Inlägg från: fridajonsson |Visa alla inlägg
  • fridajonsson

Emmaljunga tråd, Vol 5

Edalia skrev 2011-05-22 18:19:24 följande:
    kanske är sant det. dock är det väl inte lufthjul på cc? lufthjul brukar väl få vagnen att kännas lättare?
    Samlas det massa grus i emmaljungas punkteringsfria hjul?

hur stora skillnader är det i liggdelarna?
    Lufthjulen väger 3,6-4kg per 4st på edgen beroende på classic eller sportchassie.
    CC´ns 4 hjul ligger på 2,2kg så det är klar skillnad åt andra hållet!

Jag har kört deras Ozone sen i november och det har inte fastnat något grus i mina punkteringsfria hjul :)

Edgens korg är 4cm längre än City Korgen.

Priserna hittar du i TS, bara att plussa ihop ;)
  • fridajonsson
    Uliise skrev 2011-05-22 20:42:21 följande:
    Rätt och rätt! Lufthjulen är dessutom mycket smalare vilket gör den mycket skönare att köra. Och de punkteringsfria är som sagt som nåldynor för grus...

City korgen som man har till CCn är mindre än liggdelen till Edgen, den har inget uppfällbart ryggstöd och inga medar undertill som kan göra liggdelen till vagga om man ställer den på golvet.
    fridajonsson skrev 2011-05-22 18:56:22 följande:
    Lufthjulen väger 3,6-4kg per 4st på edgen beroende på classic eller sportchassie.
    CC´ns 4 hjul ligger på 2,2kg så det är klar skillnad åt andra hållet!

Jag har kört deras Ozone sen i november och det har inte fastnat något grus i mina punkteringsfria hjul :)

Edgens korg är 4cm längre än City Korgen.

Priserna hittar du i TS, bara att plussa ihop ;)
    Min cirt cross från 08 är pepprad med grus i däcken och min Nitro från ifjol har redan börjat samla på sig grus den med! Hur är det möjligt att du klarat dig?

Var inne i en barnvagnsaffär där de sa att en kvinna fick byta däck på sin nitro för någon vinter sedan för att de blivit helt förstörda av allt grus under två månaders körning på grusade vintervägar.
    Hur jag klarat mej vet jag inte, och då har det ju varit en hel del jäkla grus vi gått i innan de sopade bort det efter vintern.
    Har inte ens haft en tanke på det förens ni skrev här, sprang nyss och kollade, inte en enda sten!

De kan inte ha gjort om de nu då? Jag har en 2010.
  • fridajonsson
    giraffas skrev 2011-05-24 21:05:25 följande:
    Nån som vet hur de blir med offroad/red nästa år. Ska hämta en sån city cross om 2 veckor. Om man skulle passa på att beställa en footsack på en gång. 
    Den kommer utgå och inte vara emd på 2012orna.

Så beställ NU!
  • fridajonsson
    Uliise skrev 2011-05-24 23:29:42 följande:
    Jo jag läste också hennes förra inlägg, tänkte mest om hon hade ytterligare news

Såg en Scooter i Grey Flowers idag, såg ut som en dark grey ända tills man kom nära.
    Inge mer uppdateringar om färgerna, men däremot en ny scooter. Vad det nya är vet jag inte än, men om nån dag.. :D
  • fridajonsson
    t0va skrev 2011-05-25 13:02:28 följande:
    svängbara hjul hoppas jag inte på för då kommer sambon bli galen på alla mina vagnsinköp ;) 
    Haha de hoppas inte jag heller får då MÅSTE jag ju köpa en sån ;)
  • fridajonsson
    Älskade mirakel skrev 2011-05-27 12:20:47 följande:
    Hej!
    Hoppar in med en fråga här, hoppas det är okej?

Vi köpte en ny Emmaljunga Duo Edge-vagn med sportchassi till vårt barn som föddes i januari 2011.

Redan efter en månads användning började telskopskaftet/handtaget "släppa" och komma ut när som helst. (fast det är spänt/fastskruvat till max)
    Går vi nedför en backe släpper handtaget, lyfter jag in vagnen (vi har 1 trappsteg upp till vårt hus, och jag lyfter alltid med foten under, och håller liksom bara i i handtaget) släpper det och kommer ut, och drar jag vagnen fram och tillbaka, "lullar barnet" så att säga, så släpper det.

Detta gör mig fruktansvärt irriterad, och dessutom kan det ju vara farligt då det plöstligt åker ut sådär! Rullade ut vagnen nedför ett trappsteg en dag, och då släppte handtaget och framdelen av vagnen (hjulen alltså) åkte ju rakt i marken! Det blir liksom en aning våldsamt för barnet att landa så snabbt, vill ju kunna sätta ner hjulen mjukt om ni förstår hur jag menar.

Till min fråga då: är det någon annan som varit med om liknande?
    Ska det vara såhär??

Har kontaktat återförsäljaren vi köpte vagnen av, men han bryr sig inte, och jag har mailat Emmaljunga, men de svara inte heller...

Tycker det är under all kritik om en vagn för 9000 kr ska vara såhär dålig!
    Ska vara ska det självklart inte vara.
    Men det kan hända att man överdrar dom och något innuti hoppar ur. Jag är inte så haj på vagnslagningar men vet att de brukar lösas om man öppnar dom och justerar. Det ska din ÅF kunna hjälpa dej med, det är han/hon som sålt vagnen och då ingår service vid fel som täcks av garantin.

Så stå på dej eller ring Emmaljnuga och såg att du inte får den hjälp du har rätt till.
  • fridajonsson
    ChokladMoshin skrev 2011-06-02 22:22:21 följande:
    Jag var äntligen på Babyland och skulle köpa min Ozone idag och den var slut i den färgen jag ville ha
    Frågade då när dom nya 2012:orna kommer in och hon sa september/oktober, stämmer det verkligen att dom kommer så sent.
    Vilken färg vela du ha?
    De kommer bara göras i svart, marin och PP färgerna nu.INför nästa årsmodell vet jag inte vilka, men misstänker att de inte kommer bli så många som i början av det här året.
  • fridajonsson
    Beccih skrev 2011-06-12 22:04:05 följande:
    Hej fantaster.
    Har en Ozone och använder ännu citykorgen förutom några enstaka gånger då vi bytt till sittdelen för att testa lite.
    Tjejen verkar gilla det då hon inte ligger helt plant (kudde i liggdelen är inte samma sak )
    Det jag slogs av häromdagen gällande sittdelen är att det inte att ta bort sittbygeln? Eller är det så på andra emmaljunga vagnar med, att bygeln sitter fast?
    Ni med större barn, är det trångt att sätta ner barnen i vagnen då de har skor på sig?
    Den går att ta bort men inte som på t0vas city JEt.

Du tar tag i bygeln och helt enkelt drar av den med kraft. Dra den längs med ramen upp mot sufletten, hänger du med? Man får ta i en del på vissa men de är ju bara för att de ska sitta fast :)

Vi använder nu Ozonesittdelen till vå 7månader tjej, men har tagit bort bygeln helt då den inte fyller någon funktion just nu. Den sitter så långt fram så nu när hon är så liten så räcker det gott och väl med bara selen.

Hoppas du föstår min förklaring, prova och TA I!
  • fridajonsson
    Bonsaiii skrev 2011-06-12 23:36:18 följande:
    Sitter inte bygeln fast på city cross? Jag har en sån men har inte fått loss bygeln...
    På din bygel sitter den fast med skruvar.
    Om du drar undan bygelklädseln lite så hittar du antingen en vanlig skruv eller en som skruvas med insexnyckel. Bara skruva där på båda sidaor så ska den lossna.

Det är som i tre delar. Bygeln och sen två U formade plastdelar, en på var sida som hålles fast med en varsin skruv.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5