• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake
    t0va skrev 2010-03-27 09:23:12 följande:
    Tror inte jag kommer klara att lyfta ut babyskydd med bebis i från bilen även om det är smidigt att sätta den på vagnen sen. Så tar jag vagn kan jag lika gärna ha hela vagnen. Så det var nog mer en tanke på de gånger som någon följer med, vet inte hur situationen ser ut om jag får ledsagartid i höst eller inte. Då känns det tryggt att någon annan bara kan lyfta över och klicka på vagnen.
    Då skulle jag verkligen rekomendera bas! Det är mycket lättare att ta loss en slattrig bebis ur ett skydd som sitter fast än ur ett som är löst på sätet, tom för mig som når hur bra som helst.
    För min del skulle jag inte behövt bas om vi hade planerat att bära skyddet med oss överallt.
    091109 ♥ Linus ♥
  • idakl
    Uliise skrev 2010-03-25 09:16:26 följande:
    idakl: Det brukar börja komma bilder på nästkommande kollektion i juni
    Tack! Ska bli spännande och se om de har förbättrat scootern. Jag sålde min 2.o för att den var så trång över benen...
    Grodan 2007 och Griseknoen 2009
  • t0va
    stor grön drake skrev 2010-03-27 10:11:17 följande:
    Då skulle jag verkligen rekomendera bas! Det är mycket lättare att ta loss en slattrig bebis ur ett skydd som sitter fast än ur ett som är löst på sätet, tom för mig som når hur bra som helst. För min del skulle jag inte behövt bas om vi hade planerat att bära skyddet med oss överallt.
    Jag är beredd att ändra mig sen, får se hur det funkar. Är första barnet så allt känns ganska rörigt, men vi har ett tag till på oss, är bara halvvägs än. Får väl se om ekonomin är god så kanske det blir en bas också.
  • stor grön drake

t0va
    Just nu och fram till sommaren kan man fynda babyskydd eftersom höstens färger är påväg och de tidigare säljs billigare, såg tex graco logico s med bas för 1299 (mot standard 1799) på någon sida, skulle tro att det gäller fler märken. Det är fördelen med att vara ute i god tid, amn har chansen att fynda.
    Ni kan alltid fara och pröva vid butiken, och ha ett stort kramdjur eller något med att testa lyfta i och ur

091109 ♥ Linus ♥
  • TereseA

Hej på er..

Undrar lite till er som har den scootern 2.0..Min son är 2,5 år och är ca 95cm lång el nåt ditåt.Jag tycker att fotstödet är för kort..hur är det för era barn?

Hörde här inne sist att en tjej förlängt fotstödet,skruvat och satte fast stödet längre ut i sista hålet..undrar om någon gjort likadant här inne?

Hörde att den gamla scootern var 8cm längre i fotstödet,när jag hade den som lånevagn var den perfekt..men när jag köpte den nya blev jag besviken för fotstödet var inte alls så långt.

Akiim är mitt liv 071004
  • Ninnie

Var och beställde vagn igår, emmaljunga city cross med citykorg. Jag tror dock att det har blivit fel med färgerna. Vi skulle ha en celebration white men butiksbiträdet har skrivit celebration city cross white croc på kvittot och det tycker jag låter lite märkligt eftersom celebration har en egen färg som heter just celebration white, fattar inte varför hon skrev white croc. Givetvis kom jag på det när vi kommit hem så nu får vi åka in till affären igen och kolla upp det nästa vecka så det inte beställs fel färg. Vi skulle ha white på sittdelen och sen beställde vi dark grey på liggdelen för innetyget var så sött på dark grey :) Vi beställde skötväska och åkpåse i celebration serien så därför är det viktigt att det blir rätt med färgen tycker jag. Sen kan det vara svårt att förklara sig i telefonen så lika bra att åka in till affären. Men så himla typiskt:(

• eec82
    Ninnie skrev 2010-03-28 11:07:52 följande:
    Var och beställde vagn igår, emmaljunga city cross med citykorg. Jag tror dock att det har blivit fel med färgerna. Vi skulle ha en celebration white men butiksbiträdet har skrivit celebration city cross white croc på kvittot och det tycker jag låter lite märkligt eftersom celebration har en egen färg som heter just celebration white, fattar inte varför hon skrev white croc. Givetvis kom jag på det när vi kommit hem så nu får vi åka in till affären igen och kolla upp det nästa vecka så det inte beställs fel färg. Vi skulle ha white på sittdelen och sen beställde vi dark grey på liggdelen för innetyget var så sött på dark grey :) Vi beställde skötväska och åkpåse i celebration serien så därför är det viktigt att det blir rätt med färgen tycker jag. Sen kan det vara svårt att förklara sig i telefonen så lika bra att åka in till affären. Men så himla typiskt:(
    du behöver ju inte åka in ge dem de nummret som står på ditt kvitto, står ju artikelnummer eller liknande så ser de ju vilken färg de är som är bokad.

Säg att de var Celeb White ni skulle ha på sittdel så kan de ändra de.

Borde inte va så svårt att förklara. ;)
  • Ninnie

Det står inte artikelnummer på kvittot :( Vi tar in tur in istället är bara 4 mil dit. Det var rörigt när vi var där och tittade igår. Men vi ska prata med ett annat butiksbiträde som verkar mer kunnig :) Det kanske är rätt vagn ändå eller så menar vi samma vagn fast hon har skrivit något annat.

• LullanK
    Fru T skrev 2010-03-28 13:14:24 följande:
    Idag ska ja åka å beställa min Nitro city
    Vet du hur många veckors leveranstid det är på på en Nitro på ett ungefär?

Jag velar så om vi ska köpa ny vagn eller ej och jag börjar bli orolig för att vi inte ska hinna få någon vagn i tid om vi nu bestämmer oss för att beställa en ny. När vi köpte vagn från emmaljunga 07 beställde vi vagn någon vecka efter ultraljudet och då hann vi inte få våran vagn i tid då sonen föddes i vecka 37+6. Fick vänta i en vecka tills vi fick vagnen då.
    Linus 070502 & Lillebror 100802
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5