Inlägg från: Pralina |Visa alla inlägg
  • Pralina

Emmaljunga tråd, Vol 5

Funderar lite (läs mycket) på en sak. När man änvänder hårdliften till citycross eller classic sport, tar man då bort "tyget" på sittdelen? Har testat både och, tycker att med tyget kvar så ligger inte hårdliften helt plant. Men ser det inte konstigt ut utan tyget? Hur har ni andra det?
    En annan grej att hårdliften inte räcker ända fram till "benbrädans"-stopp, så den kan åka fram och tillbaka.. Ska det vara så?

Mycket tacksam för svar och tips!!

Inte många veckor kvar!! -100523-
  • Pralina

Har haft lite tyngd i liften faktiskt och tycker inte det blir bra ändå.

Det går ju att sätta fast hårdliften så att den inte åker ur så, men den kan ändå röra sig fritt på ca 15 cm...

Fler som vet??

• Pralina
    stor grön drake skrev 2010-03-23 17:31:57 följande:
    Sätt en hoprullad filt i huvudändan som utfyllnad så ligger den nog stilla.Att den inte ligger rakt med klädseln på kan bero på att den inte "faller" ner ordentligt. Testa att se om den går att trycka ner mera, då borde den rimligtvis sitta fast bättre oxå.
    Visst kan man lägga något längst in, tänkte bara om det fanns något "rätt sätt", men då är det alltså så man gör eller? =) 
    Den går inte att trycka ner mer, men de är väl så det ska vara då kanske.. Inte helt perfekt. Vill egentligen ha en citykorg men sambon tycker att hårdliften duger.
    Men jag tycker det ser konstigt ut och att det inte är så praktiskt när den inte sitter på plats ordentligt.
    Hoppas på att hitta en begagnad citykorg i närheten av där vi bor!
  • Pralina
    stor grön drake skrev 2010-03-23 21:47:41 följande:
    Då skulle jag satsa på en begagnad duolift istället. Har det i min edge och älskar den! Vi behöver den iof eftersom vagnen måste stå i hobbyrummet i källaren, och saker har försvunnit där, så jag vågar inte lämna fårskinnet m.m. Vagnen kan alltid ersättas om någon "behöver" den.Om ni väntar nu till våren/sommaren så räcker duoliften bra, sonen är lång och knubbig, 4,5 månader och det börjar så smått bli trångt både på bredd och längd. Till sommaren blir det nog att ge upp liften och bara vara löst i liggdelen för att till hösten kanske byta till sittdel om han vill sitta upp mer än så.Var extra grejerna så dyra? Aj aj, då blir det nog att glömma dem Nåja, det var trevlig dröm iaf.
    Nu hänger jag inte riktigt med.. Duolift vad är det? citykorg?
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5