Inlägg från: fridajonsson |Visa alla inlägg
  • fridajonsson

Emmaljunga tråd, Vol 5

MammaaL skrev 2011-09-01 20:26:27 följande:
    Fridajonsson: min el classic sport är en 2012 och den har skinndetaljer.
    Jasså, är de en PP? är du isf säker att de inte är en 11?
  • fridajonsson
    MammaaL skrev 2011-09-02 16:34:41 följande:
    Fridajonsson: nej visste inte att vi snackade pp färgerna.
    Nej jag menade de med skinndetaljer över lag, men just PP hade jag sett att de ändrat.

Men jag kollade med kollegorna idag, eftersom jag själv är lite off nu när jag är mammaledig, och de bytte lite eftersom om jag fattade rätt.
     Så fanns de skinn kvar kunde tydligen vissa få det.. Så din kan mycket väl vara en 12a :)

Vi hade bla en capri creme i butiken med skinn samtidigt som de kom en PP Red med de vita i tyg i samma lev.
    LitenAnka skrev 2011-09-02 20:14:51 följande:
    Jo jag har sett det, vi har beställt en skötväska och åkpåse i pp black/orange och då ville dom på barnens hus berätta för oss att det vita var i tyg så vi inte trodde det var i skinn och blev besvikna vid leveransen.

Åkpåsen kom idag och den var riktigt snygg, nu väntar vi bara på skötväskan som ska komma vecka 38. :)  
    Vad kul att du tyckte om den även fast de ändrat :) Själv gillade jag skinndetaljerna och tycker de är tråkigt att de inte fortsätter.
  • fridajonsson
    Cia80 skrev 2011-09-07 09:28:41 följande:
    Nu har jag köpt en begagnad Emmaljunga Citykorg och genast har jag en fråga
    Mitt fram sitter det en tryckknapp på suffletten. Vad fyller den för funktion? 
    Inte mitt fram mot dej va?
    I mitten på bakkanten kan de sitta en för att fästa i korgen, är de den du menar?
  • fridajonsson
    Cia80 skrev 2011-09-07 09:34:41 följande:
    Aha, är det bakkanten. Iaf den del av vagnen som går först Fast tryckknappen sitter en bra bit upp från själva korgen.
    Kan du inte lägga in en bild, sitter den så högt som du säger så låter de konstigt.

Knappen ska iaf sitta i bakkant, fäst mot korgen så inte sufletten glipar. Ibland kan de vara kardborre ist.
  • fridajonsson

Vad skulle ni kunna tänka er betala för en Citykorg, svart från 2011. Använd endast 3 månader.

• fridajonsson
    MaammaL skrev 2011-09-13 16:31:43 följande:
    1500:- max typ..
    Då är jag inte helt ute och cyklar.
     Har lagt ut den för den men bara en intresserad, hon erbjöd 1200.- men de tycke jag kändes för lite. Då väntar jag hellre och säljer den med hela vagnen när de är aktuellt. (Ozone)
  • fridajonsson
    MaammaL skrev 2011-09-13 16:34:19 följande:
    jaa det tycker jag lät lite faktiskt. åh jag vill också ha en ozone haha
    Köp! Den är underbar!
  • fridajonsson
    yodi skrev 2011-09-13 18:08:20 följande:
    föresten är det någon här som vet om det går att köpa enbart ett chassi?
    Japp de går!
    Kommer inte ihåg priset då mammahjärnan spökar.. Men som en halv vagn, minst.
  • fridajonsson
    t0va skrev 2011-09-13 22:25:15 följande:
    Någon som vet om grey carbonite har samma nyans som dark grey, är sugen på en fotsack men har inte hittat någon i dark grey.
    När jag letade åkpåse åt en kund med Silver stitch så fick jag svaret från EL att dark grey var samma som den gråa nyanden i Silver Stitch. Men däremot den nya gråa, carbonite, inte var i samma nyans.

Så tyvär, nej.
    Nu ahr jag inte sett de irl brevid varandra då ajg är mammaledig, emn de var svaret jag fick när jag pratade med dom förra veckan.
  • fridajonsson
    Överbandsfürern skrev 2011-09-16 20:39:08 följande:
    Tack för ditt svar
    Ja den är nitad, petar jag bara bort niten med en kniv typ då eller?

Får testa, har själva klädseln ute på blocket, men än så länge har ingen nappat. Känner mig inte sugen att lägga ut mer pengar på den eftersom det ändå behövs två bakhjul, ett nytt framhjul med upphägning och allt (knäckt i den snödriva typ...) plastupphägningen måste bytas, så själva chassit är liksom skrot tyvärr.
    Men fick du inte framhjulets upphängning bytt?
    Vet att vi hade en kund som den hade gått sönder för och de var inga problem fr EL då de tydligen inte var första gången det hade hänt på de vagnarna.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5