Inlägg från: fridajonsson |Visa alla inlägg
  • fridajonsson

Emmaljunga tråd, Vol 5

Tror hjulen ska ligga 150,./st om de inte ändrat sen jag gick på mamamledigt i oktober.

Bär remmar fanns tidigare men de tog bort de en sväng. Tror anledningen var att remmarna på de tidigare korgarna inte gick hela vägen runt. Alltså att remmen kunde lossna ur sömmen och släppa, nu går remmarna även under korgen så det ska vara säkrare. Därför blev det något år då de inte hade remmar.

Hoppas du förstår min förklaring :)

• fridajonsson
    Iluna skrev 2011-01-20 14:48:37 följande:
    hej ska sköpa en ozone city till vårt barn som kommer slutet på juni..men har inte hittat någonstans där man kan köpa myggnät till vagnen, någon här som vet? går de att få tag på uv skyddad myggnät kanske??
    De följer inte med myggnät som på nitron.
    Finns att köpa där du köper vagenn för ca 40.- Eller det borde ju göra det Skrattande Har aldrig varit med om att de som säljer vagnar inte har tillbehör, isåfall är de jäkligt klent på utbudet.
  • fridajonsson
    Nej, men vad säger du!? Jag har också beställt en vit leatherette utan att ha sett den i verkligheten. Jag har bara sett en Mondial i det tyget. Det såg vitt ut! Stor skillnad mot creme leatherette som var väldigt gul. Du har inte fått fel då!? Jag tänkte ju att det skulle bli dödsläckert med svart chassi och vit korg, blir lite osäker nu när du skriver så där. Jag har iofs köpt en röd skötväska i lack för att piffa upp med lite färg. Hittade en superfin från Dadadoo till vrakpris på campadre.se annars hade jag inte lagt några pengar alls på skötväska, tycker det är den i särklass mest överflödiga prylen de försöker sälja på oss föräldrar.
    Nä de är rätt, den ser ut så. Har haft den tidigare men just bytt mot en svart korg.
  • fridajonsson
    CoolJen skrev 2011-01-20 18:35:59 följande:
    Idag har jag hämtat ut min citykorg(white leatherette) och är inte nöjd....tyget är ju inte vit-vit utan gulare än innertyg och sömmar.

Tycker även att det ser lite tråkigt ut med vår svarta skötväska och svarta åkpåse men kanske blir det roligare med en bebis i

Har citykorgar inte myggnät?
    Nej de har inget myggnät, men finns ju lösa att köpa :)
  • fridajonsson
    Betyder det att det inte ser bra ut alls?
    Jo jag gillade den, visst den var inte kritvit men snygg ändå. Man vande sej.

Bytte för jag fick några konstiga prickar som inte gick bort, EL hade aldrig varit med om de så jag fick byta. Och nej det var inget jag hadehaft dit utan det kom när korgen var ute i kylan. Skumt men så var det.

Hade mer än gärna haft den kvar, om den hade förblivit vit :)
  • fridajonsson
    Iluna skrev 2011-01-21 12:19:23 följande:
    vad är skillnaden på ozone 2010 och 2011?
    Igen alls. Eller ja, priset Skrattande

Frågade EL det själv innan jag beställde min och det var den enda skilnaden.
  • fridajonsson
    stor grön drake skrev 2011-01-26 19:33:22 följande:
    GAH! Blev sjukt nyfiken juh! Men ingen av mina datorer verkar kompatiblaa med tradera, vilket ju är ganska irriterande om man skulle vilja söka där, att inte kunna se bilder...
    De ser ut som en akta sulky, avanti eller annan vanlig sulky som de har hängt på ett emmaljunga regnskyddspåse.

Då står de ju Emmaljunga på vagnen Skrattande
  • fridajonsson
    giraffas skrev 2011-01-31 17:05:02 följande:
    Hej

undrar om de är nån som vet vad en ny varukorg till en city cross eller en edge. Själva tygkorgen under vagnen.   
    Har för mej de ligger på 150.-
  • fridajonsson
    Cazzie82 skrev 2011-02-09 00:04:03 följande:
    "Puff" någon som vet?
    Teflonspray, finns på tex cykelaffärer.
  • fridajonsson
    glödlampan skrev 2011-02-25 15:00:33 följande:
    Åh den är så sjukt fin, det är den jag vill ha med. Tänkte att man kunde ta pro coffe på sittdelen och charleston på liggdelen men det tvärvärgrar min sambo för han tror att andrahandsvärdet blir mindre om det inte är enhetligt.
    Klart ni ska ha olika, säger som ånga andra att man lätt tröttnar och det är ju smartast att ha den ljusa på liggdelen då de inte skitar ner lika mycket när de är små.
    Sen är ju charleston och Pro Coffe faktiskt lite enhetligt ändå, då de har samma bruna färg!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5