• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Zelmilainen
    Pralina skrev 2010-03-24 19:46:54 följande:
    Nu hänger jag inte riktigt med.. Duolift vad är det? citykorg?
    citykorg är deras liggdel till singelvagnarna duolift en lift som läggs i sittdel.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Kimono
    Kimono skrev 2010-03-22 22:13:46 följande:
    Någon som vet om Addstroller sittdynor sitter bra i city cross?
    Puffar lite. Nån som vet?
  • LindaLii
    Kimono skrev 2010-03-24 21:15:10 följande:
    Puffar lite. Nån som vet?
    Jag tycker de är lite för smala för att det ska vara syggt. Hade en till min MB swift innan och den satt bra i den vagnen men då skiljer det en hel del i bredd så när jag provade den i crossway så såg det inte alls bra ut.
    ♥♥♥♥ Mamma till Max 3/8-06 och Hugo 22/4-08♥♥♥♥
  • Uliise
    idakl: Det brukar börja komma bilder på nästkommande kollektion i juni
  • t0va

Nu har jag varit och hämtat babyskyddet, blev en emmaljunga med barnvagnsadaptern. Det funkar jättebra i bilen, fram är det inga problem alls att sätta fast utan bas. Bak lyckades jag inte igår men idag när jag var utvilad så gick det lätt också. Tror knepet är att sätta bältet som ska gå bakom skyddet först och sen sätta fast det. Inte som det står i instruktionerna för då blev det lite krångligare, kanske var vårat bälte som låste sig igår också.

Så nu blir det att träna lite på att få det att gå smidigt men det gick lättare än vad jag befarat. Vill inte ha bas för jag litar inte på att den håller, speciellt inte efter att den gamla basen återkallades.

Tycker det var lätt att spänna fast remmarna också, tom. sambon klarade av det utan några instruktioner. Hans största problem var att få ihop spännet ;)

Nu är det bara vagn som ska skaffas och en miljard andra saker.

• Zelmilainen
    t0va skrev 2010-03-25 10:48:01 följande:
    Nu har jag varit och hämtat babyskyddet, blev en emmaljunga med barnvagnsadaptern. Det funkar jättebra i bilen, fram är det inga problem alls att sätta fast utan bas. Bak lyckades jag inte igår men idag när jag var utvilad så gick det lätt också. Tror knepet är att sätta bältet som ska gå bakom skyddet först och sen sätta fast det. Inte som det står i instruktionerna för då blev det lite krångligare, kanske var vårat bälte som låste sig igår också. Så nu blir det att träna lite på att få det att gå smidigt men det gick lättare än vad jag befarat. Vill inte ha bas för jag litar inte på att den håller, speciellt inte efter att den gamla basen återkallades. Tycker det var lätt att spänna fast remmarna också, tom. sambon klarade av det utan några instruktioner. Hans största problem var att få ihop spännet ;) Nu är det bara vagn som ska skaffas och en miljard andra saker.
    de fel som var med basen är ju dock åtgärdade...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • t0va
    Zelmilainen skrev 2010-03-25 12:37:54 följande:
    jo, jag vet... men jag är ändå lite sådär kinkig. Litar inte på någon bas, tycker det känns sisådär. Men jag är som jag är ;)

Tror inte vi kommer lyfta i och ur så mycket heller utan köra vagn eller förhoppningsvis att den älskar sele istället.
  • stor grön drake
    t0va skrev 2010-03-25 14:12:44 följande:
    jo, jag vet... men jag är ändå lite sådär kinkig. Litar inte på någon bas, tycker det känns sisådär. Men jag är som jag är ;) Tror inte vi kommer lyfta i och ur så mycket heller utan köra vagn eller förhoppningsvis att den älskar sele istället.
    basen, för min del, var overderlig just för att jag inte planerade att ta skyddet ur bilen speciellt ofta. Det är så mycket lättare att sätta i och ur bebisen om man inte behöver spänna loss skyddet från bilbältet varje gång (vilket man behöver göra när de är små och ostadiga)
    Vårat skydd (graco) har dessutom den enda bas som går att fästa med 2punkts bälte vilket oxå var värt massor för oss.
    091109 ♥ Linus ♥
  • MissGos
    t0va skrev 2010-03-25 10:48:01 följande:
    Nu har jag varit och hämtat babyskyddet, blev en emmaljunga med barnvagnsadaptern. Det funkar jättebra i bilen, fram är det inga problem alls att sätta fast utan bas. Bak lyckades jag inte igår men idag när jag var utvilad så gick det lätt också. Tror knepet är att sätta bältet som ska gå bakom skyddet först och sen sätta fast det. Inte som det står i instruktionerna för då blev det lite krångligare, kanske var vårat bälte som låste sig igår också. Så nu blir det att träna lite på att få det att gå smidigt men det gick lättare än vad jag befarat. Vill inte ha bas för jag litar inte på att den håller, speciellt inte efter att den gamla basen återkallades. Tycker det var lätt att spänna fast remmarna också, tom. sambon klarade av det utan några instruktioner. Hans största problem var att få ihop spännet ;) Nu är det bara vagn som ska skaffas och en miljard andra saker.
    Jag bara älskar adaptern, vi har bara använt den vanliga barnvagnen 2 ggr tror jag och kört med babyskydd och adapter i 3 månader. Toppenbra!

Jag brukar dra ut hela bältet sen dra det över sen bakom.

Vi gjorde ju felet att vi köpte basen. Fick nyss reda på att den har haft brister men informationen är urdålig från Emmaljungas sida.
    Zelmilainen skrev 2010-03-25 12:37:54 följande:
    Men vart finns nya testresultat att finna så man vet att den håller?
    t0va skrev 2010-03-25 14:12:44 följande:
    jo, jag vet... men jag är ändå lite sådär kinkig. Litar inte på någon bas, tycker det känns sisådär. Men jag är som jag är ;) Tror inte vi kommer lyfta i och ur så mycket heller utan köra vagn eller förhoppningsvis att den älskar sele istället.
    Varför köpte ni adapter till om ni inte ska använda babyskyddet ihop med chassit?
    Älskade Katter Märker Man
  • t0va
    MissGos skrev 2010-03-27 08:57:02 följande:
    Varför köpte ni adapter till om ni inte ska använda babyskyddet ihop med chassit?
    För att jga inte är riktigt klok i huvudet ;)
    Nej övertalades av en vän att göra det, om den används eller inte beror lite på hur saker kommer bli framöver, och jag fick den billigt så då var det lika bra att slå till. Eftersom jag sitter i rullstol så hoppas jag att bebis kommer älska att åka i sele så jag kan ha den nära och samtidigt köra min rullstol. Tror inte jag kommer klara att lyfta ut babyskydd med bebis i från bilen även om det är smidigt att sätta den på vagnen sen. Så tar jag vagn kan jag lika gärna ha hela vagnen.

Så det var nog mer en tanke på de gånger som någon följer med, vet inte hur situationen ser ut om jag får ledsagartid i höst eller inte. Då känns det tryggt att någon annan bara kan lyfta över och klicka på vagnen.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5