• Zelmilainen

    Emmaljunga tråd, Vol 5

    Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.


    Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

    länkar till info om 2011 vagnar

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

    Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

    Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

    City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

    Quadrolift: 2000:- el 2200:-

    City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

    Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

    Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

    Ozone city: 5500:- el 6000:-

    Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

    Twin nitro: 6700:-

    Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

    Spider: 1995:- suflette 470:-

    Syskonsits: 780:-

    Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

    Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

    Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

    Parasoll: 330:-

    Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

    Vinteråkpåse: 900:-

    Allround åkpåse: 760:-

    Åkpåse leather: 950:-

    Minimizer sittdyna: 420:-

    Fotsack: 500:- el 560:-

    Åkbräda: 600:-

    PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Dunderklumpen

    Vi väntar tillökning och kom över en svart Emmaljunga Edge Duo Combi superduper billigt (500 kr). Den är begagnad men i ett topp skick, det enda som jag stör mej på att att suffletten är väldigt solblekt.

    Någon här som färgat om sin sufflett, eller som kanske har ngt annat tips på vad jag kan göra för att få tillbaka färgen på den?

  • stor grön drake
    Dunderklumpen skrev 2010-03-23 16:06:31 följande:
    Vi väntar tillökning och kom över en svart Emmaljunga Edge Duo Combi superduper billigt (500 kr). Den är begagnad men i ett topp skick, det enda som jag stör mej på att att suffletten är väldigt solblekt. Någon här som färgat om sin sufflett, eller som kanske har ngt annat tips på vad jag kan göra för att få tillbaka färgen på den?
    tyget är syntet och är därför svårt att färga traditionellt. Då skule dessutom insidan bli svart den med...
    Det kan funka att köpa tygtrycks färg och duttta på med svamp. Den ska egentligen fixeras med strykjärn, men vid vagnfärgning funkar het hårfön (men det tar lääänge). Detta har jag enbart testat på konstläder som är tät endå, så jag vet inte hur detta påverkar edge-tygets egenskaper.
    091109 ♥ Linus ♥
  • Dunderklumpen
    stor grön drake skrev 2010-03-23 16:17:22 följande:
    tyget är syntet och är därför svårt att färga traditionellt. Då skule dessutom insidan bli svart den med... Det kan funka att köpa tygtrycks färg och duttta på med svamp. Den ska egentligen fixeras med strykjärn, men vid vagnfärgning funkar het hårfön (men det tar lääänge). Detta har jag enbart testat på konstläder som är tät endå, så jag vet inte hur detta påverkar edge-tygets egenskaper.
    Tack för tipset...
    Frågan är om det kanske kan vara värt att kotnakta en återförsäljare och fråga om vad en lös sufflett skulle gå på
  • Pralina

    Funderar lite (läs mycket) på en sak. När man änvänder hårdliften till citycross eller classic sport, tar man då bort "tyget" på sittdelen? Har testat både och, tycker att med tyget kvar så ligger inte hårdliften helt plant. Men ser det inte konstigt ut utan tyget? Hur har ni andra det?
    En annan grej att hårdliften inte räcker ända fram till "benbrädans"-stopp, så den kan åka fram och tillbaka.. Ska det vara så?

    Mycket tacksam för svar och tips!!


    Inte många veckor kvar!! -100523-
  • t0va
    Pralina skrev 2010-03-23 16:34:38 följande:
    Funderar lite (läs mycket) på en sak. När man änvänder hårdliften till citycross eller classic sport, tar man då bort "tyget" på sittdelen? Har testat både och, tycker att med tyget kvar så ligger inte hårdliften helt plant. Men ser det inte konstigt ut utan tyget? Hur har ni andra det? En annan grej att hårdliften inte räcker ända fram till "benbrädans"-stopp, så den kan åka fram och tillbaka.. Ska det vara så? Mycket tacksam för svar och tips!!
    Vi har tittat på en nitro med hårdlift och vad jag har förstått så kör man med tyget kvar. Blir det inte lite bättre när man har tyngd, dvs. ett barn i hårdliften?

    Såg som du att hårdliften inte ligger precis vid kanten även med nitron, tror vi kollade på citycross också och det var samma där. Funderade på om det går att sätta fast hårdliften, för mjukliften kan man fästa så den inte lossnar.
  • stor grön drake
    Dunderklumpen skrev 2010-03-23 16:25:30 följande:
    Tack för tipset... Frågan är om det kanske kan vara värt att kotnakta en återförsäljare och fråga om vad en lös sufflett skulle gå på
    Det har jag med funderat på, samt vad ett extra chassi skulle kosta.
    Är någon av "proffsen" som har en lista med ungefärliga reservdelspriser kanske?
    091109 ♥ Linus ♥
  • Pralina

    Har haft lite tyngd i liften faktiskt och tycker inte det blir bra ändå.

    Det går ju att sätta fast hårdliften så att den inte åker ur så, men den kan ändå röra sig fritt på ca 15 cm...

    Fler som vet??

  • Amorficlya
    sanne82 skrev 2010-03-23 15:19:12 följande:
    okej, då är nog inte city jet nått för oss då.. vi har mycket grusväg här. är det scootern som är "lättast" sen eller? Ska passa vår dotter på 6 mån.
    MIn dotter va 5 månader när ja köpte scootern till henne hon vägrade åka i brio happyn vi hade. Sen så köpte ja scootern å hon e glad i vagnen. Hon sover super i den också. Men de beror ju på unge också. Jag åkte till babyland och provade vagnen =)
    Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • t0va
    Pralina skrev 2010-03-23 17:06:37 följande:
    Har haft lite tyngd i liften faktiskt och tycker inte det blir bra ändå. Det går ju att sätta fast hårdliften så att den inte åker ur så, men den kan ändå röra sig fritt på ca 15 cm... Fler som vet??
    tråkigt, får hoppas att någon kan svaret på frågan för det låter ju inte alls smart om den kan åka runt så mycket.
  • stor grön drake
    Pralina skrev 2010-03-23 17:06:37 följande:
    Har haft lite tyngd i liften faktiskt och tycker inte det blir bra ändå. Det går ju att sätta fast hårdliften så att den inte åker ur så, men den kan ändå röra sig fritt på ca 15 cm... Fler som vet??
    Sätt en hoprullad filt i huvudändan som utfyllnad så ligger den nog stilla.
    Att den inte ligger rakt med klädseln på kan bero på att den inte "faller" ner ordentligt. Testa att se om den går att trycka ner mera, då borde den rimligtvis sitta fast bättre oxå.
    091109 ♥ Linus ♥
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5