• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • eec82
    Semlan10 skrev 2010-04-05 18:55:19 följande:
    Ni som har Emmaljunga, hur bra sitter era små i den? En kompis barn satt inte alls bra i den, liksom säckade ihop. Han vara ganska liten då, kanske 6-7 månader. Någon som upplevt något liknande för mindre barn? Funderar på en Nitro till min dotter som nu är 7 veckor, vill ha en vagn som räcker länge och funkar till det mesta. Och som är lätt och smidig!
    beror ju på hur stadigt barnet är, men sittläge kankse inte funkar men lite lätt lutad funka perffa för min del.
  • Sofi 83

Hej på er här i tråden!
    Nu har jag en fråga, tror ni att det går att köpa en ny fotsack i en färg som inte tillverkas längre? Alltså finns det typ "reservdelar"?
    Jag har nämligen en Edge duo combi i färgen Lime check och nu har jag lyckats få hål på fotsacken. Färgen tillverkas ju inte längre och att köpa en ny vagn bara för det lilla hålet känns sååå dyrt. Ändå stör jag mig på det så jag vill inte ha det så...

• eec82
    Sofi 83 skrev 2010-04-05 19:11:55 följande:
    Hej på er här i tråden! Nu har jag en fråga, tror ni att det går att köpa en ny fotsack i en färg som inte tillverkas längre? Alltså finns det typ "reservdelar"?Jag har nämligen en Edge duo combi i färgen Lime check och nu har jag lyckats få hål på fotsacken. Färgen tillverkas ju inte längre och att köpa en ny vagn bara för det lilla hålet känns sååå dyrt. Ändå stör jag mig på det så jag vill inte ha det så...
    kan du inte köpa en svart då? är om någon butik har kvar emmaljunga har det säkerligen inte.
  • Sofi 83

Näe, en svart vill jag nog inte ha. I och med att resten av vagnen är grå + rutigt så skulle det (enligt mig) se konstigt ut med svart fotsack...

• eec82
    Sofi 83 skrev 2010-04-05 19:29:50 följande:
    Näe, en svart vill jag nog inte ha. I och med att resten av vagnen är grå + rutigt så skulle det (enligt mig) se konstigt ut med svart fotsack...
    jaha sorry men en grå då, kankse inte e samma nyans som i den som finns i år.
  • the M Bitch
    Ni som har Emmaljunga, hur bra sitter era små i den? En kompis barn satt inte alls bra i den, liksom säckade ihop. Han vara ganska liten då, kanske 6-7 månader. Någon som upplevt något liknande för mindre barn? Funderar på en Nitro till min dotter som nu är 7 veckor, vill ha en vagn som räcker länge och funkar till det mesta. Och som är lätt och smidig!
    Det är rätt vanligt att små barn liksom sjunker ihop i en traditionell sittdel. Det är därför sittdelen på Ozone (och ex. Bugaboo Cameleon) ser ut som den gör. De har alltså en sk ergonomisk sittdel.
    I en ergonomisk sittdel har barnet rumpan som i en skål, det ger bättre stöd för kroppen när barnet är litet och det hasar inte ned i sittdelen.
    Den enda gången när det inte funkar med ergonomisk sittdel är om man har ett barn som vill kunna sova på mage.
  • Sammie

Hej!
    Hoppar in här och frågar experterna. Nån som vet om ståbrädan till city cerox 360  passar till citycrossvagnen? Ska eventuellt köpa en av en kompis som hade den till sin cerox. Vi försökte kolla hemsidan, men de verkar inte sälja den längre. Men den ser ut som nitrovagnen. Tror ni brädan passar på min citycross?

Lovis mamma
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    LullanK skrev 2010-04-05 18:35:15 följande:
    Va o kollade på Nitro samt Ozone idag på Babyland. Blev så besviken för jag hade inte koll på att Ozones liggläge va skålformat (heter det så?) Annars var den riktigt nice! Smidig, smart och snygg! Funderade därför på en Nitro. Men det känns som att den är nästan precis som våran tidigare vagn city cerox 360 och jag störde mig så på det trånga utrymmet för o lägga saker i korgen under så nu vet jag varken hit eller dit. Tänk om man kunde hitta någon där man liksom får allt!
    Har nu oxå valt nitro istället för ozone. Jag kommer ha min shopping påse på vagnen för i den går det plats många påsar ska jag gå och handla mat så tar jag city crossen istället
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Kan nog bero på när barnet lär sig sitta själv kanske. Min yngsta har suttit hur bra som helst i city crossen och det är ju exakt lika sittdel som nitro
  • milla   1982
    båda mina barn har suttit jättebra från början (5-6 mån) i sittdelen. Har byllsat  upp med täcken eller haft dom i åkpåse. Inga problem. Men det kanske beror på att de kunnat sitta utan stöd från den åldern ungefär? 
    Är hur som jätte nöjd med min city cross
    Felix - 20080618 ~*~ Meya 20090930
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5