Inlägg från: fridajonsson |Visa alla inlägg
  • fridajonsson

Emmaljunga tråd, Vol 5

EhjärtarP skrev 2012-02-17 21:18:11 följande:
    Nej det är sant, tänkte inte så långt. Tänkte bara på hur jag ska få plats med vagnen :P. Men förhoppningsvis får även korgen plats i bagageutrymmet.. annars får vi väl köpa en ny bil iallafall.
    Vad bra :)
    Som någon skrev, åk och testa! JAg jobbar med att sälja vagnarna och det är många gånger som kunder vill prova om de får plats så de är vanligt att man gör så.

Sen kan man ju fälla ihop korgen så den bli plattare, kanske inget man gör om man ska åka varje dag. Men det kan funka som nödlösning om man åker ibland och inte vill/kan köpa ny bil :)
  • fridajonsson
    JoWiAn skrev 2012-03-14 12:10:13 följande:
    Jag har funderat på att sälja vår city korg direkt när vi slutar använda den. Borde ju få mer för den då än om man väntar tills man slutar använda sittvagnen? Vad tror ni?
    Får man mer för limited färgerna?
    Prova!

Får du inte de du vill ha för den kan du ju alltid vänta tills de är dags att sälja hela vagnen. VI hade en vanlig svart korg och fick 1500.- vilket jag tycker var bra :) 
  • fridajonsson

I morgon den 23e kommer den nya Limited Edition upp på Emmaljungas hemsida!

Den heter Nice, är i white letherette som bas och med det rutiga Capri-tyget som detalj. Vita chassin med svarta hjul på samtliga, undantadet Edge & Mondial.

Men nytt till Modial är att man kan köpa chassi med läderklätt handtag istället för de vanliga i skumgummi!     

• fridajonsson
    ansanviol skrev 2012-03-24 16:41:04 följande:
    Vad skulle ni ta för en Charleston letherette liggkorg City Cross 2011?

Är det en city korg, en city cross eller hela paketet du menar? :)
  • fridajonsson
    ansanviol skrev 2012-03-24 18:02:44 följande:
    City korg..  sorry..  :)

OK :)
    Hur mkt använd?

Vi sålde våran vanliga svarta för 1500.- använd 5mån till ett barn. Då Charleston är lite dyrare så skulle nog jag sätta ut den för 1700.- kanske..
  • fridajonsson
    KossanMuu skrev 2012-03-28 17:37:02 följande:
    Har precis köpt en emmaljunga ozone och är helt såld! Har en city cross sen innan som jag har älskat! Älskar fjädringen och att den är så rymlig, men jag har saknat de svängbara hjulen. Så nu blev det en ny inför nästa bebis =) Har en fråga bara, det är väldigt trögt att fälla sitsen. Är det så på alla eller är det nåt man kan fixa på nåt sätt? 

Har också en sån och förstår att du älskar vagnen ;)

De jag hade som "knep" för att de skulle kännas lättare var att nålla handflatan mot själva vagnen, huvuddelen samtidigt som jag drog i remmen med fingrarna. Då får man ett stöd mot och det blir smidigare att vinkla den än att bara dra i remmen. Om du inte gör de redan så prova!

Sen om man inte drar just i mitten av remmen blir de lite trögare, så kolla så du drar jämnt.       
  • fridajonsson
    stor grön drake skrev 2012-05-08 09:57:19 följande:
    Har du tur hittar du en butik som lyckas få tag på ett. Då kostar det halva nypriset av en nitro

Tur??

Det är ju bara att beställa som reservdel. Då köper man chassi+hjul+varukorg. Funkar finfint att beställa löst så :)
  • fridajonsson
    stor grön drake skrev 2012-05-09 11:15:09 följande:
    Nej, alla butiker tar inte in det som reservdel. Samma vecka kan en person få "nej, omöjligt" i en butik och "javisst, inget problem" i en annan, jag har sett flera exempel på det under mina snart 4 år i denna tråden.

Jasså, det var dåligt.
    När jag ringde EL senast häromdagen så var det inga problem. Hade då en kund som vela ha endast liggvagn, chassie + City korg och det var bara att beställa som delar. De kanske beror på vem på EL de pratat med?
  • fridajonsson
    stor grön drake skrev 2012-05-09 18:17:51 följande:
    Ja, och säkert hur bra kontakt butiken har med emmaljunga över lag. En av mina favvo-butiker har några i personalen som knappt vet vad emmaljunga har fast de bläddrar i katalogen. Träffar man en sån person faller det säkert inte denna in att man ens kan ringa och kolla.

Glad att jag inte är brio ägare här, ÅF har bytt ägare, all personal är ny och under 25, och ingen vet något om baby&barn grejjer öht, bara att det är gulligt. Tjejerna har enligt egen utsago spenderat flera kvällar med vagnkatalogerna men fattar endå inget... Jag blir lite trött då, tänk om man som kund kommer in och behöver hjälp och visar sig veta mer än personalen... vilket hände när en kund (som var före mig i kassan) sökte en paraplyvagn och fick till svar "en vaddå, ett sånt där litet parasoll med spänne menar du?"

Ja så kan de vara. Men nör jag kollade CC chassi+4hjul och varukorg tror jag det blev 3350.- om inte minnet sviker. Så lite mer än halva vagnen kan man räkna med. OM man inte använder varukorg+hjul från de chassit man redan har, då blir det såklart billigare.

Nej men fy vad dåligt. De kommer ju säkert sälja många vagnar.....  
  • fridajonsson
    Malle skrev 2012-05-09 22:39:38 följande:
    Är det någon som har koll på när man kan se hur höstens vagnar från Emmaljunga ser ut? Ska snart köpa ny vagn, men vill veta om det blir någon ny färg som är mer lockande än dagens färger. Det dröjer ju inte så länge innan de nya är här, så kommer det någon snygg är det värt att vänta lite extra.
    Vecka 24 har de visningen på fabriken för alla återsäljare. Så efter det brukar man kunna se nästa års kollektion :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5