• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • eec82
    Anna kaffekanna skrev 2010-04-14 09:12:32 följande:
    Hej igen, kikar in med mina frågor med jämna mellanrum. Tog ingen av dom begagnade vagnar jag funderade på sist, kom fram till att svängbara framhjul inte är det bästa för oss då vi skall bygga hus o flytta en bit ut på landet med grusväg o sånt. Men nu har jag igen hittat en billig begagnad som är super snygg i alla fall o en färg jag gillar. En Edge duo sport cryptonite. Har för mig att jämfört med tex city crossen som vi funderat på så är dom högre o lite tyngre, stämmer det, om nån har erfarenhet av båda? Den har ju teleskopstyre, men kan den ändå vara för hög för mig som är i minsta laget (157 cm) själv? Har haft tex en emmaljunga twin cerox syskonvagn innan o den tyckte jag närmast var så låg att ryggen ville gå av när man sku lyfta ur barnen så den får gärna vara något högre, det har jag inget emot. Vet nån om det går att byta till andra däck på den eller är den för tung för dom lätta hjulen som ceroxen o citycrossen har? Jag hatar luftdäck...vi har haft tre vagnar med luftdäck o punktering med ett par må¨naders mellanrum hela tiden, jag blir galen. Så jag skulle gärna köpa andra däck till den i så fall. tack på förhand igen för råd
    den är ju inte bara "lite" tyngre är ju massa kg tyngre. Själv skulle jag inte orka ha en så tung vagn, väger som en syskonvagn. Men fin är den iaf. :)
  • eec82
    anette 81 skrev 2010-04-14 11:05:12 följande:
    ingen som vet?
    finns inte.
  • eec82
    Laire skrev 2010-04-14 13:30:17 följande:
    Ska jag vara ärlig är jag förvånad över att inte testet fällde alla vagnar för farliga hjul, barnen kan ju klämma fingrarna om man kör över händerna på barnen
    haha, ja var ungeför på den nivån testet låg på vissa vagnar inte alla men en del. ;)
  • stor grön drake
    Anna kaffekanna skrev 2010-04-14 09:12:32 följande:
    Hej igen, kikar in med mina frågor med jämna mellanrum. Tog ingen av dom begagnade vagnar jag funderade på sist, kom fram till att svängbara framhjul inte är det bästa för oss då vi skall bygga hus o flytta en bit ut på landet med grusväg o sånt. Men nu har jag igen hittat en billig begagnad som är super snygg i alla fall o en färg jag gillar. En Edge duo sport cryptonite. Har för mig att jämfört med tex city crossen som vi funderat på så är dom högre o lite tyngre, stämmer det, om nån har erfarenhet av båda? Den har ju teleskopstyre, men kan den ändå vara för hög för mig som är i minsta laget (157 cm) själv? Har haft tex en emmaljunga twin cerox syskonvagn innan o den tyckte jag närmast var så låg att ryggen ville gå av när man sku lyfta ur barnen så den får gärna vara något högre, det har jag inget emot. Vet nån om det går att byta till andra däck på den eller är den för tung för dom lätta hjulen som ceroxen o citycrossen har? Jag hatar luftdäck...vi har haft tre vagnar med luftdäck o punktering med ett par må¨naders mellanrum hela tiden, jag blir galen. Så jag skulle gärna köpa andra däck till den i så fall. tack på förhand igen för råd
    vår edge är från 06 och har aldrig haft punktering. tror inte det går att byta hjulen om det är kugghjulsbroms, men jag kan absolut ha fel.
    alla säger att den är tung, och visst, att lyfta i och ur bilen, men att köra känner jag ingen skillnad på edgen och vår 3 hjuling med svängbart framhjul som vi har som bilvagn.
    091109 ♥ Linus ♥ dragon-pup.blogspot.com
  • Charmeuse

Wohoo! Vagnen jag beställde har kommit Jag som har telefonfobi ringde till och med Babyland och frågade om den. Då har man verkligen blivit barnvagnsnörd

• anette 81
    eec82 skrev 2010-04-14 15:14:46 följande:
    finns inte.
    oki
    synd
    Älskar Wilma född 080819 och min sambo Jimmy
  • NorrVimpel

Är det någon som har en Emmaljung från mitten av 90-talet, typ 96? Jag har köpt en men det saknar det där "täcket" som är spänt över liggdelen.
    Jag tänker att jag kan sy ett men det skulle vara bra om jag kunde få hjälp med att mäta hur det skall se ut, om det är någon som har som kan mäta.
    Annars får jag väl mäta på vagnen och klura ut en egen lösning till hur det kan tänkas göras.

• stor grön drake
    NorrVimpel skrev 2010-04-14 18:41:54 följande:
    Är det någon som har en Emmaljung från mitten av 90-talet, typ 96? Jag har köpt en men det saknar det där "täcket" som är spänt över liggdelen. Jag tänker att jag kan sy ett men det skulle vara bra om jag kunde få hjälp med att mäta hur det skall se ut, om det är någon som har som kan mäta. Annars får jag väl mäta på vagnen och klura ut en egen lösning till hur det kan tänkas göras.
    Kan du mäta din liggdel så kan jag kolla mot min om den är lika stor. De har inte ändrat allt för mycket, min mjuklift som passar perfekt är från hedenhös Om de är lika stora kan jag mäta mitt "lock", ska endå hämta upp det ikväll
    091109 ♥ Linus ♥ dragon-pup.blogspot.com
  • NorrVimpel

U-formen är ca 120. Tvärs över suffletten är det ungefär 40,5 cm (mäter rör ytterkant till ytterkant). Längd som längst cirka 46 cm. Bottenplattan på hela botten är ungefär 75 cm lång.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5