Inlägg från: fridajonsson |Visa alla inlägg
  • fridajonsson

Emmaljunga tråd, Vol 5

060810 skrev 2012-09-23 08:18:19 följande:
    Gick in på Babyproffsen i Lund igår med min Scooter S som har en sån knäpp sufflett som bara åker tillbaka från fullt läge hela tiden, men hon hade aldrig hört om det problemet innan och visste inget om några delar som gick att byta ut...
    SUCK  alltså!! Blir ju knäpp på Babyproffsen, man undrar vad för personal de har?! Lika illa i Kristianstad liksom... 
    Gå till någon annan som kan mer!
    De ska byta fästena till sufletten och troligen även bågarna till ett par nya som har en annan böj om jag inte minns helt fel. 
  • fridajonsson
    Javisst skrev 2012-10-03 17:55:35 följande:

Jag har en City Cross modell från 2012, är det någon som vet om fotsacken från 2013 passar? Är den fodrad något? 

Ja och ja :)
  • fridajonsson
    Sommarlovet1 skrev 2012-10-03 22:19:55 följande:
    Kan man köpa/beställa endast ett chassi? Har en ozone men cill ha ett chassi med fyra hjul till vintern.

Ja de går, kostar inte alls som en hel vagn!

Räkna med en tusenlapp för 4hjul, 150.- för varukorgen och sen TROR jag själva chassiet gick på   2200,. Så runt 3200 för ett nytt chassi har jag för mej,.

Vill du komma billigare undan så köp bara två hjul och använd de bakhjul du redan har och varukorgen med. 
  • fridajonsson
    lelodi skrev 2012-10-18 10:01:04 följande:
    Oh, nu börjar det bli intressant! HELST skulle jag bara vilja ha ett Duo S chassi och behålla vår Edge ju!!

Då köper du bara ett Dou S chassi löst, det kan man!
    Så kan du byta chassi som du vill :) 
  • fridajonsson
    UllTussen skrev 2012-10-17 17:58:11 följande:
    Ja det är verkligen ett dilemma..
    Mannen min är 196 och jag 166, vi måste nog åka och känna och klämma på vagnarna känner jag :(

Men vore så trist att behöva lägga ut 9000+ istället för ca 5.700 som det blir med en Nitro (eftersom vi har liggdelen redan)
     Gahhhh dessa val ;) 

Köp bara ett Duo S chassi och använd eran korg på den då?

• fridajonsson
    Bräckehäxan skrev 2012-10-18 20:00:51 följande:
    blir nyfiken på detta med att köpa endast lösa chassin. till moket vet jag att man kan, det står ju i katalogen.. men till edge... har emmaljunga sagt det själva?
    JA de går att köpa löst från Emmaljunga.

• fridajonsson
    yodi skrev 2012-10-19 15:38:41 följande:
    är det någon som känner till en butik i skåne som kanske skulle kunna tänka sig att beställa hem ett chassi åt en?

den lokala här hemma gör det tyvärr inte
    Ifrågasätt varför!

Jag jobbar själv som återförsäljare och det är många som vill köpa bara visa delar och det är väl klart man fixar det. . Hellre sälja bara ett chassi än att inte sälja något alls! 
  • fridajonsson
    t0va skrev 2012-10-27 11:52:59 följande:
    ja det borde gå att ordna i värsta fall får man beställa ett pp chassi och carbon-sittdelen för sig. Endel återförsäljare hjälper till andra är krångligare att ha att göra med. Ni har ingen annan butik i närheten som ni kan prata med och be snällt. Jag vet andra som har fått sådana lösningar, själv skulle jag inte köpa ett vanligt chassi nu pga. PP hjulen, vi körde nitro med vanliga hjulen i 1.5år och de var mjuka och trögkörda de nya verkar vettigare, jag har bara provkört i butik visserligen. 
    Som Grön Drake säger så går ALLA delar att köpa löst. Nackdelen är bara om man vill köpa en sittdel löst så blir det snordyrt. bara sufletten går på 2-2500.-
  • fridajonsson

Ny LIMITED EDITION på G!

Kommer inte ihåg namnet, men det är en med Espresso Leatherette som bas och Capri Brown som detaljtyg.    

Vad tror ni om det?? 

• fridajonsson
    NovemberApril skrev 2012-11-12 16:54:43 följande:
    Hej tjejer!

Väntar bebis i April och vill (ska, hehe) ha Nitron fast vill ha Ozones sittdel.
    Vill ha PP Black på allt med svart chssi etc. Någon som kan ha en gissning vad den slutsumman hamnar på?   
    Hur menar du nu?
    Om du köper Ozonen så har ju den samma chassi som nitron?! Så vill du ha en Nitro med Ozonsittdel så är de ju bara å köpa Ozonen på en gång. 

:)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5