• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake
    SaraSelinda skrev 2010-04-13 21:51:56 följande:
    Nu är jag fullständig medlem av denna tråd då jag sålt min Bugaboo Cameleon och beställt en Emmaljunga Nitro City med färgen Pro Bordeaux! =)
    Bara att trava över till listtråden och skriva in dig där då
    091109 ♥ Linus ♥ dragon-pup.blogspot.com
  • EmmaKlemma

Vet inte om denna frågan redan kommit upp här i tråden. Undrar om ngn vet vilken typ att stå bräda som passar till city cross? Vår citycross är en -08 och vi tänkte sätta bräda när lillasyskon kommer i sept.  Måste man köpa emmaljungas " special" eller vet ngn om det funkar med billigar varianter tex den från ullared?

Vet ngn vad priset är på EL brädor?

• Anna kaffekanna

Hej igen, kikar in med mina frågor med jämna mellanrum. Tog ingen av dom begagnade vagnar jag funderade på sist, kom fram till att svängbara framhjul inte är det bästa för oss då vi skall bygga hus o flytta en bit ut på landet med grusväg o sånt.

Men nu har jag igen hittat en billig begagnad som är super snygg i alla fall o en färg jag gillar. En Edge duo sport cryptonite. Har för mig att jämfört med tex city crossen som vi funderat på så är dom högre o lite tyngre, stämmer det, om nån har erfarenhet av båda? Den har ju teleskopstyre, men kan den ändå vara för hög för mig som är i minsta laget (157 cm) själv? Har haft tex en emmaljunga twin cerox syskonvagn innan o den tyckte jag närmast var så låg att ryggen ville gå av när man sku lyfta ur barnen så den får gärna vara något högre, det har jag inget emot.
    Vet nån om det går att byta till andra däck på den eller är den för tung för dom lätta hjulen som ceroxen o citycrossen har? Jag hatar luftdäck...vi har haft tre vagnar med luftdäck o punktering med ett par må¨naders mellanrum hela tiden, jag blir galen. Så jag skulle gärna köpa andra däck till den i så fall. tack på förhand igen för råd

♥ (¯*`°?.¸ ♥ Mamma till William 03.01.2006 & Elias 23.02.2008 & Bf 02.08.2010 ♥¸.?°´*¯) ♥
  • aihpoz

Skrev i tråden för bra länge sen men nu lär jag höra med er..Kanske har skrivits om det förut men har inte riktigt orken att läsa igenom allt.

Hur ställer ni er till detta test som gjorts där bla Nitron hade fel och brister?

Vi har en Nitro 09 och vet inte hur vi ska göra med den länge,ha kvar eller satsa på en annan?

~* Liam *~
  • Ellien
    aihpoz skrev 2010-04-14 09:15:25 följande:
    Skrev i tråden för bra länge sen men nu lär jag höra med er..Kanske har skrivits om det förut men har inte riktigt orken att läsa igenom allt.Hur ställer ni er till detta test som gjorts där bla Nitron hade fel och brister?Vi har en Nitro 09 och vet inte hur vi ska göra med den länge,ha kvar eller satsa på en annan?

Har du läst rapporten? Läs den och bedöm själv. Jag känner inga behov av att göra mig av med min efter att ha läst.
    http://svt.se/content/1/c8/01/95/52/12/2010_9_MK_barnvagnar.pdf
  • anette 81
    anette 81 skrev 2010-04-13 10:20:16 följande:
    kan man köpa någon färg från emmaljunga om man behöver fylla i lite skavt på barnvagnen?
    ingen som vet?
    Älskar Wilma född 080819 och min sambo Jimmy
  • danosani

Jag har också en Nitro 09 och under det året vi haft vagnen har vår dotter varken skurit sig på vassa plastdetaljer (har inte ens märkt att det finns sådana) eller klämt sig i suffletten. Tycker att sådana "smågrejer" inte gör det värt att byta bort en vagn som man är nöjd med i övrigt.

aihpoz skrev 2010-04-14 09:15:25 följande:
    Skrev i tråden för bra länge sen men nu lär jag höra med er..Kanske har skrivits om det förut men har inte riktigt orken att läsa igenom allt. Hur ställer ni er till detta test som gjorts där bla Nitron hade fel och brister? Vi har en Nitro 09 och vet inte hur vi ska göra med den länge,ha kvar eller satsa på en annan?
  • t0va
    Ellien skrev 2010-04-14 10:14:09 följande:
    och vi satsar fortfarande på att köpa en till bebis nu i sommar. Tyckte de andra vagnarna hade mer allvarliga fel och brister. Så jag är inte orolig, finns så mycket annat som är större risk att barnet skadar sig på än vagnen känner jag av det jag läste i rapporten.
  • Laire

Ska jag vara ärlig är jag förvånad över att inte testet fällde alla vagnar för farliga hjul, barnen kan ju klämma fingrarna om man kör över händerna på barnen

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • eec82
    EmmaKlemma skrev 2010-04-13 22:07:55 följande:
    Vet inte om denna frågan redan kommit upp här i tråden. Undrar om ngn vet vilken typ att stå bräda som passar till city cross? Vår citycross är en -08 och vi tänkte sätta bräda när lillasyskon kommer i sept.  Måste man köpa emmaljungas " special" eller vet ngn om det funkar med billigar varianter tex den från ullared?Vet ngn vad priset är på EL brädor?
    city cross har ju för övrigt samma sufflette men den testades inte. Om vagnen var farlig skulle den ju återkalas eller göras nya suffletter. Tycker de var lite överdrivet men vissa vagnar.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5