Inlägg från: fridajonsson |Visa alla inlägg
  • fridajonsson

Emmaljunga tråd, Vol 5

3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-12-05 15:29:34 följande:
    Någon som har ozone? Är ni nöjda?
    Vi har en.
    Använder den med City Korgen nu och den är kanon. Trots snö och modd så kommer man fram utan att behöva kämpa ihjäl sej.

Kan inte säga något personligt om sittdelen ännu då våran tjej bara är 2 veckor :)
  • fridajonsson
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-12-05 15:29:34 följande:
    Någon som har ozone? Är ni nöjda?
    Och sen att varukorgen sitter mkt högre än på Edge och CC är ju guld värt då deras lätt släpar i backen.
  • fridajonsson
    FridaLee skrev 2010-12-07 17:54:27 följande:

Nu har jag beställt vagn!! Blev city cross med city korg i färg pro coffee. Hade först tänkt ta en annan färg på city korgen för att inte trötna men svårt att matcha tillbehör om man har två olika färger.

Varför inte en korg i Charleston?
    Har för mej att det är samma bruna i den som på Pro Coffen. Sålde en sån korg med Pro Coffe sittdel till en kund på jobbet och väskan i pro coffe passade riktigt bra med charleston korgen!

Fast nu har du ju redan köpt, men ett tips bara :)
  • fridajonsson
    FridaLee skrev 2010-12-08 20:57:29 följande:
    Jo jag har sett att det är samma bruna färg, har inte tänkt på den som ett alternativ faktist. Jobbar ju själv att sälja vagnar så inga problem att byta men vet inte om jag gillar den riktigt. Men nu har jag valt en svart skip hop för den bruna var inte samma färg så kanske byter färg på korgen iaf Gillar inte riktigt det vita lädret.
    Okej, ja det är ju det som är de fina med att jobba med att sälja vagnarna Flört
    Haha själv älskar jag de vita lädret och har en korg i White LeatheretteSkrattande till min tjej.
  • fridajonsson
    BeautifulFlower skrev 2010-12-10 10:27:52 följande:

Hej

Jag har lagt undan en City Cross i färgen Celebration Creme.. Nu när jag kollar på diverse bilder på olika City crossar så ser jag att vissa, vad det verkar som, harett tittfönster i sufletten man kan öppna så man ser barnet, samt att de finns som en slags solskärm på sufletten med. Jag tänkte inte på om detta fanns när jag la undan vagnen då jag kände mig jättestressad coh redan visste vad jag ville ha..

Någon som vet om min vagn kommer ha det eller inte? Har försökt sett på vissa bilder om jag ser något men det verkar jag nämligen inte göra.. Konstigt om vissa har det och inte andra tycker jag..

Det är bara korgarna i PP färgerna som har tittfönster.
  • fridajonsson
    Uliise skrev 2010-12-10 14:08:51 följande:
    Har dom? City korgarna? Hade jag missat.
    Förlåt, menade vädringslucka.
    Amningshjärna....Flört
  • fridajonsson
    Salamina skrev 2010-12-13 21:08:13 följande:
    Känner inte igen modellen, men är inte den vänstra i färgen Camopink?
    Jag hade en citykorg i den färgen, och sista årsmodellen (vet inte om det var det enda)  färgen fanns var på -08:an.
    M eller en camobeige, svårt att se på sån liten bild.

Men vart är varukorgen på CC´n? Tungan ute
  • fridajonsson
    MammaTillFelicia skrev 2011-01-04 12:25:57 följande:
    Jo, tänkte att smart var väl en "budget" variant, och därför är kanske crosswayen är bättre...vet egentligen inte vad det är för skillnad på dem?  defekten var att knappen där man ställer höjden på handtaget hade lossnat, så det borde ju gå att fixa!
    Så crosswaychassi  från 2005 (känns lite gammalt, eller??) eller smartchassi från 2008, (utan ena ploppen där man ställer höjden på handtaget)? 
    Har knappen lossnat måste du byta hela "vikleden" och dom rekomenderar från Eljunga att man då ska byta båda.
    Varför vet jag inte men det var det svaret jag fick när jag hade en kund med en knapp som trillat bort.

Så kolla med din butik vad det tar för det då de brukar tillkomma arbetskostad.
  • fridajonsson

Hej!
    Nu måste ajg fråga en dum fråga.

Ni som använder City Korgen hur har ni bäddat?
    Just nu ahr vi fäll och en riktigt tjock filt + overall men funderar på att köpa en åkpåse istälelt för filten och overallen.

Har en liten tjej på 2 månader så hon ligger ju bara ner. Hur hade ni gjort?

Och hade ni lagt fällen under påsen eller i påsen? Vad tror ni ger bäst värme?

Jobbar i babybutik men har blivit lite smått skadad av amningshjärna ;)

• fridajonsson
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-01-11 07:40:37 följande:
    Hej alla emmaljunga älskare. jag är oxå en av dom! Nu har jag två vagnar hemma, min sambo blir tokig på mig! men nu vet jag vilka jag gillar! ;) Jag har en ozone och en city cross! :D
    ozonen har jag nyss köpt så får se hur sonen tycker om sittdelen. jag köpte den mest för jag ville komma åt chassit, det är det lättaste o köra! så var den billig på rean nu! ska ut i snön o testa sen o se om jag kan nöja mig med det chassit även på vintern. då kan jag sälja bort city cross chassit, som jag mest har för dåligt väglag.

nu till min fråga! Jag vet varför jag inte blivit nöjd till 100% med min citycross. det har med sufletten o göra! jag tycker den e öppen o inte alls lika fin o mysig som när jag hade min edge duo sittdel. Jag gillade edgens suflett mer då den va rundad. Kan man köpa bara en suflett från en edge duo o sätta på city crossen? Jag menar passar det? sittdelarna e väl endå i stort sett desamma? ser iaf mest ut som att d e sufletterna som skiljer.  hoppas nån vet! :P
    Tror det ska passa men, den kostar runt 2500
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5