• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • 2 små prinsessor
    Charmeuse skrev 2010-04-06 08:52:07 följande:
    För att kunna bära med barnet om det sover t.ex. Det går inte att ha mjuklift i Ozones sittdel
    men citykorgen har ju bärhandtag, så jag förstår inte varför du ska trycka i en mjuklift?
  • Sofi 83
    Laire skrev 2010-04-06 09:27:11 följande:
    Silver checks fotsack kanske skulle passa? Då får du ju samma rutmönster (för det är väl samma?) men det är inget grönt på den utan bara det gråa.Annars är det begagnatmarknaden du får leta på... 
    Men har inte Silver check svart som bottenfärg också?
    Ska gå in till en barnvagnsbutik och höra med dom om någon av de gråa färgerna som finns idag eventuellt kunde vara samma...
  • Charmeuse
    2 små prinsessor skrev 2010-04-06 12:02:39 följande:
    men citykorgen har ju bärhandtag, så jag förstår inte varför du ska trycka i en mjuklift?
    Men är den inte rätt tung och stor att bära? Vagnen jag har nu har också handtag på liggdelen men den är så tung och otymplig att det knappast är värt besväret att lyfta ur den...
  • Semlan10

Tack för svar om hur era barn sitter i en Emmaljunga! Jag funderade lite på Ozone men kom fram till att Nitron bättre passar mina önskemål, förutom att Ozone är ett par kilo lättare förstås. Och så det här med ergonomisk sittdel förstås som låter bra.

• tantgredelin
    Charmeuse skrev 2010-04-06 12:07:18 följande:
    Men är den inte rätt tung och stor att bära? Vagnen jag har nu har också handtag på liggdelen men den är så tung och otymplig att det knappast är värt besväret att lyfta ur den...
    ja, den går bra att bära med de handtag som går att ta fram ur sidan på korgen MEN utan något barn i! när min bebis var 1 mån provade jag att bära han i korgen, och det kändes ostabilt, som om han skulle ramla ur. jag har ofta klickat loss korgen och bara burit in den vid tillfällen då bebisen har sovit, det funkar bra att bära kort sträcka.  citykorgen  är 78 cm på insidan. jag har svårt att tro att någon lift får plats i den.
    mät i liften i affären, det är inget att skämmas för.
  • doddy

Hej vi ska titta på en ny emmaljunga smart duo combi i helgen. Vi funderar på att köpa en sådan till bebben som kommer i november. Så jag skulle vilja ha lite råd om hur denna vangn är. Och kan man vända sittsen ifrån sig när man byter till sittdel eller kan barnet bara sitta vänt mot än??? Vad ingår i vangnen när man köper den?? Hoppas ni kan svara på frågorna.

• Charmeuse
    tantgredelin skrev 2010-04-06 13:15:48 följande:
    ja, den går bra att bära med de handtag som går att ta fram ur sidan på korgen MEN utan något barn i! när min bebis var 1 mån provade jag att bära han i korgen, och det kändes ostabilt, som om han skulle ramla ur. jag har ofta klickat loss korgen och bara burit in den vid tillfällen då bebisen har sovit, det funkar bra att bära kort sträcka.  citykorgen  är 78 cm på insidan. jag har svårt att tro att någon lift får plats i den.mät i liften i affären, det är inget att skämmas för.
    Emmaljungas katalog påstår i alla fall att deras quadrolift ska få plats i city-korgen, så nog borde andra liftar också få plats. Hur små barn har dom egentligen testat med? Min dotter vägde 4115 gram när hon föddes och va 51 cm lång så jag vete tusan hur länge hon fått plats i den, men tänkte att nästa barn kunde va bra att ha en mjuklift till för det saknade jag med min dotter.

Hur gör man annars? Orkar inte bära på hela korgen liksom och det är så trisst att väcka sitt barn bara för att ta ur vagnen.
  • t0va

Man kör utan korg, sittdel med lift. Är den varianten vi troligen väljer. Vi testade att bära korgen men den var ju så otymplig så det får bli sittdelen och en hårdlift lutar det åt.

Svärmor bla. har en trappa upp och hon orkar inte bära så mycket där kommer vi nog vara enhel del så det är viktigt att det går att få upp barnet sovandes på ett enkelt sätt. Korgen känns mest otymplig om man ska göra sådana saker. Hade det funnits hiss där med så skulle vi nog funderat mer bara på en korg. Men nu när bebis kommer i slutet av augusti så kör vi som det verkar bara på sittdelen.

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    Semlan10 skrev 2010-04-06 13:10:38 följande:
    Tack för svar om hur era barn sitter i en Emmaljunga! Jag funderade lite på Ozone men kom fram till att Nitron bättre passar mina önskemål, förutom att Ozone är ett par kilo lättare förstås. Och så det här med ergonomisk sittdel förstås som låter bra.
    Min son har suttit i den sittdelen från 5mån och han har suttit jätte bra i den. Men som sagt så länge de inte kan sitta själv så hasar de nog ner i alla vanliga sittvagnar.
    Har nu beställt nitron men var sugen på en ozone oxå mest för att den e ännu lättare men gillar inte sittdelen fullt ut,då jag haft en city jet förut.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Charmeuse skrev 2010-04-06 13:44:24 följande:
    Emmaljungas katalog påstår i alla fall att deras quadrolift ska få plats i city-korgen, så nog borde andra liftar också få plats. Hur små barn har dom egentligen testat med? Min dotter vägde 4115 gram när hon föddes och va 51 cm lång så jag vete tusan hur länge hon fått plats i den, men tänkte att nästa barn kunde va bra att ha en mjuklift till för det saknade jag med min dotter. Hur gör man annars? Orkar inte bära på hela korgen liksom och det är så trisst att väcka sitt barn bara för att ta ur vagnen.
    Har du redan beställt en ozone?
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5