Inlägg från: fridajonsson |Visa alla inlägg
  • fridajonsson

Emmaljunga tråd, Vol 5

Uliise skrev 2012-01-06 22:47:29 följande:
    Kul med nya limited!

MEN, måste de göra samma limitesd over and over? Och i tråkiga färger som beige, svart, grå och nu marin? Visst, de är fina men när de ändå ska göra en limited edition så passa på och gör något häftigt!

Varför inte anlita en cool designer, illustratör som kan komma upp med något riktigt annorlunda och fint?!
    Håller med.
    Tråkiga är vad det är, är det Limited SKA de synas!
  • fridajonsson
    Zelmilainen skrev 2012-01-06 23:07:54 följande:
    ja kollade limited på hemsidan och FY va tråkig den ser ut! :-P är överlag besviken på färgerna å årets kollektion... :-S
    Va?
    Vart på hemsidan ser du den nyaste? Jag har kikat men hittar inte, bara den näst senaste i Nautic Grey..
  • fridajonsson
    stor grön drake skrev 2012-01-07 16:57:11 följande:
    Zelmilainen skrev 2012-01-07 11:20:45 följande:
    direkt på startsidan tyckte ja att ja såg det?
    yepp, där var den bilden lånad av emmaljunga

Men de där är ju inte den jag menar. Jag skrev om den nya som kommer i navy tyg, de där är ju nautic grey..
  • fridajonsson
    Zelmilainen skrev 2012-01-07 11:20:45 följande:
    direkt på startsidan tyckte ja att ja såg det?
    nehepp...

Du menar inte Nautic Grey som Wintgear la ut bild på? De är ju en "gammal" limited som kom nu i oktober. Den jag skrev om kommer komma. Nu snart och är i navy enfärgat och med de blommiga tyget i navy. Den hittar då inta jag bild på på hemsidan..
  • fridajonsson
    2små2stora skrev 2012-01-07 21:31:25 följande:
      nautic navy från emmaljungas hemsida. finns 2 mindre bilder på hemsidan
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~

Vad har den med Limited att göra? Den nya Limited som kommer nu snart hette antingen Navy Dream eller Navy Beauty, kommer inte ihåg exakt. Återigen, den NYA Limited har enfärgat marint tyg som grund samt marint blommigt tyg som detalj. Ser ut som en brown flowers fast i marinblått.
  • fridajonsson
    2små2stora skrev 2012-01-08 08:24:32 följande:
    Det står att det är den nya limited

Står de så på hemsidan??? Isåfall har de skrivit helt galet. Den färgen har ju funnits sen färgbytet i höstas..
  • fridajonsson
    Uliise skrev 2012-01-08 17:02:48 följande:
    Nautic Navy finns som ordinarie färg ja. Men den som 3Busfrön visar är en ny "limited" där de satt Nautic Navy på ett vitt chassi Från hemsidan: Special Produktion I december gör vi en special produktion av Nautic Navy på vitt City Cross och Nitro chassi .
    Artikelnr: 21210W (City Cross) och 25210W (Nitro)
    För mer info fråga din fackhandlare
    Majken 100421

Jaha! Ja nu är jag med. Men de är oxå en "gammal" Limited :) Den jag pratar om har inte släppts ännu, utan är den nya som kommer inom kort.
  • fridajonsson
    Uliise skrev 2012-01-08 18:02:29 följande:
    Det fattade jag från början ;D
    Haha vad tokigt det kan bli..

Men nu vet ni att de kommer komma en ny limited snart, så ni som gillar Navy får hålla utkik!
  • fridajonsson
    mammatill2härligavildar skrev 2012-01-12 06:46:28 följande:
    Å en sak till oxå. När man liksom trycker ner vagnen som man gör när man svänger (fattar ni) så knarrar den. Är det fjädringen man smörjer då eller?

Säljaren skrev att den va nyskick, men när jag synar bättre hemma ser man att den har sina slitningar, men inget som stör. Tex är det ett litet hål i varukorgen bak emot bromsen. Ser ut som att den måste hängt marken där.
    Ska varukorgen hänga i nåt mer än tryckknapparna??? För på sidorna är det remmar som passar att sätta på chassipinnarna som går från fjädringen (hm, svårt att beskriva).

Ja ja, många frågor som nybliven vagnägare. Och nackdelen med att köpa begagnat är att allt ju inte är tipp topp som på en ny vagn.
    Hon va nog lite sur för hon begärde 2000kr från början, för den va inte ens avtorkad. .Men va gör man inte för att tjäna pengar, då känns putsa på den själv helt ok=)

Men alltså....
    d jag undrar om är...

bakhjulen som låter när det är tyngd i vagnen
    knarret
    varukorgen

Gud va jag traksserar er:)
    Om de låter som en lapp mot ekrarna är det då inte ena bromsen som ligger lite för nära? Kolla om piggarna åker lika långt in på båda sidorna :)

Annars försök och gör rent samt smörj en massa så de åker tillbaka.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5