Inlägg från: danosani |Visa alla inlägg
  • danosani

Emmaljunga tråd, Vol 5

Hejhej, tänkte snart byta min Nitro mot en (antagligen beggad) Scooter, men vad är grejen med priserna på Blocket?!? FÅR folk verkligen 1500-1800 kr för en tre år gammal vagn? Då köper man ju hellre ny... med tanke på att nypriset är ca 2400.

Har de gamla vagnarna några bra egenskaper som de tagit bort på 2,0?

• danosani
    SaraSelinda skrev 2010-04-12 08:31:03 följande:
    Hej. Tack så mycket för svaret. Jag äger en Bugaboo och tycker den är "ostabil" då både handtaget och andra delar är ruckbara, men de på butiken säger de ska vara så, men det känns verkligen som en B-vagn av det. Jag åker ofantligt mycket buss och denna vagns framhjul rör på sig så jag måste hålla stenhårt i vagnen och det tycker jag också är B. Sedan så tycker jag att Nitron ser så mycket gosigare ut än min bugga, men samtidigt ser Nitron istället inte så stilig ut, du förstår nog vad jag menar. =) Tänker ju att vagnen ska vara bekväm även till vintern och då ser verkligen buggan oskyddad ut. Hur är Nitron att vika ihop och packa in i bilen?
    Jag hade en Cameleon innan jag bytte till Nitro. Tyckte precis som du att den var instabil och ruckig, irriterade mig otroligt på det. Hade bara Buggan vintertid medan min tjej var 2-7 månader och den var inte särskilt gosig... Provade henne dessutom i en Bugga häromdagen, nu är hon 1,5, och det hade blivit ruskigt trångt med åkpåse och hela köret.

Nitron är mycket lätt att vika och packa in. Blev tokig på att man var tvungen att dela Buggan. Dessutom märker man knappt av de extra kilona den väger.. ALLT annat vinner den ju på. Ta bara den gigantiska suffletten som man kan dra fram hur långt som helst. Ojojoj Haha.
  • danosani
    Zelmilainen skrev 2010-04-11 20:17:41 följande:
    många tycker att det är lite irriterande med att det är trängre vid bågen som går över benen på 2,0 samt att fotstödet numera är av plast och lite kortare än tidigare...
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-04-11 22:48:26 följande:
    Tror du kommer ångra dig då ju. Scootern blir ju så klumpig mot för nitron! Hur gammalt är barnet?
    Tack för svaren. Dottern är 1,5, och misstänker också att jag kanske kommer ångra att byta bort svängbara hjul.. Men jag höll på att gå under i vintras, det var ju så extremt mycket snö. Hade tänkt byta framåt hösten isåfall.

Hur bra får en ca 2åring plats i gammal/ny Scooter med åkpåse/overall och allt annat vinterrelaterat?
  • danosani
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-04-12 17:29:45 följande:
    Beror på hur stor hon är. Jag har gamla scootern och det som kan vara trångt är att lyfta i/ur d´å bygeln är rätt låg. Men när dom väl sitter där så fick  min stora son plats med det vid 2år. Men det e ju mera plats i en nitro förutom längden på ryggstödet då och att sufletten går att ha högre på scootern
    Laire skrev 2010-04-12 10:59:00 följande:
    Blocket-priserna är ofta riktigt sjuka! Jag brukar bli förvånad över att folk sätter sådana priser men jag blir ännu häpnare när de får saker sålda! Jag har sett många som lägger ut vagnar som är 6 månader-ett år och bara drar av några hundra från nypris - och får grejorna sålda (varför inte då få välja färg, slippa problem med garanti om den är personlig och framför allt: få en ny vagn?)  Det känns som att kunderna är riktigt dåliga på att ta reda på nypriser och de som har normala begagnatpriser snappas upp så fort att man måste vara på hugget för att hinna med.  Jag skulle vara försiktig med att byta till en Scooter ärligt talat, jag har en sådan och tycker den är så klumpig! Visst, den är en dröm mot Brio Duon jag hade men den är riktigt jobbig i affärer och dylikt. Jag skulle nog satsa på att behålla Nitron och köpa till en begagnad Brio Sitty eller Emmaljunga Softy (den tidigare kan man få för en femhundring om man håller utkik), om du kan leva med att det inte är liggläge.
    Ju mer jag tänker på det desto mer känner jag att min Nitro ska få stanna.. Haha. Göra som sagt, skaffa en Sitty eller kanske en gammal Race vid sidan av. Finns ju mycket billigare såna än Scooter. (Blir tokig varje gång jag kollar Blocket... Nästan arg för att dom får sålt medan jag knappast skulle få bara 1000:- lägre än nypris för min 1 år gamla Nitro som det ju finns färre av!!! Grr)

Tack för svaren hörni!
  • danosani

Jag har också en Nitro 09 och under det året vi haft vagnen har vår dotter varken skurit sig på vassa plastdetaljer (har inte ens märkt att det finns sådana) eller klämt sig i suffletten. Tycker att sådana "smågrejer" inte gör det värt att byta bort en vagn som man är nöjd med i övrigt.

aihpoz skrev 2010-04-14 09:15:25 följande:
    Skrev i tråden för bra länge sen men nu lär jag höra med er..Kanske har skrivits om det förut men har inte riktigt orken att läsa igenom allt. Hur ställer ni er till detta test som gjorts där bla Nitron hade fel och brister? Vi har en Nitro 09 och vet inte hur vi ska göra med den länge,ha kvar eller satsa på en annan?
  • danosani

Mina Nitrohjul har suttit som små smäckar i över ett års tid..

SaraSelinda skrev 2010-04-20 09:07:59 följande:
    Hejsan! Ska hämta min Nitro City idag eller i morgon, men fick en liten klump i hjärtat igår... En vän till mig har precis fått sin Twin Nitro och säger att hjulen ramlar av ofta =( snälla säg att det inte är sant =( hon ska nu sälja sin för det problemet.
  • danosani

Min Nitrobroms låser sig också ganska ofta (åker aldrig buss dock) men jag lyfter den bara lite så "klickar" den ur Även min City Jet jag hade förut gjorde så, men då satt den som berget, usch och fy för den vagnen.

• danosani
    Enyahund skrev 2010-04-24 07:52:15 följande:
    Hur mycket mer kostar det att ta färgen Black Croc i sittdelen än någon av de andra färgerna? För visst är Black Croc en aning dyrare?
    Jag har Nitro black croc, tror den kostade 5190:- mot ordinarie 4990:-
  • danosani

Funderar på att köpa ett City Cross-chassi att byta mitt Nitro med.. Om inte nu så till nästa bebbe. Vad kostar detta nytt?! (Begagnat får jag väl glömma)

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5