• Toppenloppan

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Hej!

Här samlas några av oss kämpande barnlösa som har endometrios och gör eller väntar på att göra IVF.

Vi delar med oss av våra erfarenheten kring biverkningar av den (oftast) extra långa nedregleringen och sedan delar vi även glädje, förhoppningar och oro under resten av IVF-processen.

Nya medlemmar är hjärtligt välkomna och vi lyssnar oxå GÄRNA på lyckade historier från er som trots endometrios idag har era efterlängtade barn.
    De mer pessimistiska historierna undanber vi oss, vi vet redan alltför mycket om vad barnlöshet innebär....och att inte allas sagor har ett lyckligt slut!

Länk till gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46930700.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48972135.html

Här samlas de som blivit gravida:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m49366292.html
    2010 ska jag lyckas leva i nuet!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 18:40
    NYA gravidtråden:

www.familjeliv.se/Forum-7-127/m58082346.html
  • Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
  • myslisa82

JAg ska göra FET, de frågade men jag känner att jag orkar inte gå igenom hela sprutbehdlingen igen. Så det blir FET efter nästa mens, som de sätter igång med primolut eftersom min mens inte kommer av sig själv!
    Har du tagit fler test, eller har mensen kommit....så du är säkert på att det e negativt???

Hoppas oxå vi ruvar snart igen, trots att det känns som en evighet!

Många kramar

• camille

turkiskpeppar: Tack! Det är struma...

• TurkiskPeppar

Nä, har inte testat mer och ingen mens än, men det känns som om den är på gång. Usch, är verkligen inte sugen på mens!! Mår ju så dåligt psykist redan, ska jag dessutom behöva ha sjukt ont också Får man välja om man vill göra FET eller vanlig IVF? (du går också på rmc i Malmö va?) Hur många embryo har du i frysen? Kramar

• myslisa82

Nej jag lider med dej, inte nog med att man är långt under ytan redan. MAn ska plågas med mens oxå.....
    Ja jag går i malmö o vi fick välja men vi har ju bara 2 poäng kvar så då vill vi ju ta de vi har i frysen.
    Vi har 4 stycken i frysen=)

Kram

• TurkiskPeppar

Vi har 2 i frysen och 4 poäng kvar, vet inte riktigt hur vi ska resonera om vi får välja. Kanske är bäst med FET.

• myslisa82

Nej det e svårt att veta......men jag hoppas att det e så att min kropp kanske mår bättre av att göra fet, slippa alla sprutor o så. Så därför vill jag gärna prova det! O om det inte funkar så ska vi köpa tre nya försök senare!

Kram

• Lovesmammi

Tack alla! Jag tycker det låter kanon att jag startar med ett pluss och innan sommaren är här kommer vi alla fått våra pluss.
    Är på rd6 idag och jag känner ingenting men det kan man ju inte göra såhär tidigt heller även om man vill tro det.

Hade ett väldigt tungt år förra året med en nära familjemedlem som blev allvarligt sjuk, vi gjorde utredningen och fick veta att jag hade endo och opererade mig och det hände saker på mitt jobb som var väldigt jobbiga.
    Men nu känner jag att det vänder. Igår köpte vi äntligen hus (har letat i 4 år) och min familjemedlem är helt frisk så nu hoppas vi bara på det där plusset oxå =).

• spattanjansson

Turkiskpeppar: vi går oxå i Malmö och vi fick INTE välja utan dom sa att vi skulle göra FET. Vi har oxå 4 poäng kvar....

babyväntan: va kul med hus!! hoppas den ena lyckan följs an en annan :)

ego: själv känner jag mig väl typ som vanligt idag..men med ytterligare lite mer bitterhet över livet...
    vi har iallfall pratat med komunen idag och om två veckor ska vi dit och prata adoption och hur den processen går till. Känns skönt faktikst att dra igång det paralellt!

• jomi

Har varit på vul nu!
    Äggstockar fina men tok för tjock slem hinna men inte konstigt det jag fick blödningen i natt!!!
    JÖSSES vad ont jag har!!! ska plåga mig på jobbet fram till 12 sen hem till min älskade värmedyna!

Spattan: BRA gjort framför allt starkt gjort att dra igång adoptionskarusellen!
    Många kramar

Babyväntan: Jag hakar på dig stax efteråt!
    Vi hade också ett riktigt SKIT år förra året! Pappa fick cancer, FET åt helsike mm mm NU är pappa snudd på så frisk han kan bli, nya tag i ivf SÅ.....kan ju inte bli annat än plus!!!

Kram

Längtar.....
  • T e s s
    TurkiskPeppar skrev 2010-03-16 17:11:22 följande:
    Nä, har inte testat mer och ingen mens än, men det känns som om den är på gång. Usch, är verkligen inte sugen på mens!! Mår ju så dåligt psykist redan, ska jag dessutom behöva ha sjukt ont också Får man välja om man vill göra FET eller vanlig IVF? (du går också på rmc i Malmö va?) Hur många embryo har du i frysen? Kramar
    Står oxå inför ett FET nu o vi fick inte välja! Har bara en eskimo i frysen så jag hade hellre hoppat på IVF nr2 men tydligen så ska man göra upp de man har i frysen först. Går hos SU!
    Svejs
Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2