufthjul till city crossen? T.ex duo edgens lufthjul?
    Om man nu kan byta, vilket man teoretiskt sett borde kunna. Så väger city crossens hjul 2,2 kg och edgens 4 kg, så du får lägga till 1,8 kg på city crossens vikt i sådana fall. Då skulle city crossen väga 16,2 med lufthjul, mot classics 16,7. Dessutom kostar väl nya hjul 600 kronor?
  • lilla snöflingan
    TinkyWinky skrev 2010-06-11 20:13:23 följande:
    en grå/svart med blåa/turkosa detaljer, va ju riktigt snygg :)
    Den tyckte jag också om och den limegröna.

Jag tror att jeans black är nr. xx105. Om man kollar på listan på färgerna så kommer färgerna i samma ordning som bilderna Den ser dock inte ut som jeans alls?
  • lilla snöflingan
    annakohler skrev 2010-06-14 11:52:53 följande:
    hur fick ni era inloggningsuppgifter så ni kan beställa vagn?? får ingenting av dem har mejlat dem miljarder gånger
    Men du är väl inte återförsäljare? Du får gå (eller ringa) till en affär (återförsäljare) och beställa vagnen såklart.
  • lilla snöflingan
    LitenpåG skrev 2010-07-09 22:17:16 följande:
    Idag kom en leverans med 2011 vagnar till butiken. Så roligt att få se dom på "riktigt", på en vagn istället för en tyglapp.

De vi fick var Pro Coffe, Jeans black, Grey Flowers & Charleston.

Blev faktiskt positiv till de flesta, så nu väntar vi bara på resten.
    Jag vill också se bilder! Speciellt jeansblack, den ser så glansig ut på hemsidan... är den det?
  • lilla snöflingan
    lilla snöflingan skrev 2010-07-12 23:11:24 följande:
    Det står att nitron är 47 cm hög hopfälld. Jag trodde den var 37 cm? Har de ändrat eller bara skrivit fel?
    Jag mailade till Emmaljunga och fick detta svaret:

Som i allting så är det så att det kan bli tryckfel i både broshyrer och hemsidor. Så är det nog i detta fallet.

Hur ska jag tolka detta? Det ska nog stå 37 cm, eller? De har ändrat måtten på andra vagnar också, på scootern står det att den är 52 hög, istället för 43? Är det också fleskrivet då, eller har de börjat mäta på något annat konstigt sätt? Man tycker ju att det borde gynna dem att mäta på det "minsta" sättet.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5