Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-06-07 10:14:13 följande:
    Är även nyfiken vilka modeller som kommer försvinna.
    det var smart och cangaroo tror jag, finns några sidor bakåt i tråden
    091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • stor grön drake
    Zelmilainen skrev 2010-06-08 15:53:53 följande:
    står som sagt var några sidor tillbaka i denna tråd. jag minns bara ej exakt vart... *L*
    skulle du kunna vara söt och lägga det i trådstarten kanske, att nua färginfon finns på sid 122 eller vad det nu var, ifall vi glömmer igen
  • stor grön drake
    Zelmilainen skrev 2010-06-08 20:19:08 följande:
    done
    Solig

Såg en sunset scooter "live" igår, guuud vad snygg den var!
    Annars ägnar jag mig åt emmaljunga spotting på vagnpromenaderna. Det finns alla möjliga (och omöjliga) vagnar i denna stad. Har sett flera olika city jet tex, oxå många edge ute.
  • stor grön drake

jag skulle vilja ha en ozone sittdel, till min edge...
    sonen sitter nu med ryggstödet på nästhögst och fötterna knäbygeln... ligger han ner lägger han ut fötterna footsacken...
    Blev att fundera, det är ju lite dumt att ozone enbart finns med city-chassi, borde finnas en ozone cross med, för de som bor utanför stan men vill ha ergo-sits...
    Eller, egentilgen önskar jag att man fick köpa delar (inte som reservdelar) och få exakt den vagn man ville, tex rosa edge liggdel, jeans ozone sittdel, svart CC chassi och sen då även kunna välja vilka hjul man ville ha på det hela Drömmer inte drömvagnen detta, utan bara ett exempel. Jag behöver 4 fasta stora hjul, så nitro/ozones chassi funkar inte för oss, men jag vill ha sittdelen, sonen hasar ner sig och halvligger i gropen som blir och sitter ganska like ozone-sittare jag sett...

Eller kan man köpa bara sittdelen?

• stor grön drake
    ÄlskarMina skrev 2010-06-12 12:19:24 följande:
    Men sen försöker vi nog hitta en beg. citykorg. De används ju så kort tid att de som finns på blocket är relativt fräscha tänker vi. Hittade en idag för 600kr. En svart-lime. Fiin! 
    Räcker det med att bädda i korgen sen bara eller ska man köpa ngt annat till? (bebis kommer i början av dec)
    Vi fick i november och hade mjuklift i liggkorgen (edge) men hade lika gärna kunnat använt sittdelen, för i samma veva som det började bli för varmt för att ha liften så började sonen vilja sitta upp. Nu är han 7 månader och får plats i liften om det behövs. Vi hade bara ett fårskinn i mjukliften som vi vek runt honom (de är ju ganska stora) och sen mössor efter behov, alltid en "rånarluva" men var det kallt ute även stickad, och han var alltid varm och go. Vi var ute flera timmar i -20º nu under vargavintern utan det minsta sval bebis. Mjukliften är vårat bästa köp!
  • stor grön drake
    Goffer skrev 2010-06-12 20:52:02 följande:
    "ploppar" behöver jag inte för hjulen sitter bra men frågan är om det "bara" är fjädringen som behöver bytas eller hela pinnen som går från hjul till hjul.
    tror du har som min edge, banan-böj på bakaxeln... parkerade brevid en -09/10 edge i torsdags och då blev det smärtsamt tydligt hur kobent/hjult min vagn är. Den har varit in på service, där vi påpekade felet, men de sa att de hittade inget fel alls...
  • stor grön drake
    Goffer skrev 2010-06-12 21:22:56 följande:

Ja jag har verkligen banan-böj på vagnen. Frågan är om chassit kommer att hålla...och sen är det inte så vackert att komma med en kobent kärra....

Har för mig att man kan byta hela hjulaxeln, tror nog att det behövs för fjädringen sitter ju på den. Frågan är bara om det är värt det.

för vår del skulle det nog innebära byte av hela chassit eftersom en del andra grejjer är lite vajsiga med...
    Jag tror nog vårat chassi håller, men ska vika över till andra sidan som inte är lika mycket använd någon dag när jag kommer ihåg det innan jag sätter sonen i vagnen...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5