• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Fru T
    LullanK skrev 2010-03-28 18:41:03 följande:
    Vet du hur många veckors leveranstid det är på på en Nitro på ett ungefär? Jag velar så om vi ska köpa ny vagn eller ej och jag börjar bli orolig för att vi inte ska hinna få någon vagn i tid om vi nu bestämmer oss för att beställa en ny. När vi köpte vagn från emmaljunga 07 beställde vi vagn någon vecka efter ultraljudet och då hann vi inte få våran vagn i tid då sonen föddes i vecka 37+6. Fick vänta i en vecka tills vi fick vagnen då.
    Enligt Emmaljungas hemsida ska den finnas för omgående leverans,

På babyproffsen har dom sagt till mig att det kan ta upp til fem veckor men om den färgen ja vill ha finns klar så kommer den om ca en vecka.. (dom får leverans därifrån 1g/vecka)

Å det gör den ju som sagt enligt emmaljungas sida såå...
  • eec82
    LullanK skrev 2010-03-28 18:41:03 följande:
    Vet du hur många veckors leveranstid det är på på en Nitro på ett ungefär? Jag velar så om vi ska köpa ny vagn eller ej och jag börjar bli orolig för att vi inte ska hinna få någon vagn i tid om vi nu bestämmer oss för att beställa en ny. När vi köpte vagn från emmaljunga 07 beställde vi vagn någon vecka efter ultraljudet och då hann vi inte få våran vagn i tid då sonen föddes i vecka 37+6. Fick vänta i en vecka tills vi fick vagnen då.
    svart å vhite croc v 16 resten för omgående leverans.
    dark beige, silver check, Pro Bordeaux, Pro Titan, Funny Rings, Celeb black är de mindre än 10 kvar.
  • the M Bitch
    Ninnie skrev 2010-03-28 11:07:52 följande:
    Var och beställde vagn igår, emmaljunga city cross med citykorg. Jag tror dock att det har blivit fel med färgerna. Vi skulle ha en celebration white men butiksbiträdet har skrivit celebration city cross white croc på kvittot och det tycker jag låter lite märkligt eftersom celebration har en egen färg som heter just celebration white, fattar inte varför hon skrev white croc. Givetvis kom jag på det när vi kommit hem så nu får vi åka in till affären igen och kolla upp det nästa vecka så det inte beställs fel färg. Vi skulle ha white på sittdelen och sen beställde vi dark grey på liggdelen för innetyget var så sött på dark grey :) Vi beställde skötväska och åkpåse i celebration serien så därför är det viktigt att det blir rätt med färgen tycker jag. Sen kan det vara svårt att förklara sig i telefonen så lika bra att åka in till affären. Men så himla typiskt:(
    Jag tror inte att det blivit fel.
    Celebration White är en "croc"-färg, så att säga. Det är alltså White Croc (fusk-skinn) i kombination med ett speciellt vitt celebration-tyg.
    Men ring ni och kolla så det bivit rätt, för säkerhets skull.
  • K I A
    Fru T skrev 2010-03-29 10:45:35 följande:
    Ja tror fotsackarna ligger runt 410kr
    Ok tack
  • agustina

Hej!
    jag har en emmaljunga ståbräda av nyare modell som jag tänkte göra mig av med.
    Tjejen som hade den innan tror jag hade haft den på en scooter, men jag är osäker och jag har heller ingen vagn att testa den på.
    vill inte sälja en bräda åt någon stackare som sedan inte passar.

Det är 2 fästringar som man sätter fast runt själv bromsstaget(pinnen som bromsen sitter på).

Undrar om någon här inne med en scooter 2.0 har lust att hjälpa mig att mäta.

Undrar om någon kan mäta höjd och djup på själva bromsstaget åt mig?
    (höjden=tjockleken alltså och djupet menar jag innåt, framåt vagnen
     liksom)
    Så får jag mäta fästringarna sedan.

• xJoca

Grus i Däcken...

Jag har en Nitro som jag köpte i höstas. Redan efter ett par gånger ute så hade jag massor med stenar i däcken som så klart lämnade stora hål efter sig... Men en nyfödd så orkade jag inte bry mig men nu så känns det surt! Och efter denna vinter och allt grus som legat på vägarna så är det så klart mycket värre nu... Jag har verkligen fått gräva för att få ut allt grus...
    Jag vet att jag läste här på FL någonstans i höstas att fler haft problem med detta (men hittar det inte nu)? Någon som känner igen problemet? Gått tillkaka och klagat?
    Jag är jättenöjd med vagnen och visst, det kanske inte gör så mycket - men man vill ju att vagnen skall se fin ut!
  • eec82
    xJoca skrev 2010-03-31 14:49:43 följande:
    Grus i Däcken... Jag har en Nitro som jag köpte i höstas. Redan efter ett par gånger ute så hade jag massor med stenar i däcken som så klart lämnade stora hål efter sig... Men en nyfödd så orkade jag inte bry mig men nu så känns det surt! Och efter denna vinter och allt grus som legat på vägarna så är det så klart mycket värre nu... Jag har verkligen fått gräva för att få ut allt grus... Jag vet att jag läste här på FL någonstans i höstas att fler haft problem med detta (men hittar det inte nu)? Någon som känner igen problemet? Gått tillkaka och klagat? Jag är jättenöjd med vagnen och visst, det kanske inte gör så mycket - men man vill ju att vagnen skall se fin ut!
    ja decken blir lätt fula tyvär. :( Mina med. Men sålänge de inte ätit sig in så de låter om hjulen tror ajg dessvärre inte att du kan få igenom en reklamation. Nya hjul kostar 149 kr/st inte kul då man bara haft vagnen ett tag. Men ring din butik å hör vad de säger.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5