Ge mig dina bästa städtips! Total oordning här hemma...
Jag länkade en bild till en postorderfirma.. men skrev aldrig varifrån jag hämtade bilden.
Då blev aj-aj och fy-fy från redaktionen och jag blev avstängd i två dagar.
En annan tanke när det gäller sparande:
Självklart finns det utrymme för att spara saker av diverse skäl - men givetvis kan man verkligen inte spara allt.
Lite så här tänker jag: Brudklänningen är ganska givet att man vill spara - likaså det som hör till klänningen som skor, slöja, tiara osv. - Men givetvis sparar man inte 79 använda och kladdiga servietter bara för att det är ens monogram på dom.... eller tvålen från toan bara för att den passade i färgtemat.
Dopklänning är oftast ett arvegods som vandrar vidare i folks garderober och man sparar dåt kanske dom nya kläderna man haft efter dopkläderna och kanske några söta tossor till fötterna. - men givetvis sparar man inte 43 programblad från gudstjänsten och adresskortet till festlokalen.
att ha kvar den hisekliga tavlan man fick när man fyllde jämna år säger väl sig självt - men givetvis sparar man ju inte på utblåsta serpentiner och utslätade presentpapper från festen som hölls 1997.
Ja ni fattar nog poängen.
Och tänker man mer "globalt" så är det nog lättare att avgöra vad som ska sparas/slängas och hur mycket.
Pust och stön...
Jag håller på att hjälpa min svärmor att flyttpacka. Hon ska lämna ett 160 kvadratmeter stort hus till en lägenhet på knappa 75 kvadrat...
Och jag hjälper henne att förstå att allt hon vill spara faktiskt inte får plats.
Hon tror allvarligt att hon har behovet av 3 väggfasta garderober från golv till tak + en nyinköpt garderob som också går från golv till tak SAMT en hel stor klädkammare på säkert 4,5 kvadrat.... För bara sina kläder och "måste ha saker".
GLÖM DET har jag sagt. Och jag har lärt henne att nyttja utrymmet hon redan har. Svärmor är en sån som förvisso har mycket kläder och pryttlar men som allvarligt tror att skåpet är fullt när det ligger 3 koftor på en hylla....
Har man en garderob från golv till tak så har man ju HELA det utrymmet att nyttja givetvis.... Så jag har fått lära henne att tänka om och tänka rätt....
= En garderob återlämnad till möbelaffären.... heavvy!
pust pust.....