Fantasia78 skrev 2011-09-11 13:07:25 följande:
Tack för många bra tips...! Har också testat att lägga det nyaste underst, och det funkar rätt bra. Fast jag skulle ändå behöva hänga undan sommarkläder nu när det är vinter (och vice versa) för att få plats och överblick. Se tidigare tråd här ovanför.
MEN i garderoberna kan jag bara hänga rena kläder - aldrig blanda rent och använt. Risken finns annars att man får mal i kläderna. Det är min farmor som lärt mig det, men du hittar mer på Anticimex sida:
www.anticimex.com/se/Privat/Skadedjur/Skadedj.../
I hallen har vi i och för sig en garderob där vi kan hänga sådan som är använt en gång eller två (kavajer, regnjackor e.d.). Men vi blandar alltså aldrig rent med använt i en och samma garderob. Är viktigt om man vill slippa mal (för sådant är ju inte så kul).
Fast rent är ju rent även om man bara provat ett plagg - anticimex i all ära men man ska inte gå till överdrift.
I min garderob finns det bara rena kläder - om jag anser att ett plagg inte hör hemma där så läggs det givetvis i tvättkorgen på en gång. En kofta eller liknande som jag använder om det är kallt inomhus tex hängs på en krok bakom sovrumsdörren och där hänger den även om det är nytvättat.
För övrigt använder jag alla kläder året om - förutom dom mest tjockaste stickade plaggen.
sommarjackor äger jag inga eftersom jag använder mig av långärmade tröjor eller en kofta om det behövs alternativt en riktig regnjacka
En skinnjacka för höst/vår
två vinterjackor som jag alternerar mellan.