Inlägg från: fridajonsson |Visa alla inlägg
  • fridajonsson

Emmaljunga tråd, Vol 5

MaammaL skrev 2011-11-01 21:04:00 följande:
    frida jonsson: det är ju galet lite, då får man synvilla haha..
    Ja jag vet!
    Man tror att den är mycket större men kikar man på insidan så ser man att de inte skiljer sej mycket :)

Den är så stor utvändigt, vad nu de ska vara bra för, att i stort sett alla tror att de skiljer sen nån decimeter på längde och bredd. Vet inte hur många kunder jag fått hämta måttbandet för att visa ;)
  • fridajonsson
    violatricolor skrev 2011-11-01 21:13:37 följande:
    Tova: Vilken är föregångaren till Ozone? Nyfiken undran bara... Ja, min sambo gillar Go så vi kommer att läsa på om och prova den vagnen också. Har tittat på den tidigare ett par gånger men inte riktigt provat den ordentligt. Ozone har vi egentligen bara läst om och kollat på på hemsidan. Måste testa den i butik. Eftersom vi har olika favoriter från början känns det viktigt att utforska båda. Ozone ska var lite svår att fälla ihop förstod jag när jag läste bakåt i tråden? På vilket sätt då? Nu är inte det ett jätteproblem för oss då vi mycket sällan åket bil eller rikståg men vid de tillfällena måste man ju kunna fälla ihop den. Vilken färg har du förresten?
    Som ovan skrev, de man ska tänka på är att vika sittdelen i liggläge.

Vi fäller aldrig våran då vi åker mest buss, men de få gånger vi fällt den harr vi kommit ihåg det ;)
  • fridajonsson
    fialisa80 skrev 2011-11-01 21:49:30 följande:
    Jag har också en Ozone vagn!

En klargrön som inte är solblekt alls. Dock så har själva handtaget man drar i för att fälla vagnen gått sönder.

Måste försöka lämna in den på lagning. Men vi har 4 mil till närmaste barnvagnsbutik. Drygt! Sen tycker jag även att själva sittdelen gungar fram och tillbaka, ingen annan som märkt det på sin vagn?

Vi är supernöjda med vagnen trots det! Så himla smidigt att köra och tar liten plats i bilen.      
    Är det den svarta plastdetaljen, den med EL klisterlapp på?
    Är de den gråa delen som släppt?
  • fridajonsson
    fialisa80 skrev 2011-11-01 21:49:30 följande:
    Jag har också en Ozone vagn!

En klargrön som inte är solblekt alls. Dock så har själva handtaget man drar i för att fälla vagnen gått sönder.

Måste försöka lämna in den på lagning. Men vi har 4 mil till närmaste barnvagnsbutik. Drygt! Sen tycker jag även att själva sittdelen gungar fram och tillbaka, ingen annan som märkt det på sin vagn?

Vi är supernöjda med vagnen trots det! Så himla smidigt att köra och tar liten plats i bilen.      
    "Gungar" DU menar att den är lös i fästena?
    Gungar jag på våran utan barn så rör sej allt ca 1 cm.. Är de så du menar?
    Grejen med de är att eftersom de är rörliga, löstagbara, delar så akn de inte sitta snortajt utan en viss rörlighet måste finnas. Dock inte om de är överdrivet rörligt..
  • fridajonsson
    violatricolor skrev 2011-11-01 22:34:51 följande:
    Fialisa: Den klargröna är jättefin! Trist att handtaget gått sönder och att ni har så långt till en butik! Hm, undrar varför den gungar så fram och tillbaka, tyckte jag läste någon kommentar om det i någon annan tråd också. Det där får jag kolla i butiken! När års kommer nya färger? Vi har tänkt beställa vagn i mitten av december så nu håller vi bara på och kollar olika alternativ men vi kan ju vänta ännu lite längre med att beställa om det kommer någon fin färg.
    Nästa års färger börjar komma i Augisti.
    2012 är de som finns i butik och på hemsidan nu.
    Hoppas ni hittar nån ni gillar :)
  • fridajonsson
    violatricolor skrev 2011-11-01 22:58:04 följande:
    FridaJonsson: Ja, jag menar väl både sittdelen och liggdelen egentligen, om de blir väldigt varma på sommaren. Ja, det finns ju nackdelar med andra vagnar. På vintern är det ju mysigt att den är så ombonad. Eller vad kommer det sig att det blir så varmt? I och för sig säkert varmt i alla vagnar sommartid. Men att fälla ihop den låter ju inte som något större problem egentligen så länge man kommer ihåg hur man gör. Ang färg: Ok, då har alla färger kommit nu, som vi kan välja bland.
    Liggdelen vet jag inte då vi bara använde våran vintertid. Men eftersom den är rymlig finns de mycket plats för luften att cirkulera, om man gämför med t.ex en lift.
    Sittdelen är inte lika platt som "vanliga" sittdelar, därför den blir varmare. Den sitter ju tätare om barnet då den är mjukare i ryggen.
  • fridajonsson
    violatricolor skrev 2011-11-01 23:13:35 följande:
    Frida: Då förstår jag varför den blir varmare... Men hur gör ni då en varm sommardag? Tar ni en annan vagn eller struntar ni att åka/gå någonstans med vagnen eller ger ni er ut med vagnen och låter barnet ta att det blir lite svettigt?
    När hon var mindre tog jag en handuk mellan ryggen coh ryggstödet och de funkade. Sen när hon satt mer själv så knäppte jag upp exelremmarna på selen så hon kunde sitta frammåtlutad. Då de var så mkt spännande att kolla på så satt hon gärna så, då blir det inte lika tätt mot ryggen.
  • fridajonsson
    ansanviol skrev 2011-11-02 14:07:42 följande:
    Frågar er som är experter på Emmaljunga.. :)
    Jag kommer att åka till Thailand i dec då vår son är 5 mån, vi tar med oss vår city cross
    så han kan sova i den oxå på dagarna..  finns det nån resväska som passar till denna?
    De finns det.
    I början så var det Rätt Start som sålde dessa men nu är de "egna". Allts företaget tror jag säljer dom själva eler om de var ett annat som tagit över dom.

Kolla med din närmsta butik om de vet, kanske har de inne eller kan ta hem :)
  • fridajonsson
    fialisa80 skrev 2011-11-02 17:13:14 följande:
    Nej nej, jag menar alltså den svarta remmen bakom sittdelen som har pajat när man ska fälla sittdelen till liggande eller till sittande. När man drar upp för att justera läget på sittdelen så fastnar den kvar i det läget, man får liksom klicka tillbaka det sjävl, så sittdelen ska vara kvar i t.ex sittläge, annars så åker själva sittdelen fram och tillbaka.
    Jaha, jag trodde du menade fällningen på vagnen :)
    Har du prova smörjt?
  • fridajonsson
    violatricolor skrev 2011-11-09 21:47:51 följande:
    Ni som har Ozone city, vad har ni för färg? Och ni som har citykorg? Jag vet inte vad jag tycker om färgerna riktigt! Lime är fin och rolig men jag är oftast lite mer diskret i mina färgval... Capri crème och Khaki tycker jag om men vet inte om jag tröttnar på dem... Önskar det fanns någon annan blå eller marin än de två som finns. Eller grå. Kanske slutar med svart....
    Vi har Ozone och hade City korg när tjejen var mindre.

Jag jobbar själv som återförs. och tycker alla kunder osm köper svart vagn är sååååå tråkiga när de finns en massa färger att välja på. men vad köpte vi? Jo, en svart korg och en svart sittdel Tungan ute
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5