Inlägg från: fridajonsson |Visa alla inlägg
  • fridajonsson

Emmaljunga tråd, Vol 5

Sissi82 skrev 2010-07-20 20:58:42 följande:
    Så nu efterlyses en pinkcheck fotsack... Tungan ute

ha ha! retsamt! jag ringde andra återförsäljare men de är ju tvär kört.. iom att det är ett utgående tyg.. bläää
    Vart bor du? Ja har för mej att vi ska ha en i butiken jag jobbar i (Hudiksvall)
    Har semester just nu men jag tror inte den blivit såld än.
  • fridajonsson
    Sissi82 skrev 2010-07-20 22:19:21 följande:
    vad snällt av dig! uppskattas enormt! men bor ju i sthlm.. kan ju bli lite knepigt.. om du inte skickar den med posten förståss? 
    Ring och hör med dom på kontoret som Eec82 sa.
    Hör av dej annars om du inte får tag på någon. Lycka till!
  • fridajonsson
    TinkyWinky skrev 2010-07-21 12:21:16 följande:
    är nu inne på att köpa en nitro igen, köpte enn babytravel amsterdam men saknar nitron.
    är inne på färgerna pp balck/blu och pp offroad/red, vilken tycker ni är snyggast ? =)

Ser på bilden att de är orangea ränder, men dom är röda i verkligheten. Bara så du vet och inte stirrar dej blind på bilderna.
    Såg tygprover osv när Emmaljunga var i vår butik och bilderna stämde inte alltid överens med verkligheten. SÅ be att får se tygprover i din butik för att verkligen se hur vagenn ser ut innan du beställer, spec nu när det kommer nya färger

Bara en liten grej :)
  • fridajonsson
    TinkyWinky skrev 2010-07-21 14:02:52 följande:
    ok :) men de i butiken här i halmstad hade tygprover men man fick bara se på själva tyget ej på färgerna ser ut i ränderna :/
    Okej de kanske bara var tygproverna som vi återförsäljare fick se som man fick se alla detaljerna på. Men på de så var randen röd på just den vagnen, sen har jag även för mej att offroadtyget var mörkare än på bilden.
  • fridajonsson
    Tuss73 skrev 2010-08-01 15:15:39 följande:
    Åh igår lyckades jag göra sönder hopfällningen på min Ozone, eller den är inte trasig egentligen men det var jättetrögt att dra den gråa grejen uppåt på ena sidan igår så jag fick ta i lite extra och sen såg jag att det blivit ett mellanrum mellan den gråa och den svarta plastdelen. Det verkar inte gå att trycka tillbaka den gråa grejen heller. Blir lite trött på att plastgrejerna på vagnen börjar kännas lite "plastiga" och inte speciellt hållbara.
    Om du pillar bort plastbiten för att sen sätta tillbaka den så funkar de bättre. Brukar vara omöjligt att trycka till den igen när den sitter halvvägs på.
    De kan lossna lite men är inte så svåra att få tillbaka.
  • fridajonsson
    Equal skrev 2010-08-16 17:29:49 följande:
    Zelmilainen tack ska du ha! Då vet jag det!

Vet du vad ett chassi skulle kunna kosta på ett ungefär?
    Ett CC chassie går på 2000.- då utan hjul och varukorg.

Hjulen kostar 150.-/st och jag tror de var 150.- för korgen också.

Emmaljungas rekommenderade priser, sen kan det skilja från butik till butik. Ringde dom senast förra veckan och frågade det då jag själv har tankarna på att skaffa ett "vinterchassie".
  • fridajonsson
    Equal skrev 2010-08-16 17:29:49 följande:
    Zelmilainen tack ska du ha! Då vet jag det!

Vet du vad ett chassi skulle kunna kosta på ett ungefär?
    Ett CC chassie går på 2000.- då utan hjul och varukorg.

Hjulen kostar 150.-/st och jag tror de var 150.- för korgen också.

Emmaljungas rekommenderade priser, sen kan det skilja från butik till butik. Ringde dom senast förra veckan och frågade det då jag själv har tankarna på att skaffa ett "vinterchassie".
  • fridajonsson
    Zelmilainen skrev 2010-08-16 21:18:14 följande:
    vilket isf innebär att det nästan blir 3000:- för ett komplett chassi...
    Precis, om du inte har hjul från den vagn du har nu och kanske korg. Då kan de räcka med bara chssiet.
  • fridajonsson
    Kiina skrev 2010-08-24 21:33:51 följande:
    Nån som vet om man kan köpa enbart klädsel till sittdelen. (till tex city cross)

Ringde och frågade om man kunde köpa bara sittdelen, men det kunde man inte..... Men hur är det med en klädsel?
    De ska gå att käpa en sittdel löst, men de kostar. Tror de låg på närmare 4000 så då kan man ju köpa en hel vagn istället.

Be din butik ringa och kolla, ibland kan de vara svårt att få köpa en av de nya färgerna medans de som funnits ett tag som svart, marin, titan kan vara lättare att få köpa.
  • fridajonsson
    stor grön drake skrev 2010-10-17 17:27:44 följande:
    det är väll något nytt sorts tyg som ska tåla vädret bättre (om jag förstod hemsidan rätt, det betyder ju Polar Performance...)

Har gått på grund med syendet, fick slut på reflexband
    Återupptar arbetet imorgon då jag köpt mer.

Nä, tygerna är densamma som de andra vagnarna.
    Är designen  som är skillnade, precis som lilla snöflingan citerar från katalogen.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5