Charmeuse skrev 2010-04-11 23:50:02 följande:
Jag har inte provkört Bugaboo men när jag kollar olika egenskaper så är Nitro 3 cm smalare medan Bb väger ca 4 kg mindre. Jag vet att Nitron känns väldigt stabil, vet inte hur Bb är i jämförelse. Nitron tar mindre plats på längd och bredd ihopfälld men är dock lite högre. Vilken du ska ha beror väl mycket på hur pass viktiga dessa detaljer är. åker du mycket buss och har lite plats i bakluckan på bilen kan det va viktigt liksom stabiliteten.
Hej. Tack så mycket för svaret. Jag äger en Bugaboo och tycker den är "ostabil" då både handtaget och andra delar är ruckbara, men de på butiken säger de ska vara så, men det känns verkligen som en B-vagn av det.
Jag åker ofantligt mycket buss och denna vagns framhjul rör på sig så jag måste hålla stenhårt i vagnen och det tycker jag också är B.
Sedan så tycker jag att Nitron ser så mycket gosigare ut än min bugga, men samtidigt ser Nitron istället inte så stilig ut, du förstår nog vad jag menar. =)
Tänker ju att vagnen ska vara bekväm även till vintern och då ser verkligen buggan oskyddad ut.
Hur är Nitron att vika ihop och packa in i bilen?