Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

tulle17 skrev 2010-06-01 08:33:07 följande:
    Det är en canon one(tror jag den hette) .Fanns innan scootern.
    Tack. Jag trodde först de blandade tills jag såg emmaljunga märket på klädseln Tur att denna tråd finns
    091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • stor grön drake
    Varvet skrev 2010-06-02 08:47:03 följande:

God morgon!

Väntar barn i oktober och vill ha en Emmaljunga till bäbisen.
    Till min fundering... Emmaljunga (även många andra) byter väl årsmodell någon gång i augusti? Är det någon som vet när man som "sista dag" ska beställa för att få en -10? Helst vill vi ju ha en -11, men kan man förvänta sig att få den till oktober om man beställer i augusti när nya färger kommit? Kanske någon här som varit i samma läge?
    Ska i helgen åka och prata med dom på babyproffsen, men tänkte om det va någon här som kanske redan visste...

Tack!

Sa inte M bitch att de kan beställas redan i juni/juli (-11 alltså) men de levereras först i augusti, förutsatt att inga förseningar blir. )lädte inte så noga...)
  • stor grön drake
    t0va skrev 2010-06-03 20:21:55 följande:
    Någon som har en nitro och kan mäta hur lång den är när den inte är ihopfälld från hjul till hjul.
    Har varit och tittat på en bil idag på en hjälpmedelsmässa, där jag skulle kunna köra in vagnen på en ramp i bagaget utan att behöva fälla ihop vagnen, men alla mått jag hittat har varit när den är ihopfälld, men det kanske är samma mått. Det intressanta är bara längdmåtten vid golvet inte handaget och sufletten. Så ytterkanten från hjulet till andra ytterkanten på hjulet om ni fattar vad jag menar.
    om du söker bredden är den 57 oavsett upp eller nedfälld, men menar du framifrån och bak kanske?
  • stor grön drake
    eec82 skrev 2010-06-04 20:35:38 följande:
    ingen som använt syskonsits?
    på frågan cc eller nitro tror jag mer på nitron (i lämpligt väglag givetvis) för det borde inte bli lika tungt att svänga den.
    Har bara sett den på stan någon gång (alltså ingen egen erfarenhet) samt pratat med några som haft den gamla. de flesta har varit väldigt nöjda, jag tror de flesta som är negativa helt enkelt aldrig testat utan tycker av princip.. klart den blir lite ostadigare och får ändrad tyngdpunkt, men att du aldrig får släppa vagnen (som verkar vara mångas käpphäst) har det stått om alla enkelvagnar vars instruktionsböcker jag läst... (finns oftaast på nätet)
  • stor grön drake
    Madebyday skrev 2010-06-06 08:38:17 följande:
    Det börjar pötsligt kännas som att hårdliften ligger långt bort i mitt tankesätt och att quadroliften är den som vi borde satsa på. Tack vare er!
    Undrar vad skillnaden är på mjuklift och quardolift?
    mjukliften hette duolift och var det som fanns innan quadroliften.
    Jag har en stenålders duolift ochh fick novemberbebis förra året. vi bäddade med ett äkta fårskinn i liften, och det var underbart! Vi satte mössa/mössor på sonen, vek skinnet runt honom, stängde liften och så hade han det hur varmt och mysigt som helst fast vi var ute i -20º -25º. givetvis var det vindskydd över.
  • stor grön drake
    mammaveronica77 skrev 2010-06-06 17:14:11 följande:
    Eller, näe, kanske måste ha en syskonvagn ialla fall.... Är de klumpigt med dubbelvagn?? Drar det snett när den 'r ojämt lstad??? Nitro är ju uteslutet för oss som bor på landet med bara en massa grusväg...
    Men skulle du inte kunna fara in till en butik och testa? Du har ju båda barnen redan, de flesta som undrat hittills har ju ena i magen ännu, och kan inte testa med full last.
  • stor grön drake
    eec82 skrev 2010-06-06 21:31:12 följande:
    Nackdelen är ju om de börjar regna, finns ju inget regnskydd som passar då, som skyddar syskonsittsen. 
    Borde inte en helt vanlig regnponcho funka? Det kommer droppa ner på vagnen under, men den har ju med regnskydd.
  • stor grön drake
    MammaTillFelicia skrev 2010-06-07 09:41:35 följande:
    Hörni, som vet så mycket =) Jag har en dege med sportchassi, som jag tycker är så väldiugt tung, har haft en edge förut med classoc chassi som jag gillade bättre, funderar på att köpa en billig och ful emmaljunga med classic chassi och byta, men är de lika breda även om det är ett äldre chassi?
    Det är lika breda. Men vänta lite till om du kan, M Bitch pratade om att det skulle komma lättvikts chassi till Edge senare i höst Solig
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5