Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

favoriserar

efter annonsen från förra tråden, betyder det edge ligg och sittdelarna skulle passa på nitro/cc360 chassi?

091109 ♥ Linus ♥
  • stor grön drake
    Frosti skrev 2010-03-03 14:15:11 följande:
    Någon som vet om de går att köpa en stålkorg till emmaljunga edge med sportchassi?
    Nej. finns ingenstanns att sätta fast den
    Vill oxå ha "riktig" korg på min, men men...
    091109 ♥ Linus ♥
  • stor grön drake
    t0va skrev 2010-03-03 14:43:54 följande:
    Nu vet inte jag har edge ser ut mer exakt en går det inte att hänga upp en korg med typ buntband eller liknande om man vill ha något istället för tygkorgen? 
    den blir då lika låg som tygkorgen, och sätter man fast den  på hjulaxlarna är den ivägen för ihopfällningen...
    091109 ♥ Linus ♥
  • stor grön drake
    agustina skrev 2010-03-03 20:08:05 följande:
    Hej! Har kollat lite på begagnade City crossar. Har hittat en -06 med citykorg+fotsack+regnskydd för 3000kr. Fint skick! Låter det dyrt tycker ni?
    Jag tycker det låter dyrt, förra sommaren var det det genomsnitt priset på beggad Edge -06 med allt vad tillbehör heter, alltså liggdel, sittdel, regnskydd, fotsäck, skötväska, allt.
    091109 ♥ Linus ♥
  • stor grön drake

duo kombi borde vara Edge. Den största fördelen med den är just storleken. Liggdelen är den största/längsta på marknaden, åtminstonde var den det förra året när jag kollade upp det. ska man ha liggande bebis på vintern är den ovärderlig. Sonen är född i november och ganska stor, han får ännu plats i duoliften vi har (som är lite lång i andra vagnar men ligger "löst" i edgen) men det börjar bli knappt med alla vintertillbehör. Vi får se om vi måste flytta till bara liggdelen innan denna vargavinter är över (vi måste ha vagnen i husets gemensamma hobbyrum, därav liften) men det blir nog bra det med.
    Nackdelen med edge är samma som fördelen, storleken Den väger 20 kilo, blir enorm fast den är hopfälld och sittdelen blir högre upp än i en mindre vagn.

Chassit väljer man vilket man vill ha, de har båda sina fördelar så där beror det mest på vad man själv vill ha/behöver.

091109 ♥ Linus ♥
  • stor grön drake
    MissR skrev 2010-03-07 17:36:30 följande:
    Nu har jag inte läst igenom hela tråden, men hoppas ni kan hjälpa mig. Någon som vet om quadroliften får plats i citykorgen? MED bottenplattan i
    Från rmmaljungas hemsida:
    "Cocoon
    Perfekt för Emmaljungas Duo Combi och City Korg. Lägg Quadroliften direkt i liggdelen eller i City Korgen."
    sprättan1 skrev 2010-03-07 15:23:12 följande:
    Hej Vi har en svart Smart duo combi -06 som vi tänkte sälja. Vad tycker ni är ett rimligt pris att ta? Det är så svårt tyckerjag. Man vill ju inte sätta fört dyrt så ingen vill köpa den =/ Åkpåse och skötväska ingår. några förslag?
    1000-1500 om den är i bra skick (gjorde en snabb koll på säljesannonser)
    091109 ♥ Linus ♥
  • stor grön drake
    sprättan1 skrev 2010-03-07 21:20:05 följande:
    åh, tack! Du verkar ha stenkoll på det mesta=)
    jag jagade mycket begagnat priser förra året när vi valde vagn. Sånt man kan hitta på nätet är jag ganska bra på att söka upp.
    SVEACOOL skrev 2010-03-07 21:26:42 följande:
    hej hoppas på hjälp..fick en emmaljunga 2001 a m vita hjul på vill ha lufthjul dem svarta vart kan man få tag på det???
    Bara de passar på vagnen så säljs de som reservdel hos din närmaste emmaljunga försäljare
    091109 ♥ Linus ♥
  • stor grön drake

Någon som har koll på ungefär pris på nya chassin?
    (har bänt edge chassit åt h-vete och det tog 15 minuter att fälla upp den, efter mycket våld gick det...)
    eller vet ni vad chassi-service skulle kosta (blir galen på bristen på prisuppgifter online)

091109 ♥ Linus ♥
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5