• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • danosani

Hejhej, tänkte snart byta min Nitro mot en (antagligen beggad) Scooter, men vad är grejen med priserna på Blocket?!? FÅR folk verkligen 1500-1800 kr för en tre år gammal vagn? Då köper man ju hellre ny... med tanke på att nypriset är ca 2400.

Har de gamla vagnarna några bra egenskaper som de tagit bort på 2,0?

• Zelmilainen
    danosani skrev 2010-04-11 20:14:50 följande:
    Hejhej, tänkte snart byta min Nitro mot en (antagligen beggad) Scooter, men vad är grejen med priserna på Blocket?!? FÅR folk verkligen 1500-1800 kr för en tre år gammal vagn? Då köper man ju hellre ny... med tanke på att nypriset är ca 2400. Har de gamla vagnarna några bra egenskaper som de tagit bort på 2,0?
    många tycker att det är lite irriterande med att det är trängre vid bågen som går över benen på 2,0 samt att fotstödet numera är av plast och lite kortare än tidigare...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Jez2012

Hej... har precis gjort om min Nitro till sittvagn för min lilla tjej, hon vägrade ligga ner i vaket tillstånd.
    Efter lite bök så lyckades jag få till allt och gjorde om quadroliften till åkpåse, men så när jag skulle sätta fast fotsacken upptäckte jag att på ena sidan är det två knappar, 1 till sufletten och en till själva vagnen, men på andra sidan är det bara 1 knapp att fästa i sufletten (hänger ni med)

ska det vara så??        känns lite dumt att åka in och fråga och så är allt som det ska.

Det ser ju  lite konstigt ut och det när man inte fäster den lika den blir liksom lite sne.

tusen tack på förhand...

Välkommen vårt lilla mirakel ~~~ Maya 091130 ~~~
  • eec82
    Jez2012 skrev 2010-04-11 22:10:28 följande:
    Hej... har precis gjort om min Nitro till sittvagn för min lilla tjej, hon vägrade ligga ner i vaket tillstånd.Efter lite bök så lyckades jag få till allt och gjorde om quadroliften till åkpåse, men så när jag skulle sätta fast fotsacken upptäckte jag att på ena sidan är det två knappar, 1 till sufletten och en till själva vagnen, men på andra sidan är det bara 1 knapp att fästa i sufletten (hänger ni med)ska det vara så??        känns lite dumt att åka in och fråga och så är allt som det ska.Det ser ju  lite konstigt ut och det när man inte fäster den lika den blir liksom lite sne.tusen tack på förhand...
    menar du de små "knapparna" som sitter i sufflettefästet?

Kan vara så att suffletten är knäppt i fel så den andra blir döljd, har varit med om det. Om jag förstår dig rätt vet inte om jag gör det.
  • Jez2012

Näe jag menar små knapparna i fotsacken, som man fäster I suffleten och i vagnen,

På fotsacken så på vänster sida är det två knappar och på höger bara 1.

eec82 skrev 2010-04-11 22:12:49 följande:
    menar du de små "knapparna" som sitter i sufflettefästet? Kan vara så att suffletten är knäppt i fel så den andra blir döljd, har varit med om det. Om jag förstår dig rätt vet inte om jag gör det.
    Välkommen vårt lilla mirakel ~~~ Maya 091130 ~~~
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    danosani skrev 2010-04-11 20:14:50 följande:
    Hejhej, tänkte snart byta min Nitro mot en (antagligen beggad) Scooter, men vad är grejen med priserna på Blocket?!? FÅR folk verkligen 1500-1800 kr för en tre år gammal vagn? Då köper man ju hellre ny... med tanke på att nypriset är ca 2400.Har de gamla vagnarna några bra egenskaper som de tagit bort på 2,0?
    Tror du kommer ångra dig då ju. Scootern blir ju så klumpig mot för nitron!
    Hur gammalt är barnet?
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Jez2012 skrev 2010-04-11 22:10:28 följande:
    Hej... har precis gjort om min Nitro till sittvagn för min lilla tjej, hon vägrade ligga ner i vaket tillstånd.Efter lite bök så lyckades jag få till allt och gjorde om quadroliften till åkpåse, men så när jag skulle sätta fast fotsacken upptäckte jag att på ena sidan är det två knappar, 1 till sufletten och en till själva vagnen, men på andra sidan är det bara 1 knapp att fästa i sufletten (hänger ni med)ska det vara så??        känns lite dumt att åka in och fråga och så är allt som det ska.Det ser ju  lite konstigt ut och det när man inte fäster den lika den blir liksom lite sne.tusen tack på förhand...
    Nä ska ju vara 2 knappar på båda sidorna!
  • SaraSelinda

Emmaljunga Nitro VS Bugaboo Cameleon?

• Charmeuse
    SaraSelinda skrev 2010-04-11 23:05:55 följande:
    Emmaljunga Nitro VS Bugaboo Cameleon?
    Jag har inte provkört Bugaboo men när jag kollar olika egenskaper så är Nitro 3 cm smalare medan Bb väger ca 4 kg mindre. Jag vet att Nitron känns väldigt stabil, vet inte hur Bb är i jämförelse. Nitron tar mindre plats på längd och bredd ihopfälld men är dock lite högre.

Vilken du ska ha beror väl mycket på hur pass viktiga dessa detaljer är. åker du mycket buss och har lite plats i bakluckan på bilen kan det va viktigt liksom stabiliteten.
  • SaraSelinda
    Charmeuse skrev 2010-04-11 23:50:02 följande:
    Jag har inte provkört Bugaboo men när jag kollar olika egenskaper så är Nitro 3 cm smalare medan Bb väger ca 4 kg mindre. Jag vet att Nitron känns väldigt stabil, vet inte hur Bb är i jämförelse. Nitron tar mindre plats på längd och bredd ihopfälld men är dock lite högre. Vilken du ska ha beror väl mycket på hur pass viktiga dessa detaljer är. åker du mycket buss och har lite plats i bakluckan på bilen kan det va viktigt liksom stabiliteten.
    Hej. Tack så mycket för svaret. Jag äger en Bugaboo och tycker den är "ostabil" då både handtaget och andra delar är ruckbara, men de på butiken säger de ska vara så, men det känns verkligen som en B-vagn av det.

Jag åker ofantligt mycket buss och denna vagns framhjul rör på sig så jag måste hålla stenhårt i vagnen och det tycker jag också är B.

Sedan så tycker jag att Nitron ser så mycket gosigare ut än min bugga, men samtidigt ser Nitron istället inte så stilig ut, du förstår nog vad jag menar. =)

Tänker ju att vagnen ska vara bekväm även till vintern och då ser verkligen buggan oskyddad ut.

Hur är Nitron att vika ihop och packa in i bilen?
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5