Inlägg från: SaraSelinda |Visa alla inlägg
  • SaraSelinda

Emmaljunga tråd, Vol 5

Hejsan! Jag behöver all hjälp jag kan få nu! Har precis köpt en Bugaboo Cameleon och den är bra på alla sätt; både designen och fuktionerna. MEN samtidigt så vill jag ha en Emmaljunga Nitro City; stor och ombonad som definitivt inte Bugaboon är.

Kan jag liksom inte bestämma mig. Ser på Buggan varje dag och känner mig inte sådär 100% på den ändå fast den är perfekt.

Hur ska jag göra? Båda är mindre och smidiga men Emmaljungan är mer ombonad än Cameleonen är.

Tack på förhand!

• SaraSelinda

Emmaljunga Nitro VS Bugaboo Cameleon?

• SaraSelinda
    Charmeuse skrev 2010-04-11 23:50:02 följande:
    Jag har inte provkört Bugaboo men när jag kollar olika egenskaper så är Nitro 3 cm smalare medan Bb väger ca 4 kg mindre. Jag vet att Nitron känns väldigt stabil, vet inte hur Bb är i jämförelse. Nitron tar mindre plats på längd och bredd ihopfälld men är dock lite högre. Vilken du ska ha beror väl mycket på hur pass viktiga dessa detaljer är. åker du mycket buss och har lite plats i bakluckan på bilen kan det va viktigt liksom stabiliteten.
    Hej. Tack så mycket för svaret. Jag äger en Bugaboo och tycker den är "ostabil" då både handtaget och andra delar är ruckbara, men de på butiken säger de ska vara så, men det känns verkligen som en B-vagn av det.

Jag åker ofantligt mycket buss och denna vagns framhjul rör på sig så jag måste hålla stenhårt i vagnen och det tycker jag också är B.

Sedan så tycker jag att Nitron ser så mycket gosigare ut än min bugga, men samtidigt ser Nitron istället inte så stilig ut, du förstår nog vad jag menar. =)

Tänker ju att vagnen ska vara bekväm även till vintern och då ser verkligen buggan oskyddad ut.

Hur är Nitron att vika ihop och packa in i bilen?
  • SaraSelinda

Nu är jag fullständig medlem av denna tråd då jag sålt min Bugaboo Cameleon och beställt en Emmaljunga Nitro City med färgen Pro Bordeaux! =)

• SaraSelinda

Hejsan! Ska hämta min Nitro City idag eller i morgon, men fick en liten klump i hjärtat igår... En vän till mig har precis fått sin Twin Nitro och säger att hjulen ramlar av ofta =( snälla säg att det inte är sant =( hon ska nu sälja sin för det problemet.

• SaraSelinda

Hej allihopa! Haft en fullspäckad dag så inte hunnit kolla in förrän nu.

Skönt att höra att det troligtvis bara är ett måndagsexemplar! Ja, hon ska sälja för att hon tycker den är osäker i och med att framhjulen lossnar.

Jag tror på er och känner mig säker på mitt val av vagn! =)

TACK!

• SaraSelinda

Nu börjar jag bli smått nervös, i morgon är det DEN dagen, dagen då jag ska hämta min Nitro City Pro Bordeaux!!! (Om butiken inte strular, suck).

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5