Inlägg från: LindaLii |Visa alla inlägg
  • LindaLii

Emmaljunga tråd, Vol 5

Nu är jag scooterägare, blev en 09:a då äldsta kille satt inte alls bra i den nya. Så stor skillnad i storlek! Blev en brown check

♥♥♥♥ Mamma till Max 3/8-06 och Hugo 22/4-08♥♥♥♥
  • LindaLii

Ja man ska verkligen syna noga om man köper från blocket, folk fuskar med allt möjligt. Har man lite koll på årsmodeller och annat så ser man alltid folk som skriver en eller två årsmodeller nyare än vagnen är! Trist!

• LindaLii
    C060908 skrev 2010-03-08 11:13:53 följande:
    Snabbt svar! Säljer min barnvagn vad för pris? Jag har lagt ut min emmaljunga city jet på blocket det som ingår ärCity korgskötväskasittdelfotsack och regnskydd..Jag har lagt ut den för 2500kr nu är det en som är intresserad av att köpa den för 2000 är det rimligt eller ska jag vänta lite till?
    Jag skulle sålt den för 2000kr. De brukar vara ganska billiga och svårsålda eftersom det är rätt känt att det varit problem med den.
  • LindaLii
    Alisa skrev 2010-03-08 11:44:55 följande:
    Hur bred var Emmaljungas scooter tidigare (för det är väl en scooter med de bredare däcken?). Såg att den nu är 53 cm, men är de tidigare det också??
    57 cm var den innan
  • LindaLii

Någon här som har testat twin scooter, vad tyckte ni? Skulle vilja ha en sån i vår/sommar, tänkte se om jag hittar någon beg. då de inte säljs längre

• LindaLii

Jag tycker dock att för lite äldre barn så är det en jättestor skillnad på nya och gamla scooter. Min 2åring satt ok i nya men har massor med plats i gamla. Min 3åring var väldigt svår att få i och ur nya och den var för kort för att få plats med benen bra. Den gamla dock sitter han perfekt i

• LindaLii

Jag börjar bli desperat här! Letat ihjäl mig efter en twin scooter men det verkar inte vara någon som har en sån att sälja. Alla jAg ringt på är sålda ingen som har någon som står och dammar eller vet någon som vill bli av med en???

• LindaLii

Nu har jag köpt en twin scooter så nu kan grabbarna åka tillsammans igen

• LindaLii
    Dunderklumpen skrev 2010-03-23 16:06:31 följande:
    Vi väntar tillökning och kom över en svart Emmaljunga Edge Duo Combi superduper billigt (500 kr). Den är begagnad men i ett topp skick, det enda som jag stör mej på att att suffletten är väldigt solblekt.Någon här som färgat om sin sufflett, eller som kanske har ngt annat tips på vad jag kan göra för att få tillbaka färgen på den?
    Jag har målat min suflett med transperat tygfärg från panduro. Blev jättebra. Målade tre lager då min var ljusbrun Tänk bara på att måla tunna lager och välja den transparanta som går in i tyget (färgar ej av sig på innetyget om man tar relativt tunna lager, har vit insida som inte har en enda fläck) och INTE den heltäckande för den lägger sig som en hinna över tyget bara! Fråga gärna så kan jag skriva exakta märket jag använde

Behövdes inte fixeras heller. Jag körde lite med hårfönen dock, ca 5min. Har klarat regn och annat sen dess så det verkar hålla då det var 1 år sedan jag gjorde det.
  • LindaLii

Ett tips om du ska måla och sufletten inte är heltsvart är att köpa en textilfärgspenna för att måla mot kanterna.

• LindaLii
    Kimono skrev 2010-03-24 21:15:10 följande:
    Puffar lite. Nån som vet?
    Jag tycker de är lite för smala för att det ska vara syggt. Hade en till min MB swift innan och den satt bra i den vagnen men då skiljer det en hel del i bredd så när jag provade den i crossway så såg det inte alls bra ut.
  • LindaLii
    Ellien skrev 2010-03-31 16:45:58 följande:
    Jag har för mig att jag läste för ett tag sedan om nån som skrev att den nya scooterns fotstöd är 8cm kortare än den gamla versionen. Är det någon som kan bekräfta det? Om det stämmer känns det som en stor miss...
    Jag skrev om det då jag varit och mätt och valde den gamla modellen. Det skiljer 5 cm och det är rätt mkt i benlängd. Gör en klar skillnad om du ska ha ett litet äldre barn i. Min 3åring (normallång) sitter hur bra som hellst fortfarande i scooter 09 men har benen en bra bit utanför i scooter 2.0 samt att det var nästan omöjligt att få ut honom ur vagnen eftersom den nya är lägre över bygeln. Vagnen ska ju kuna hålla till en 3åring eftersom jag inte vill behöva skaffa en ny vagn igen.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5