Inlägg från: fridajonsson |Visa alla inlägg
  • fridajonsson

Emmaljunga tråd, Vol 5

Viktorsmamma2010 skrev 2011-07-28 21:29:01 följande:
    Idag har vi vatt på zoo i danmark, massa djur.

Men, där va oxå massa vagnar som jag spanade in :P
    El jättevagnar som finns i danmark! :P
    ALLA Hade ju såna så jag blev ju själv sugen på en :P
    men dom verkar ha liggdelen läänge ti sina barn där. d såg ju mysigt ut o bädda ner sin 1 åring i jättevagnen :P
    hade velat gå fram o känna o klämma o bädda ner sonen i en hihihihi
    Min sambo tycker jag e vagnskadad :P
  • fridajonsson
    annakoh1209 skrev 2011-08-04 11:57:31 följande:
    vad kostar den nya scootern S?? någon som vet
    2960-3190 broende på färg :)
  • fridajonsson
    Louise89 skrev 2011-08-11 15:49:25 följande:
    Här gäller tydligen inte någon garanti ang sufletten.
    Ringde barnvagnsaffären i grannstaden och enligt återförsäljaren gäller inte någon garanti. Vi ska alltså betala 100kr per sida av sufletten för att få den lagad. Visst, 200kr är inte så mycket men har man köpt en helt ny vagn för drygt ett halvår sedan vill man ju såklart att den ska hålla! Jag har ingen lust att betala detta...
    Garantini borde täcka, be att de ringer EL för korrekt svar!

MEN efterssom butiken du köpte den i inte finns kvar, så kan du bli tvungen att betala för arbetet i den andra butiken. Delarna ska dock vara på garnatin.

De är för att när man köper vagnen så har man i den butiken man köper den en sk service i garantin. Svårt att förklara utan att skriva metervis men hoppas du förstår. Annars ska jag försöka förklara bättre ;)

Så, du borde få delarna gratis men kan få komma att betala arbetskostnad för bytet. Gör du bytet själv är det inte säkert att garantin täcker om de skulle gå sönder där efterssom de inte är bytt av personalen.
  • fridajonsson
    emme 86 skrev 2011-08-17 12:38:26 följande:
    En prisfråga till er vana.
    En duo kombi -01 electric blue med, sittdel, liggdel, hjulen är bytta för några år sedan och vinkelleden är utbytt, åkpåse, footsack, regnskydd, myggnät och dyna för blöjbyten.
    Väldigt solblekt suflett!

Annonsen har legat ute sedan 10juli och ligger på 300kr, ja skall åka o titta på den på söndag. Vad tycker ni, kan man bjuda 200kr för den?
    Iom att ingen köpt den är så kan du prova pruta.
    Fast å andra sidan tycker jag 300 för en vagn med de tillbehören är bra pris.
    Är regnskyddet och de andra tillbehören i bra skick, så kan du alltid sälja de på tradera och få igen pengarna för vangen.

Såg tex en auktion med BARA PÅSEN till regnskyddet som gick för närmare hundringen! 
  • fridajonsson
    t0va skrev 2011-08-18 12:31:15 följande:
    Någon som vet hur emmaljungas ratt sätts fast på vagnen? Vi har en såndär belino med massa ljud och saker men den måste vi ta av varje gång vi ska fälla vagnen och den sitter så dåligt så jag blir knasig. Känns så plastig också och sonen vill gärna ha fötterna på bygeln och då är ju hela rattgrejen ivägen. 

Är denna som ängeln83 har på sin spider i första inlägget jag tänker på, har hittat en och jag funderar på att byta ut mot våran. Men funkar den på nitron också, antar att den funkar på softy i alla fall. www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html 
    Du tar av klädseln på bygeln på vagnen. Sen på ratten är de som en klämam man klämmer fast. om du tänker dej som en ring med öppen skåra. Oj vad svårt att förklara känner jag ;)

Tänk bara på att den fanns (den finns inte längre, ratten) olika fästen för olika vagnar. CC o likn har en mkt tunnare bygel än tex scootern.
  • fridajonsson
    MammaaL skrev 2011-08-22 18:55:28 följande:
    Joo fast problemet är att jag bor i stockholm lite långt att åka haha.
    Ahaa. JA de blir ju lite dyrare då :)
  • fridajonsson
    MammaaL skrev 2011-08-23 19:18:13 följande:
    Ser ut som en edge, men är inte det den vagnen som man kan dra handtaget över den istälklet för att vända sittdelen??
    Den man drar över är edge med sportchassie. Den finns ju även med classic chassie vilket detta är :)
  • fridajonsson

Är det någon mer än jag som reagerat på att de slutat med skinndetaljerna??

Såg det häromdagen i min butik. De vita detaljerna på bla PP-färgerna 2011 är i skinn men nu på 2012 är de vanligt tyg..

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5