• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • elinsson

Wingtear: en ny sufflet kostar ca 1000:- chassie pris har jag ingen aning om tyvärr.

• LindaLii
    Dunderklumpen skrev 2010-03-23 16:06:31 följande:
    Vi väntar tillökning och kom över en svart Emmaljunga Edge Duo Combi superduper billigt (500 kr). Den är begagnad men i ett topp skick, det enda som jag stör mej på att att suffletten är väldigt solblekt.Någon här som färgat om sin sufflett, eller som kanske har ngt annat tips på vad jag kan göra för att få tillbaka färgen på den?
    Jag har målat min suflett med transperat tygfärg från panduro. Blev jättebra. Målade tre lager då min var ljusbrun Tänk bara på att måla tunna lager och välja den transparanta som går in i tyget (färgar ej av sig på innetyget om man tar relativt tunna lager, har vit insida som inte har en enda fläck) och INTE den heltäckande för den lägger sig som en hinna över tyget bara! Fråga gärna så kan jag skriva exakta märket jag använde

Behövdes inte fixeras heller. Jag körde lite med hårfönen dock, ca 5min. Har klarat regn och annat sen dess så det verkar hålla då det var 1 år sedan jag gjorde det.
    ♥♥♥♥ Mamma till Max 3/8-06 och Hugo 22/4-08♥♥♥♥
  • LullanK

Hade -07 en EL city cerox 360 till sonen. Nu är jag lite inne på en Nitro till lillebror som kommer i augusti.
    Vet någon vilka förbättringar som skett med Nitron?
    Är det ännu handbroms och trångt mellan sittdel och varukorg exempelvis?

Sedan undrar jag hur vagnen fungerar med ståbräda till?
    Jag tyckte min city cerox 360 var så otroligt lätt när jag tog ut sonen och hade en lagom packad skötväska. Vagnen kunde t o m tippa ibland. Någon som varit med om det på Nitron? Man får iofs va glad när den inte välter med barnet i.

Så undrar jag om någon vet vad en Emmaljunga Nitro med mjuklift till kostar i de vanliga babybutikerna?
    Är det fortfarande så att det är galet låååångt leveranstid?

Linus 070502 & Lillebror 100802
  • Pralina
    stor grön drake skrev 2010-03-23 17:31:57 följande:
    Sätt en hoprullad filt i huvudändan som utfyllnad så ligger den nog stilla.Att den inte ligger rakt med klädseln på kan bero på att den inte "faller" ner ordentligt. Testa att se om den går att trycka ner mera, då borde den rimligtvis sitta fast bättre oxå.
    Visst kan man lägga något längst in, tänkte bara om det fanns något "rätt sätt", men då är det alltså så man gör eller? =) 
    Den går inte att trycka ner mer, men de är väl så det ska vara då kanske.. Inte helt perfekt. Vill egentligen ha en citykorg men sambon tycker att hårdliften duger.
    Men jag tycker det ser konstigt ut och att det inte är så praktiskt när den inte sitter på plats ordentligt.
    Hoppas på att hitta en begagnad citykorg i närheten av där vi bor!
  • Dunderklumpen
    LindaLii skrev 2010-03-23 17:44:57 följande:
    Jag har målat min suflett med transperat tygfärg från panduro. Blev jättebra. Målade tre lager då min var ljusbrun Tänk bara på att måla tunna lager och välja den transparanta som går in i tyget (färgar ej av sig på innetyget om man tar relativt tunna lager, har vit insida som inte har en enda fläck) och INTE den heltäckande för den lägger sig som en hinna över tyget bara! Fråga gärna så kan jag skriva exakta märket jag använde Behövdes inte fixeras heller. Jag körde lite med hårfönen dock, ca 5min. Har klarat regn och annat sen dess så det verkar hålla då det var 1 år sedan jag gjorde det.
    Om du minns vad märket hette på färgningen så vore det toppen!
  • eec82

oj vad de skrivs. Där jag arbetar kostar iaf en ny sluflette ca 1995:- då de höjde priset för 6 månader sedan. Nytt chassi 3500:- ca.

Leveranstid ca 1 vecka. Om färgen finns hos emmaljunga. Nitro 4950:- lift e de väl ca 1150:- om jag inte misstar mig. Kan blanda ihop det lite nu...

Det är ingen handbroms på nitron. Har varit med att den tippat då jag hade fullpackad skötväska. Men aldrig med mitt barn i vagnen.

• stor grön drake
    Pralina skrev 2010-03-23 18:35:47 följande:
    Visst kan man lägga något längst in, tänkte bara om det fanns något "rätt sätt", men då är det alltså så man gör eller? =)  Den går inte att trycka ner mer, men de är väl så det ska vara då kanske.. Inte helt perfekt. Vill egentligen ha en citykorg men sambon tycker att hårdliften duger. Men jag tycker det ser konstigt ut och att det inte är så praktiskt när den inte sitter på plats ordentligt. Hoppas på att hitta en begagnad citykorg i närheten av där vi bor!
    Då skulle jag satsa på en begagnad duolift istället. Har det i min edge och älskar den! Vi behöver den iof eftersom vagnen måste stå i hobbyrummet i källaren, och saker har försvunnit där, så jag vågar inte lämna fårskinnet m.m. Vagnen kan alltid ersättas om någon "behöver" den.
    Om ni väntar nu till våren/sommaren så räcker duoliften bra, sonen är lång och knubbig, 4,5 månader och det börjar så smått bli trångt både på bredd och längd. Till sommaren blir det nog att ge upp liften och bara vara löst i liggdelen för att till hösten kanske byta till sittdel om han vill sitta upp mer än så.

Var extra grejerna så dyra? Aj aj, då blir det nog att glömma dem Nåja, det var trevlig dröm iaf.
    091109 ♥ Linus ♥
  • lilyanna

Sorry ni som har väntat på bilder på Ozone City, jag har tagit bilderna men då jag inte har något fotoprogram på min bärbara så kan jag inte förminska bilderna så dem går in i galleriet.

Tips om vart jag kan lägga dem istället så ni kan se dem?

Oliver 070327, Alvin 090804
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    sanne82 skrev 2010-03-23 15:19:12 följande:
    okej, då är nog inte city jet nått för oss då.. vi har mycket grusväg här. är det scootern som är "lättast" sen eller? Ska passa vår dotter på 6 mån.
    Hade hellre valt city crossen då,den väger ca 2kg mera(jämför med gamla scootern nu,nya 2.0 kanske väger ännu mindre)
    sen beror det ju på om du vill ha henne framåt bara.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5