Inlägg från: Ellien |Visa alla inlägg
  • Ellien

Emmaljunga tråd, Vol 5

xJoca skrev 2010-03-12 15:45:28 följande:
    Jag ger mig in i denna Emmaljunga-tråd och ställer en fråga om Fotsack: Jag har en Nitro och funderar på att gå över från Citykorgen sitt sittdelen. När jag köpte vagnen så rekommenderade de i affären att ta med en fotsack till sittdelen - så det gjorde jag. Tänkte inte så mycket på den eftersom det kändes som evigheter tills det var dags för sittdelen. Nu när jag tittar på den så tycker jag att vagnen ser väldigt "klumpig" ut med den på. Det kanske iofs bara är nu när hon är så liten så att jag har fotstödet fullt uppe? Kollade på Emmaljungas hemsida och ser att det finns två typer av fotsack... Jag har som sagt den "klumpiga"... Passar den andra på Nitron också? Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av de två olika fotsackarna? Är så himla nöjd med vagnen - men detta kändes lite tråkigt...
    Hm, har de två olika? Det har jag aldrig sett. De har olika åkpåsar, men inte fotsack vad jag vet i alla fall.

Jag har en Nitro och kan hålla med om att det ser lite klumpigt ut, men jag tycker fotsacken är guld värd. Skönt att inte alltid behöva ha åkpåse och bra skydd mot vinden.
  • Ellien

Kollade på EL:s hemsida nu och det ser ut som två olika, men på den ena är dragkedjorna stängda, det är därför de ser olika ut (om du menar bilden med åkpåse i grön/lime och svart)

• Ellien

Rättar mig igen när jag tittade lite till :)
    Det ena är till scootern och det andra till Nitron, det stämmer att de inte är likadana. Men jag är tveksam till att scooterns passar till Nitron, men jag heller aldrig funderat över det. Du har kanske rätt :)

• Ellien
    agustina skrev 2010-03-22 08:36:19 följande:
    Fast bilden är ju lika på brädan, på båda vagnarna på hemsidan, så man vet ju inte ens vilken av brädorna som är på bilden.På min bräda står inget art  nr eller modellnr, så det hjälper ju tyvärr inte heller
    Jag är kanske helt ute och cyklar, men jag trodde att själva brädan är samma men att det är olika fästen. Och att man kan köpa till olika fästen för olika vagnar.
  • Ellien

Jag har för mig att jag läste för ett tag sedan om nån som skrev att den nya scooterns fotstöd är 8cm kortare än den gamla versionen. Är det någon som kan bekräfta det? Om det stämmer känns det som en stor miss...

• Ellien
    aihpoz skrev 2010-04-14 09:15:25 följande:
    Skrev i tråden för bra länge sen men nu lär jag höra med er..Kanske har skrivits om det förut men har inte riktigt orken att läsa igenom allt.Hur ställer ni er till detta test som gjorts där bla Nitron hade fel och brister?Vi har en Nitro 09 och vet inte hur vi ska göra med den länge,ha kvar eller satsa på en annan?

Har du läst rapporten? Läs den och bedöm själv. Jag känner inga behov av att göra mig av med min efter att ha läst.
    http://svt.se/content/1/c8/01/95/52/12/2010_9_MK_barnvagnar.pdf
  • Ellien
    MissR skrev 2010-06-14 22:36:23 följande:
    Emmaljungas sittdyna " Minimizer" vad kostar den och i vilka färger finns den?
    Den kostar 400kr :)
  • Ellien

Jag såg att det ska finnas ett genomskinligt regnskydd nu. Någon som vet om det finns att köpa än? Min lokala butik verkar inte ha det i alla fall...

• Ellien

Puffar för min fråga om någon har ett om  Emmaljungas genomskinliga regnskydd finns i butik?

• Ellien
    Ellien skrev 2010-08-24 17:20:38 följande:
    Puffar för min fråga om någon har ett om  Emmaljungas genomskinliga regnskydd finns i butik?
    "har sett" ska det så klart stå :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5