Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

t0va skrev 2010-05-08 19:41:50 följande:
    Skötväska köper vi senare för det blir ändå inte någon emmaljunga. Är det på riktigt nu när man bestämt vagn? :D
    Jag blev så glad när jag läste detta.
    När vi var på BB gick vi en kort promenad på utsidan (vi fick dock lämna liten hos sköterskorna) och mannen frågade om jag kände mig orolig eller konstig iom att jag inte hade varit så långt ifrån sonnen sen han tillverkades. Mitt svar var "Jag har nog inte fattat att jag får ta honom med hem imorgon..."

Jag gillade inte EL's nya skötväskor, jag sökte mig blå i 3 månader efter en som hade det jag ville ha, innan vi fick den som hörde till vagnen (vi ärvde vagn men de behöll väskan tills dottern var torr). Den var inte direkt optimal, men väldigt lätt att göra perfekt så jag sydde i lite nät här och var (botten till blöjfickorna, flaskhållare, neccecär ficka samt BVC-korts ficka) och är supernöjd nu.
    Men det är nästan en större djungel i skötväskor än i vagnar, så jag skulle råda er att använda en vanlig handväska av "messenger" model i några veckor, så att ni vet vad ni behöver. Jag har tex endast använt medföljande skötbädden som dyna (för i liberoväskan fick man engångs som håller! Vi har slängt ett för att det kom bajs på det, men annars är det bara att vika ihop dem igen och fortsätta använda. Perfekt på offentliga skötbord.

Dark Grey är snygg, och väldigt lätt att använda färger till för att pigga upp! Och vad kul att allt löste sig för er med finansieringen!
    091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • stor grön drake

Det heter ju att man helst ska ha alla skötväskor i korgen under vagnen. Men det är bra att testa innan man köper, en i mammagruppen (vi var 17, numera 20) köpte en skiphop bara för att sen inse att den var för stor för att hon skulle vilja gå med den på stan, och var för "hög" så det blev fult när det var tomt upptil när den hängde på vagnen. Hon köpte en annan sen, men sa att det var så surt för det finns inget andrahandsvärde på en sån väska här

• stor grön drake

vill tipsa om vagn-gardin, fattad inte hur praktiskt det var innan jag sydde en åt mig. När den är fördragen säger alla direkt "Oj, sover han? Suck, nå, vi får väll se honom nästa gång istället..." istället för att de ska ner i vagnen on "titta" och peta fast han uppenbarligen sover. Sen bra när solen skiner, men ha den inte helt fast, då blir det bastu under huven
    Det stod i en av våra (bättre) broschyrer att i en modern, tät vagn blir det +20 till +25 nere vid barnet en nollgradig dag utan vind... tänk på det när ni packar ner eran älskling

• stor grön drake
    xJoca skrev 2010-05-08 21:57:43 följande:
    Fråga... Jag har en fråga som jag hoppas få hjälp med. Jag har en Nitro och har precis skiftat från Citykorg till Sittdelen. Såg nu att det går att öppna (med dragkedja) bak i sufletten - jag gissar att detta är för ventilation när man har sufletten långt nedfälld framåt - har jag rätt? Eller hur använder ni den? Sitter även en knapp som jag inte riktigt ser behovet av? Jag vill ju inte missa någon bra funktion här
    på min edge är knappen för att man ska kunna fästa upp luckan (men jag ahde hellre fäst uppden utåt och fått mer öppning)
    Den dublerar som vädringslucka och titthål när man har vagnen framåtvänd.
  • stor grön drake
    xJoca skrev 2010-05-09 20:11:57 följande:
    Övergångsväder... Åkpåsen börjar bli för varm och det känns för lite med bara en Fotsack... och min tjej är en höjdare på att sparka av sig filtar. Har försökt att Googla sommaråkpåse, har förstått att Emmaljunga inte har något alternativ - men ni som har Emmaljunga - har ni något tips på vad man kan ha? Jag gillar principen men Åkpåse, skulle helst vilja ha en tunnare variant. (Har en Nitro och är tyvärr inte så förtjust i vagnens utseende men fotsack.)
    en buggysnuggle kanske? www.buggysnuggle.com/
  • stor grön drake
    xJoca skrev 2010-05-09 22:30:36 följande:
    Åh, de var precis vad jag var ute efter! Lite dyra dock... Någon som har en sådan i en Nitro? Passar de fint?
    vad jag förstått är de löjligt enkla att göra själv, man tar en billig fleecefilt (här säljs det tex 3st för 50kr), mäter var axelbanden är, syr "knapphål" på de ställena. Man väljer själv om den ska öppnas i mitten eller på sidan, och sen yr man ihop nederkanten med de två långsidorna lite omlott och lägger tryckknappar så långt upp man vill ha. Man han även sy en ficka att vika över ryggstödet för att den ska hållas upp bättre, då kan man vända den om barnet somnar och använda som huva
    De är gjorda för "buggys", alltså sulky's i princip, så de borde absolut passa i en nitro.
  • stor grön drake
    livsmedel skrev 2010-05-10 16:22:30 följande:
    Hej! Jag har en emmaljunga mondial duo kombi. Börjar bli trött på den stora liggdelen och vill ha en hårdlift eller ev. en quadrolift istället så jag tänkte att jag gör en efterlysning här! Vill alltså ha en hårdlift eller quadrolift i färgen creme leatherette eller i celebration creme. Om ni känner eller vet någon som har en sån att sälja är jag väldgt intresserad!
    Man får inte annonsera här, varken köpes eller säljes.

Lift i Mondial/edge funkar dock superbra!
  • stor grön drake
    livsmedel skrev 2010-05-10 18:19:56 följande:
    Jasså! My bad
    Har fått veta det i annan tråd, hade ingen aning om det heller innan. FL's regler. Men det finns ju en köp och sälj del.
    Gillar CAFÉMAZE's gilla-knapp
  • stor grön drake
    ängeln83 skrev 2010-05-11 09:55:19 följande:
    Nån som har bilder på Ozonen? Har bara sett dom på hemsidan men det vore kul att se lite irl bilder på den också, o gärna med barn i
    det finns en länk med bilder i bildtråden
  • stor grön drake
    the M Bitch skrev 2010-05-11 22:06:34 följande:
    (min erfarenhet efter att ha demat denna funktion för ett antal kunder...  )
    Vad skulle vi ta oss till utan dig?

Jag blir lyckligare och lyckligare över min edge för varje mammaträff jag går på (vi dejtar varje vecka) när jag ser de andra byta till sittdelar pga urväxta liggdelar, medans gnuffe har mååånga cm kvar innan det ens blir trångt där han ligger och sträcker ut sig och de gånger han vill sitta är det bara att fälla upp plattan så sitter han som en prins
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5