Inlägg från: fridajonsson |Visa alla inlägg
  • fridajonsson

Emmaljunga tråd, Vol 5

FemE skrev 2012-09-03 16:24:33 följande:

Måste man ta av sittdelen först? Förstod inte riktigt vad du mena. :/

Nja, måste måste du inte. Men ta av den så ser du bättre. Sitter som en svart "pinne" mellan sidorna mot framhjulen.. Är de den jag menar som kan komma bli ostadig är den svart, är de inte den så är den silver och sitter ihop med resten av chassiet. lägg upp en bild tagen ovanifrån utan sittdel så kan jag visa vad jag menar :)
  • fridajonsson
    FemE skrev 2012-09-03 18:08:03 följande:

Jag hitta den och såg en liten spricka precis där skruvarna är. Går det byta ut bara pinnen? Vet du vad det kostar? Eller måste jag köpa nytt chassi.?
    Då ska den bytas.
    Det går att byta bara pinnen, är ett inte alltför okänt fel hos EL. Gå till din butik som säljer EL och hör med de vad de tar. I regel får de delarna gratis från EL men du kan få betala en avgift för själva jobbet. Det sätter butiken själv pris på.  
  • fridajonsson

yodi skrev 2012-09-03 19:06:16 följande:
    var ine innan i dag och kollade och kunde då konstatera att dom inte hade några när hjulen sitter på vagnen lite tråkigt, så nej kan tyvärr inte erbjda någon länk, synd att dom inte vissar några bilder med dom på.
    Google!
  • fridajonsson
    FemE skrev 2012-09-04 19:34:16 följande:

Det verka som att de inte byter den om man inte har kvitto. Och det har jag inte ju.. Kul att bli lurad av någon så..

Är de butiken du skulle maila som sa att du måste ha kvitto för att få den bytt??
    Isåfall kontakta en annan butik! Alternativt om de inte finns någon innom rimligt avstånd maila emmaljunga och hör hur du ska göra. Det borde ju ligga i butikens intresse att byta denna om de kan få in pengar på jobbet samt att ställa upp och få in en ny kund..

Vet att vi bytt flertalet utan att kräva kvitton, är vagnen några år så de inte finns garanti utförs bytet så länge kunden betalar för arbetet.     

Vart bor du? Du kan ju höra med en butik om de kan skicka delar så kanske du, eller om du känner någon händig kan göra bytet själv.   
  • fridajonsson
    älskarlivet81 skrev 2012-09-12 09:55:11 följande:
    Frågar igen! Vilken/vilka ståbrädor kan man ha till Nitron?
    Emmaljungas egna med City adaptern, såklart ;)
    Sen tror jag Bumprider ska passa, den har som remmar man fäster runt axeln. Har satt en på ett sportchassie så nitro borde funka.

Prismässigt så ligger de rätt lika, beroende på vart du köper de.   
  • fridajonsson
    OneHeart skrev 2012-09-13 17:30:38 följande:
    Någon här inne som vet skillnaden i pris mellan en citykorg supreme (PP-färgerna) och en supreme White Leatherette. Den vita ska ju vara något dyrare, men hur mycket skiljer det egentligen? 
    Om inte minnet är helt kasst så ska de vara samma pris på  de två.

De har tre prisgrupper nu och jag tror PP och Letherette ska ligga i samma  :) Så har jag för mej att de bara var ett pris på supremen medans den vanliga hade två olika priser.  
  • fridajonsson
    Viktorsmamma2010 skrev 2012-09-14 11:13:40 följande:

är vagnen så ny o så mycket klabb så borde du få bytat ut hela vagnen tycker ju jag iaf. :S
    Varför ska hela vagnen bytas när de åtgärdat de som varit fel?

Emmaljunga, eller vilken tillverkare som helst men de är de i de här fallet, har rätt att TRE gånger åtgärda samma fel innan varan ska bytas ut. Då är de TRE gånger PER FEL som räknas. Så de kan byta axeln tre gånger, byta sufletten tre gånger, byta hjulen tre gånger var osv.osv.. OM de nu skulle vara så.     
  • fridajonsson
    caspersmamma 08 skrev 2012-09-19 12:55:49 följande:
    Någon som vet hur många kg emmaljunga ozone tar sittdelen

15, som på de flesta andra :)
  • fridajonsson
    jossansthlm skrev 2012-09-22 18:51:48 följande:
    Någon som vet vart jag kan beställa kudd sele alltså de kuddar som sitter på sittdelens sele kan även kallas axelskydd?

Någon har redan svarat dej på de, kika längre bak i tråden.
    Hon skrev att du skulle gå dit de säljer vagnar och länkade även en sida till nån som sydde själv :) 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5