Inlägg från: fridajonsson |Visa alla inlägg
  • fridajonsson

Emmaljunga tråd, Vol 5

Mymemlan skrev 2011-03-20 18:32:26 följande:

Min scooter från 11 har börjat dra åt vänster som tusan, vi har inte varit oförsiktiga med den, dragit den i trappor elr nått liknande. Började märka det mer nu när asfalten kommer fram, då den får bättre fäste. Dessutom har själva locket på hjulets "knapp?" lossnat på båda bakhjulen nu. Det kan inte ha nått med det att göra? Har ingen aning om vart dom är för dom måste ha lossnat ute på prommis nånstans. Den är bara en månad gammal så det känns ju lite knas. Kan man åka till BH så fixar dom alla problem?

Gå dit du köpte den så kan de fixa problemen åt dej.
    Drar den åt nått håll så är de axeln som ska riktas till och plastlocken finns att få nya. Limma bara fast dem med superlim annars kommer de lossna igen!

Två inte helt ovanliga problem ;) Men som tur är välldigt lätt åtgärdade!
  • fridajonsson
    yodi skrev 2011-04-01 16:44:03 följande:
    tack:

har stora funderingar på en ozone i den färgen.
    Har du kollat så den finns i din butik?

Hörde rykten Flört på jobbet att de skulle bara göra Ozonen i PP färgerna i fortsättningen. Men vet inte när de skulle ändra på det. Kanske någon annan ÅF har mer koll?
  • fridajonsson
    yodi skrev 2011-04-02 11:04:09 följande:
    nej har inte gjort det, hoppas inte det blir så. själva färgerna på sittdelen (pp) är väl ok, men jag gillar inte dom färgade chassina.
    OKej, kolla det inann så du hinner få en ifall de slutar med dom.

Haha jag är tvärt om, gillad de svarta chassiet men inte loggan på sufletten ;)
  • fridajonsson
    yodi skrev 2011-04-02 11:04:09 följande:
    nej har inte gjort det, hoppas inte det blir så. själva färgerna på sittdelen (pp) är väl ok, men jag gillar inte dom färgade chassina.
    Nu kollade jag med vår butik häromdagen och det fanns endast någon Bordeaux kvar, sen kommer de bara köra PP from nu. Så då blir det bara svarta och vita chassien.

Så ska du ha en skulle ajag ha beställt en redan nu. För sen kommer de inte finnas. Tror de säljer de som finns i lager och sen inte gör några fler.

Eller är de kanske länge tills du skulle ha vagnen?
  • fridajonsson
    yodi skrev 2011-04-14 11:34:04 följande:
    jag hade tänkt vänta till  i sommar  (löne förhöjning) men så dumt om man måste ta ett färgat chassi, dom har ju ändå dom "ofärgade" till nitro. :(
    Du kan ju höra med din butik om de kanske kan byta på något sätt. Fråga kan man alltid :)
    Okej jag tänkte mest på om det var just Bordeauxen du var ute efter.

Annars har jag ett silvrigt chassie med vanliga svarta sittdelen men skulle hellre vela haft den sittdelen med svart chassie. Så kanske det finns någon du kan byta med?
  • fridajonsson
    Bobbylina skrev 2011-04-27 11:55:10 följande:
    Nu har jag köpt en ny citykorg, gick in på barnens hus idag och sprang på en citykorg från 2010, fick den för 1500.
    Kändes lite billigare än att köpa en helt ny för över 2000, som sen bara används en kort period!
    Härligt!
    Vad blev det för färg?
  • fridajonsson
    UnderYtan skrev 2011-05-07 10:12:03 följande:
    Tur att jag frågade då eftersom jag på Tradera såg ett vindskydd där köparen påstår att den passar alla EL-vagnar bara man har fästena för tryckknappar.
    Passar gör det säkert men sen är frågan hur bra.

Sätter jag min ozonefotsack på en CC så passa fästena, men de blir jäääkligt tight å få över den. Provar man en CC fotsack på en ozone så blir det hur mycket som helst som hänger över.

Så fästen passar nog, men det blir inte så bra passform :)
  • fridajonsson
    t0va skrev 2011-05-12 23:48:39 följande:
    2 frågor, någon som vet hur jag får av klädseln från softyn, jag får av allt utom den delen vid huvudet, den sitter fastsydd på en båge, kan man ta loss bågen om man bänder lite? 

Kollade på hjul på blocket men det verkar bara finnas 25cm och när jag mätte mina blev det ca 22, men spidern har 23cm kan det gå att köra med. Provade och såg att nitrons hjul passar på förutom då att de är förstora. Såg lite kul ut :)

Håller på att planera för att sy om klädseln, ska bara välja tyg, är lite sugen på att göra det till ett större projekt och testa att lacka om när jag ändå håller på. Får bli sommarprojekt.  
    Men vad roligt att ha ett sånt projekt!
    Kan vi inte få följa med på omvandlingen? Se före och efterbilder?
  • fridajonsson
    Bonsaiii skrev 2011-05-14 23:03:38 följande:
    När kommer de nya vagnarna -12, ngn som vet?
    Jag ska köpa ny city cross och gillar limited edition black o beige beuty som är slut. Samt den lila färgen oxå slut.
    De övriga färgerna är liiiite tråkiga enl mig. Lutar ev lite åt silver stich el grey flowers.
    Vilken tycker ni passar bäst till en tjej?
    Har du åkt runt i olika butiker? Nån av färgerna kan ju finnas inne :)

Fast om du väntar på 12orna kanske de är för tidigt tt köpa nu?
    Ett tips bara !
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5